چهارشنبه 4 آبان 1384-0:0

مدیر کل تربیت بدنی مازندران : تکلیف ما را درباره میزبانی ها مشخص کنيد

محمدرضا طالقانی در شبکه خبر میزبان احتمالی دو تورنمنت بین المللی جهان پهلوان تختی و جام جهانی کشتی آزاد را معرفی کرد. اما مازنی ها هنوز در این رابطه به صورت کتبی ابلاغی دریافت نکرده اند!



سید هادی حسینی- مدیر کل تربیت بدنی استان- می گوید: حدودا یک ماه پیش درخواست خود برای میزبانی مسابقات جام تختی و جام جهانی کشتی آزاد را به فدراسیون کشتی ارائه کردیم. من هم در یک برنامه تلویزیونی شنیدم که طالقانی ساری را میزبان دو مسابقه عنوان کرده ولی هنوز نامه ای به دست ما نرسیده! به هرحال یک روز هم برای ما24ساعتی است که می توان در آن کلی کار انجام داد و از دست دادن یک روز به همان میزان از کیفیت مسابقات کم خواهد کرد.


حسینی اضافه کرد: مازندران پای تخت کشتی ایران است، اگر به موقع به ما جواب بدهند به بهترین وجه ممکن مسابقات را برگزار خواهیم کرد. ارتباط ما با کشورهای همسایه خیلی خوب است به همین جهت تیم های خوبی را به جام تختی دعوت می کنیم. همین چندی پیش برای اولین بار تور دوچرخه سواری را با شرکت هشت کشور دنیا در مازندران برگزار کردیم. مطمئنا وقتی از تور دوچرخه سواری به این شکل در مازندران استقبال می شود از مسابقات کشتی استقبال بسیار خوبی به عمل خواهد آمد. البته این مسئله منوط بر این است که هر چه زودتر تکلیف ما را به صورت رسمی روشن کنند آن وقت می توانیم به دنبال حامی مالی باشیم. سالن سید رسول حسینی را رنگ آمیزی و تعمیر کنیم. به چاپ بلیت و بروشور بپردازیم. کار تبلیغات را آغاز کنیم و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی مازندران را کاملا مهیای برگزاری مسابقات کنیم. با توجه به نزدیکی زمان مسابقات تلاش خواهیم کرد اشکالات احتمالی که در رقابت اول دیده می شود در دومین تورنمنت برطرف شود.


مازندران هنوز ريیس هیات کشتی ندارد و برگزاری مجمع انتخابات این هیات نیز چندین بار عقب افتاده. در حالی که برخی ها می گویند حسینی منتظر است تکلیف استانداری مشخص شود و بعد مجمع را تشکیل دهد مدیرکل تربیت بدنی با رد این موضوع می گوید: ما هیچ گاه برگزاری مجمع را به تعویق نینداختیم. تغییر زمان تشکیل مجمع هیچ ربطی به ما ندارد بلکه همه تصمیمات از سوی فدراسیون اتخاذ شده، ضمنا من آدم سیاسی نیستم که منتظر تغییر و تحولات استانداری باشم. تا آخرین ثانیه ای که مسئولیتی در ورزش استان برگردن دارم همانند یک سرباز کارم را انجام خواهم داد. آن هایی که این مسائل را مطرح می کنند می خواهند کشتی را به چالش بکشند. علاوه بر این حرف من، حرف مجمع است و این طور نیست که من روی فرد خاصی نظر داشته و یا به دنبال ثبت نام فردی غیر از این سه نفری که برای احراز ریاست هیات کشتی مازندران نامزد شده اند باشم.


در شرایطی که مراد محمدی دارنده تک مدال کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی می گوید هیچ تجلیلی از او به عمل نیامده است اما حسینی تاکید می کند: بچه ها پیش از اعزام به بوداپست جایزه های نقدی خود را از تربیت بدنی مازندران گرفتند. مدال آوران مازنی بهمن ماه طی مراسمی جوایز خود را دریافت می کنند. ضمنا چند شب پیش در ساری مراسمی برگزار شد که طی آن از ورزشکاران مدال آور تجلیل به عمل آمد مراد محمدی هم یکی از این نفرات بود. اگر مراد حرفی زده منظورش فدراسیون کشتی است چرا که فدراسیون هنوز از محمدی قدردانی نکرده است.


سید هادی حسینی در رابطه با انتقاد یکی از مربیان کشتی فرنگی مبنی بر شرکت چهار تیم در لیگ برتر آزاد و نداشتن نماینده ای از مازندران در لیگ فرنگی توضیح می دهد: به عقیده من تیم داری هیات ها کار درستی نیست. اگر ما امروز چهار تیم در کشتی آزاد داریم برای این است که هیات کشتی تیم داری نمی کند. ما باید با بستر سازی شرایط را برای سرمایه گذاری حامیان مالی در کشتی فرنگی فراهم کنیم. این امکان امسال فراهم نشد اما با تعیین رئیس هیات کشتی از او می خواهیم تا مذاکرات لازم را با حامیان مالی انجام دهد تا در سال آینده یک نماینده در لیگ فرنگی داشته باشیم.(koshti)