شنبه 7 آبان 1384-0:0

توسعه توريسم موزه؟

دلاور بزرگ‌نيا -مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران-گفت: توسعه‌ي توريسم موزه در استان به طور جدي پيگيري مي‌شود.


مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران  افزود: توجه اكثر گردشگران ورودي به مازندران به اكوتوريسم و جاذبه‌هاي طبيعيت آن معطوف است، در حالي كه استان مازندران از نظر آثار و بناهاي تاريخي مزيتي ويژه و بالقوه دارد.

وي ادامه داد: با وجود توجه ويژه‌ي مسوولان دولتي در استان مازندران به توسعه‌ي توريسم موزه‌يي، امسال را سال تصميم‌گيري‌هاي جدي براي هدايت گردشگران از توجه صرف به اكوتوريسم مازندران به تاريخ استان قرار داده‌ايم.

به گفته‌ي وي، با همكاري سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري و برنامه‌ريزي استانداري مازنداران در واگذاري ساختمان قديمي ‌خانه‌ي كلبادي در ساري، تاكنون زمينه‌ي احداث سه موزه در اين شهرستان فراهم شده است.

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران تاكيد كرد: موزه‌ي حمام وزيري، موزه‌ي باستان شناسي و موزه‌ي اسناد با بيش از 30 هزار سند تاريخي از شهرهاي ساري و بابل، سه موزه‌ي احداثي استان مازندران تا پايان سال جاري خواهد بود .

بزرگ نيا اضافه كرد: علاوه بر بهره‌برداري از موزه‌هاي سه‌گانه شهرستان ساري، زمينه‌ي اجراي موزه‌ي منطقه‌يي رامسر ، موزه‌ي اماكن روستايي و همچنين موزه‌ي تنكابن نيز در سال جاري فراهم مي‌شود.(isna)