دوشنبه 25 اسفند 1393-15:39

انتقاد ارسطو قادری از اظهارات یک مسئول شهری:

نباید با برداشت‌های شخصی به تخریب استاندار پرداخت

فرماندار میاندورود: هر كس بايد در جايگاهي كه حضور دارد در چارچوب قانوني خود سخن بگويد/دود همه تفرقه ها و اختلاف ها به چشم مردم استان خواهد رفت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ارسطو قادری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت وجود نقد و انتقاد در رسانه اظهار داشت: اگر به مقوله نقد اساسی توجه شود، اثرات خوبی دارد چرا كه نقد سازنده موجب رشد و شكوفايي خواهد شد.

وي با بیان اینکه يقينا انتقاداتی بر کارهای مسئولان وارد است که باید مورد توجه رسانه‎ها واقع شود افزود: البته برخي انتقادها نيز در بعضي از رسانه ها از واقعيت به دور است. فرماندار مياندورود با تاکید بر اینکه روش اعتدال و گفتمان و گفت‌وگو در کشور رایج شده است و ما نیز باید به این مهم پایبند باشیم گفت: نگاه یک‌طرفه و غیرحرفه‎ای به موضوع نقد و انتقاد جز ايجاد تنش هيچ نتيجه اي در پي نخواهد داشت.

نماينده دولت در شهرستان مياندورود ابراز داشت: با توجه به نگاه بلند مقام معظم رهبری در مورد اتحاد و همدلی و دوری از حاشیه وظیفه ما نیز روشن است و نباید بی‌دلیل دولت را زیر سئوال برد، زیرا این دولت با انتخاب مردم و نگاه مردم روی کار آمده است و با توجه مقام معظم رهبری تایید نهایی شده است، به همین دلیل باید به دولت کمک کرد.

وي با بیان اینکه با حرفه و کار خبرنگاری آشنایی قبلی دارم، افزود: تعامل بین مسئولان با خبرنگاران موجب پیش‌برد اهداف جامعه خواهد شد.

*برقراری آرامش در میاندورود

فرماندار به برقراری آرامش در این شهرستان اشاره كرد و گفت: در مدت بیش از یک سال گذشته مقامات ارشد وزارتخانه‌‏های مختلف و معاون رئیس جمهوری را برای توسعه و معرفی شهرستان دعوت کردیم و این حضور تاثیرات خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است.

وي بزرگ‌ترین آسیب‎های این شهرستان در گذشته را موضوع هدایت و کاهش خطرات و آسیب‎های ناشی از بارندگی و آب‌های سطحی دانست و افزود: با بازدید معاون رئیس جمهوری و دستور استاندار مازندران اعتبار لازم برای لایروبی کانال‌های منطقه محقق و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

قادري یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده در موضوع سیلاب را اقدامات مرتبط با آب‌یزداری دانست و با اشاره به تخصیص اعتبار 500 میلیونی برای تغییر الگوی کشت در روستای جامخانه افزود: در روستاهای مختلف دیگر در این شهرستان نیز تصمیمات و اقدامات لازم برای تغییر الگوی کشت انجام داده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه برخی از مشکلات و کمبودهای میاندورود نیازمند اعتبارات استانی است، افزود: در سال‌جاری اعتباری بیش از سه میلیارد تومان از بندر امیرآباد برای توسعه و ساماندهی محور گهرباران دریافت و برای بخشی از این مسیر اقدامات مورد توجهی انجام شد.

وي همچنين از لزوم توجه به محيط زيست و NGOهاي مردم نهاد در شهرستان و استان خبر داد و گفت: در راستاي همين فعاليت هاي زيست محيطي پس از اعلام استانداري به عنوان شهرستان پيشرو در امر تامين ذرت براي قوهاي منطقه فريدونكنار اقدام كرديم و چند تن ذرت از اين شهرستان به فريدونكنار ارسال شد.

*هدیه دولت و مدیریت شهرستان به مردم

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي انجام شده در مياندورود گفت: برگزاري پيش همايش تاريخ محلي مازندران و اجلاس ائمه جمعه استان در شهر سورك با تلاش امام جمعه شهرستان از جمله فعاليت هاي شاخص فرهنگي شهرستان بوده است.

قادری تکمیل و راه‌اندازی تنها بیمارستان این شهرستان را با کمک مصطفی آشوری از اقدامات مهم انجام شده در حوزه سلامت در میاندورود دانست و افزود: حوزه سلامت از دغدغه‌های رهبری انقلاب و رئیس جمهوری است و بیمارستان در حال ساخت در بخش گهرباران نیز پروژه دیگر در این شهرستان است که هدیه دولت و مدیریت شهرستان به مردم به سلامت میاندورود است.

*نباید با برداشت‌های شخصی به تخریب استاندار پرداخت

وی با تاکید بر ضرورت دوری افراد از بیان نظرات شخصی در مورد استاندار مازندران در تریبون‎های عمومی، افزود: تخریب این شخصیت استانی و انقلابی و جهادی به صلاح این دولت و مردم و استان نخواهد بود و نباید با برداشت‌های شخصی به تخریب استاندار پرداخت، زیرا تضعیف دولت و نمایندگان عالی دولت در نهایت موجب وارد شدن خسارت به استان می‎شود.

قادري ادامه داد: هر كس بايد در جايگاهي كه حضور دارد در چارچوب قانوني خود سخن بگويد و بدانيم كه دود همه تفرقه ها و اختلاف ها به چشم همه مردم استان خواهد رفت.

وي با بيان اينكه حضور استاندار مازندران در مياندورود از شمارش گذشته است و اين حضور نشان دهنده ميزان توجه استاندار به شهرستان ها و رصد موضوعات مختلف در مناطق است افزود: بنده از مديريت عالي استان تشكر مي كنم كه مجري واقعي اعتدال و سياست هاي دولت در استان بوده است.

فرماندار مياندورود گفت: بايد تلاش كرد تا همه مسئولان و مردم در راستاي تعامل و هماهنگي با يكديگر در راه توسعه استان و رشد و شكوفايي اقتصادي آن گام بر داريم.

*چهار خط طلايي

قادري در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه مبني بر شعار اعتدال و تغيير دولت و عدم جابجايي مديران در استان ها و شهرستان ها اظهار داشت: مردم به رويكرد تدبير و اميد راي داده اند و اين موضوع نشان دهنده اين است كه مردم به شيوه مديريتي قبل اعتراض دارند.

قادري گفت: اظهار نظر در خصوص عزل و نصب مديران استاني در حيطه اختيارات استاندار و مديران استاني است.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگر در خصوص ثبت فرهنگي رويدادهاي بزرك ملي و مذهبي شهرستان اظهار داشت: بعضي از اين آيين ها ثبت معنوي و تاريخي شده است و بعضي ديگر نيز در دست بررسي و اقدام است و اميدواريم اين كار انجام شود.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود گفت: سند چشم انداز بيست ساله شهرستان نيز تدوين و به مديران استاني ابلاغ شده است كه در آن نيازمندي ها و چشم انداز توسعه شهرستان ديده شده است.

وي همچنين از نماد شهرستان به عنوان چهار خط طلايي ياد كرد و گفت: اين شهرستان با داشتن راه هاي شوسه، هوايي،دريايي و ريلي از برجسته ترين شهرستان هاي مازندران است.

*مطلب مرتبط:

خوانش عملگرایانه از توسعه

آيا مسئول ورود به استان و خروج از آن آقاي عبوري است؟

دفاع فرماندار از استاندار/نقادی با تخریب فرق دارد