دوشنبه 10 فروردين 1394-2:4

در قائم شهر؛

اجاق کلیای دوم روشن شد

جشنواره سه روزه کلیا در پارک ولی عصر قائم شهر آغاز به کار کرد. این جشنواره تا 11 فروردین ماه ادامه دارد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضا شریعتی: از ساعت 17:30 دقیقه یکشنبه -نهم فروردین ماه- دومین جشنواره کلیا در پارک ولی عصر قائم شهر آغاز به کار کرد.

جشنواره کلیا همواره با اما و اگر و حاشیه همراه بوده است؛ از لغو دقیقه نودی و برپایی دوباره آن در سال اول(1392) تا برگزار نشدن در سال گذشته و اجرای آن در فروردین ماه امسال که فصل برداشت نی شکر نیست و جشنواره سنخیتی با نام کلیا ندارد!

در کلیای دوم منوچهر حیدری -عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر قائم شهر-به عنوان نماینده شورا سخنرانی کرد و مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر- نیز خیلی کوتاه سخن گفت.

اجرای گروه سرود نابینان وکم بینایان، اجرای موسیقی گروه تبری، غرفه های فروش نان و آش محلی، پخت نیشکر، صنایع دستی و... از برنامه های دیگر این جشنواره سه روزه است که تا 11 فروردین ماه ادامه دارد

غرفه های جشنواره  کلیا از 16:30 گشایش می یابد و هر شب از ساعت 20 مراسم جشنی در پارک شهر قائم شهر برگزار می شود.

در حاشیه مراسم افتتاحیه کلیای دوم که در آن احمدناطق نوری -نماینده سابق نور و محمودآباد- حضور داشت و علی  حجازی -شهردار قائم شهر- به دلیل سفر زیارتی به کربلا غایب بود، از بهنام طیبی -عضو شورای شهر قائمشهر- دو سئوال پرسیدیم:

در برخی شهرهای استان مثل ساری و آمل طرح تور رایگان نیم روزه شهرگردی برای معرفی جاذبه های گردشگری به مردم و مسافران با همکاری شهرداری ها اجرا می شود. چرا شما این طرح را در قائم شهر اجرا نکردید؟

- متاسفانه تاکنون در مورد این طرح که بسیار جالب و ضروری به نظر می رسد، چیزی نشنیده بودم.

* در مورد برگزاری بازارچه های سنتی که با مشارکت شهرداری ها در برخی شهرهای استان برگزار می شود و سود حاصله دوباره به جیب شهرداری بر می گردد چه نظری دارید؟

- شورا و شهرداری قائم شهر همواره پیشگام در امر توسعه و ارائه خدمات بوده اند و چنانچه افرادی این پیشنهادها را به صورت مکتوب به ما ارائه دهند، ما از این طرح ها استقبال می کنیم.