شنبه 22 فروردين 1394-12:7

شهردار ساری:

حجاب نباید باعث محدودیت شود/کنسرت ویژه بانوان برگزار شود

مهدی عبوری: معاونت فرهنگی شهرداری ساری با همکاری مدیرکل جدید ارشاد برنامه ریزی کنند تا در ساری کنسرت ویژه بانوان برگزار کنیم/ آیا نمی‌توان مدیرکل، فرماندار و مدیر زن هم داشت؟/برخی با تفکرات داعشی در این شهر و استان حضور دارند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مهدی عبوری در مراسم تجلیل از کارکنان زن شهرداری ساری در باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کار در محیط های اداری مزیت‌ها و مشکلاتی را به ویژه برای بانوان به همراه دارد.

وی گفت:  در جامعه‌ای که بیش از نیمی از جمعیت آن را بانوان تشکیل دادند باید تفکر کنیم بانوان در کجای جامعه قرار دارند.

شهردار ساری با بیان اینکه مطالبات بانوان از مدیران دستگاه های اجرایی بسیار پایین است، ادامه داد: همه ما به موسیقی نیازمندیم و جزو نیازهای زندگی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی شهرداری ساری با همکاری مدیرکل جدید ارشاد برنامه ریزی کنند تا در ساری کنسرت ویژه بانوان برگزار کنیم، افزود: معتقدم با توجه به اینکه بانوان ظرفیت های ارزشمند و بالقوه و عظیم شهر ما را تشکیل دادند اما مغفول واقع شدند و توجهی به این بخش صورت نگرفته است.

عبوری با بیان اینکه باید به این مسئله توجه کنیم و به خودمان تذکر دهیم، تصریح کرد: آیا نمی‌توان مدیرکل، فرماندار و مدیر زن هم داشت، چرا این اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه چرا تا خواهری مسئولیتی را می‌پذیرد ذهن‌ها به سمت دیگری می‌رود، خاطرنشان کرد: این افراد نیاز به خوددرمانی دارند. این نوع مدیران و مسئولان با این افکار پلید و غلط به درد مدیریت در جامعه اسلامی نمی خورند.

عبوری با بیان اینکه همکاران خوبی در مجموعه شهرداری داریم که از اینها رضایت هم وجود دارد، گفت: بارها به مدیران شهرداری اعلام کردم فرقی بین کارمندان زن و مرد قائل نشوند، چراکه در اجرای کارهای اداری بانوان کارها را درست تر و دقیق تر انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه این مسائل را برای خوش آمد بانوان بیان نمی کنم، ادامه داد: 200 همکار خانم در شهرداری ساری فعالیت می کنند که بسیار وظیفه شناس هستند.

شهردار ساری با بیان اینکه معضلات و مشکل های شهر را بانوان به ما بیان کنند، اظهار کرد: بزرگ ترین معضل و مشکل شهر ما، بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم اشتغال را به وجود بیاوریم و پایدار باشد باید به سمت توسعه گردشگری در شهر ساری برویم، گفت: کارهای خیلی خوبی در این زمینه شروع شده است و باید پایدار باشد.

عبوری با بیان اینکه از محل بیکاری است که فقر و فساد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این امکان وجود ندارد همه افراد در سیستم اداری مشغول به کار شوند و این ظرفیت در هیچ جای دنیا وجود ندارد.



وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین تهدید را بیکاری می دانم، ادامه داد: شورا و شهرداری ساری برای حل معضل بیکاری، قدم های جدی برداشت و تمام قدم های ما بر مبنای توسعه گردشگری است.

عبوری گفت: اگر امروز در حال ساخت بزرگ ترین شهر بازی استان هستیم، به جز ایجاد فضای فرح بخش برای مردم، در توسعه گردشگری و ایجاد فضای اشتغال فعالیت می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در گذشته ساحل فرح آباد ساری به زباله دان تبدیل شده بود، امروز فضاهای جدیدی برای شنای بانوان و آقایان ایجاد شده است، افزود: استخرهای هزار متری هم درنظر گرفته شده تا در زمان طوفانی بودن دریا، افراد از این استخرها استفاده کنند.

عبوری با اشاره به اینکه حجاب نباید باعث محدودیت شود، گفت: امروز بیشترین مراجعه به مراکز ارتوپدی به وسیله بانوان محجبه است که به دلیل کمبود ویتامین دی اتفاق می افتد.

وی یادآورشد: برخی با تفکرات داعشی در این شهر و استان حضور دارند اما بدانند این تفکرات همانند همان گروه داعش، محدود است و از صفحه روزگار محو خواهد شد.

عبوری با بیان اینکه بالاترین مسئولیت ما در این شهر، شهروندی است، ادامه داد: برخی از مردم هنوز به حقوق شهروندی آگاه نیستند و نمی‌دانند چه حق و حقوقی دارند و چگونه این حق را از مدیران مطالعه کنند.



وی با اشاره به اینکه تجمعات بانوان به صورت منسجم، حزبی و تشکیلاتی در شهر کم است، افزود: بعضی‌ها هم در ایام نزدیک به انتخابات به بانوان نزدیک می شوند که چیز جز سوء استفاده نیست.

عبوری افزود: شهرداری ساری سرای تداوم را در راستای تبیین حقوق شهروندی راه اندازی کرده است.