جمعه 4 ارديبهشت 1394-12:24

روزی برای رادیو

گزارش تصویری از جشن 75 سالگی رادیو/ 3 اردی بهشت ماه 1394؛ آمفی تئاتر صداوسیمای مرکز مازندران(عکس از فرشاد قاسمیان)


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: 4 اردیبهشت 1319 رادیو در ایران متولد شد.

راديو در عصر پرشتاب رسانه ها يكي از رسانه هاب پرسرعت در انتقال پيام است. در مقايسه با ديگر رسانه هاي نوشتاري و تصويري،‌ راديو در انتقال پيام مورد نظر مي تواند در مدت كوتاه اخبار مختلفي را در سطوح ملي و بين المللي به مخاطبان انتقال دهد، حال آنكه رسانه هايي مثل تلويزيون و ماهواره براي توليد يك برنامه نيازمند فراهم آوردن مقدماتي هستند كه مستلزم صرف زمان بيبشتري است .

سرعت زياد راديو حتي در دنياي امروز يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد آن است كه اين امكان را مي دهد با امكاناتي بسيار محدود در حداقل زمان بهترين كارايي را داشته باشد. بنابراين راديو در انتقال پيام ها بسيار پرسرعت تر و حساب شده تر، كم هزينه تر و اثرگذارتر مي تواند عمل كند

راديو نه تنها كليه شهرها و مراكز جمعيتي را كاملاً در تصرف درآورده، حتي در روستاهاي كم جمعيت،‌ آنجا كه هيچ اثري از ساير پديده هاي همه پيوندي نيست، نفوذ و پايگاهي بس مستحكم براي خود باز کرده است؛ به طوري كه كمتر ممكن است در روستائي هرچند كه فاقد جمعيت زياد باشد، خانواده ها صاحب يك راديو معمولي يا لااقل ترانزيستوري نباشند .

جشن تولد رادیو چند سالیست که  به همت هنرمندان رادیو مازندران برگزار می شود. امسال هم مراسم ویژه این روز با اجرای برنامه های شاد و مفرح در امفی تئاتر صداوسیمای مازندران برگزار شد.

عکس های فرشاد قاسمیان را از این جشن تماشا کنید.

*مطالب مرتبط:

اینجا ساری ست،صدای مرکز مازندران...

رادیو 74 ساله شد