سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-15:39

مدیرعامل فاوای شهرداری ساری:

20 هزار ساری کارت به فروش رفت

معاون فناوری مرکزی ملی فضای مجازی کشور:حجم سرویس‌هایی که ساری‌کارت ارائه می‌دهد کم است/ مدیرعامل فاوای شهرداری ساری: تاکنون 20 هزار ساری کارت به فروش رفته است.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: عباس آسوشه -معاون فناوری مرکزی ملی فضای مجازی کشور- در بازدید از مرکز فروش ساری کارت در میدان ساعت شهرستان ساری، اظهارکرد: حجم سرویس‌هایی که ساری‌کارت ارائه می‌دهد کم است و مردم انتظار بیشتری از خدمات در فضای مجازی دارند، باید بررسی شود که این خدمات مشکلات مردم را برطرف و یا اینکه مشکل دیگر ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه حرکات در فضای مجازی کریستالی است و اگر خوب اجرا شود این کریستال رشد می‌کند و همه خدمات را در بر می‌گیرد، افزود: برای سرویس‌دهی ساری‌کارت باید بررسی درستی انجام شود که استفاده‌کنندگان این فناوری، این کارت را خدمت لوکس می‎دانند و یا اینکه به صورت واقعی از این فناوری استفاده می‌کنند.

معاون فناوری مرکزی ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه باید این خدمات به سمتی برود که سایر نیازهای مردم را پوشش دهد، تصریح کرد: اگر پایش مناسب انجام شود می‌توان کمک بزرگی به مردم ارائه شود.

آسوشه با بیان اینکه مردم دنیا در حوزه خدمات الکترونیکی دغدغه دارند، تصریح کرد: بحث امنیت در این حوزه بسیار قابل توجه است و مردم نگران اطلاعات و امنیت خود هستند.

وی گفت: باید به مردم اطمینان داد که اطلاعات آنها در این حوزه دزدیده نشده و یا از بین نمی‌رود.

*20 هزار ساری کارت به فروش رفت

در بخش دیگری از این بازدید مدیرعامل فاوای شهرداری ساری در سخنانی اظهار کرد: در سال 91 ساری‌کارت را با محوریت تولید خدمت برای شهروندان و با حمایت شورا و شهرداری ساری به تصویب رساندیم.

علیرضا عظیمی با اشاره به اینکه ساری کارت، قابلیت‌های متفاوتی دارد، ادامه داد: از خدمات متمایز ساری کارت، یکپارچه بودن این خدمات است.

وی با بیان اینکه  استفاده از ساری کارت در اتوبوس‌ها و ون‌های حمل و نقل شهری، در هشت نانوایی و... اجرایی شده است، گفت: در حال انجام مقدمات اجرایی شدن ساری کارت در تاکسی‌های شهری هستیم.

عظیمی با اشاره به اینکه خدمات پول خرد را در قالب کارت ارائه کردیم، افزود: این کارت‌ها قابلیت اتصال به شبکه شتاب دارد و دومنظوره است.

وی با بیان اینکه ضعف‌هایی هم داریم که در صدد رفع این مشکلات هستیم، ادامه داد: ساری‌کارت‌ها از طریق اینترنتی قابلیت شارژ مجدد دارند و منتظر فرصتی هستیم تا از این ویژگی‌ها رونمایی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 20 هزار ساری کارت به فروش رفته که نشان می‌دهد مردم علاقه‌مند به استفاده از این فضا هستند، تصریح کرد: با اجرای طرح در تاکسی‌های درون شهری، مردم استقبال بیشتری از ساری کارت خواهند داشت.