يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-9:29

عبوری نویسنده شد

5 کتاب شهردار ساری در نمایشگاه کتاب تهران

انتشارات شلفین با چند اثر تازه در نمایشگاه امسال کتاب تهران شرکت می کند که 5 کتاب تازه انتشاریافته را مهدی عبوری و معاون سابق فرهنگی اش تالیف کرده اند+تصاویر روی جلد و معرفی 9 کتاب


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 اردی بهشت ماه آغاز به کار می کند و انتشارات شلفین از مازندران نیز با چاپ چند کتاب تازه در این نمایشگاه حضور دارد.

فریده یوسفی، عطاالله قبادیان و حجت الله حیدری هر کدام با یک اثر تازه و مهدی عبوری با 5 تالیف جزو مولفانی هستند که کتاب آن ها در غرفه انتشارات شلفین عرضه می شود.

به گزارش مازندنومه، مهدی عبوری -شهردار ساری- با کمک محمدرحمانی -معاون سابق فرهنگی اش- 5 کتاب در حوزه علوم انسانی تالیف کرده که نشر شلفین با همکاری پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی این کتاب ها را منتشر کرده است.

«مدیریت دانش» یکی از کتاب هاست که  شامل این فهرست می شود:

تاريخچه و علل پيدايش مديريت دانش، مفهوم دانش، تعاریف مدیریت دانش، انواع دانش، اهداف مدیریت دانش، فرایند، مدیریت دانش، اصول مدیریت دانش، مزاياي مديريت دانش، دانش به عنوان منبع اساسی مزیت رقابتی و عوامل حیاتی پیاده سازی مدیریت دانش.

کتاب دیگر شهردار ساری«جامعه شناسی مهاجرت نخبگان» است که فهرست آن به این قرار است:



 سابقه تاريخي فرار مغزها در جهان، تاريخچه مهاجرت نخبگان در ايران، نگاهي‌ به‌ وضعيت‌ متخصصان‌ ايراني‌ مقيم‌ كشورهاي‌ خارج‌، کشورهای متأثر از فرار مغزها، ادوار مختلف مهاجرت نخبگان در ايران، تعريف فرار مغزها يا مهاجرت مغزها، مفهوم‌ شكار مغزها، چيستي مهاجرت و اشكال متنوع آن، مهاجرت اوليه و ثانويه، مهاجرت داخلي و خارجي و مهاجرت اختياري و اجباري.

هوش و معنویت سازمانی کتاب سوم عبوری و رحمانی است که شامل این عنوان ها می شود:

تعاریف هوش، هوش چندگانه‌ی گاردنر، انواع هوش، هوش منطقی- رياضي، هوش احساسي، هوش احساسي (EI)، هوش عاطفي، هوش عاطفي و بهره هوشي،هوش عاطفي در محيط كار و هوش فرهنگي.

کتاب «تعارض سازمانی» هم اثر دیگر تیم عبوری-رحمانی است که فهرست آن به این شرح است:

 تعاریف تعارض، سيرتكاملي انديشه تعارض، ديدگاه سنتي، ديدگاه روابط انساني ، ديدگاه تعاملي، تعارض سازنده يا كاركردي، تعارض مخرب يا غيركاركردي، تعارض وماهيت آن، علت هاي، بروز تعارض، فرايند تعارض و مديريت تعارض.

 و بالاخره کتاب پنجم شهردار ساری و معاون فرهنگی سابقش «امنیت اجتماعی» نام دارد که در فهرست آن مطالب زیر دیده می شود:

تعريف لغوی امنيت، معناي اصطلاحي و عرفي امنیت اجتماعی، تعریف امنیت، مفهوم و تعريف امنيت اجتماعي، امنيت اجتماعي و تلقي‌هاي گوناگون در اين زمينه، تبارشناسي امنيت اجتماعي
رابطه امنيت اجتماعي با هويت، نظريه سازي تاريخي، تجربه ی تاريخي، شاخص‌هاي امنيت اجتماعي و تهديدات كلان.

اما انتشارات شلفین دو کتاب تازه را در حوزه مازندران شناسی به نمایشگاه کتاب امسال می رساند.

«زن در فرهنگ عامه مازندران» نام کتابی از فریده یوسفی -مدیر پژوهنده و اهل قلم انتشارت شلفین- است که این عنوان ها در سه فصل کتاب دیده می شود:

 فصل اول
پيشينه‌ي گردآوري ادبيات شفاهي    
جایگاه زن درآغازشکل‌ گیری تمدن بشر    
ویژگی‌های فرهنگ عامه مازندران    
فصل دوم
جایگاه افسانه‌‌ درفرهنگ مردم    
ویژگی‌های افسانه‌های مازندران    
زن درافسانه‌های مردم مازندران    
افسانه‌های مازندران    
فصل سوم
جایگاه ترانه درفرهنگ مردم    
زن درترانه‌های مازندران    
انواع سروده‌های مازندران    
 عاشقانه    

«مازرونی هسنی» هم کتاب دیگری است در حوزه ادبیات مازندرانی که شاعر بنام -حجت الله حیدری سوادکوهی- با الهام از چند داستان کوتاه بومی، به بررسی طالب و زیره معروف پرداخته است.

کتاب دیگر نشر شلفین «آیین مهر و بازتاب آن در بخش شاهان پیشدادی شاهنامه» نوشته مرضیه زارع است.

در مقدمه کتاب چنین امده: «آیین مهری، یکی از آیین‌های کهن و تأثیرگذار بر فرهنگ ایرانی است. این آیین هند و ایرانی که در ایران و بخش وسیعی از آسیا و اروپا رواج داشته است چنان تأثیری بر آیین‌هاي پس از خودگذاشته که برخی پژوهندگان معتقدند«بسیاری از نهادهای دینی مسیحیان و پاره‌ای از جنبه های ادیان دیگر، اقتباس از بنیادهای آيين مهري است.»

و بالاخره آخرین کتاب «ایران و بحران زیست محیطی» نام دارد که تالیف پروفسور عطاالله قبادیان است.

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده: «پوشش گیاهی به‌عنوان بنیان و اساس چرخه حیات که برای فلات خشک ایران از خارهای کویری تا درختان جنگلی هر یک به‌ظرفیت و به نوبه خود در بسترسازی زیستی برای مردمان این سرزمین خشک عمل می کنند، برخورد نامسؤولانه و قطع نابخردانه هر نوع از پوشش گیاهی از خار کویری تا درخت جنگلی برای ایران امروز که با بحرانی ترین شرایط در انهدام عرصه های زیستی– تولیدی خود گرفتار آمده به‌ معنی و مفهوم تیشه به ریشه حیات و هستی مردم ایران و نسل آینده این سرزمین زدن است، روند خزنده و مرگباری که امروز در پهنه های فلات خشک ایران جریان دارد، جای بحث و چک و چانه زدن نمانده، باید با هرگونه دخل و تصرفی به ‌هر عنوانی قاطعانه مقابله شود.»