سه شنبه 15 ارديبهشت 1394-21:19

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران بیان کرد:

سوادکوه، تنکابن و آمل حادثه خیزترین شهرهای مازندران

مهدی ولی پور: شهرستان های سوادکوه، تنکابن و آمل به ترتیب با 566 ، 493 و 453 حادثه در سال گذشته، حاثه خیزترین شهرهای استان بودند/ حادثه خیز ترین محورهای استان محور سوادکوه با 517 ، محور هراز با 453 و محور نیالا با 353 حادثه بوده است/ امسال نقاط غیر مجاز شنا را پوشش نخواهیم داد.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، به مناسبت آغاز هفته هلال احمر، بعد از ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات این سازمان، برگزار شد.

مهدی ولی پور ضمن گرامیداشت یاد 27 شهید امدادگر مازندران گفت: این هفته به همه مردم تعلق دارد زیرا مردم ما همیشه در کمک به هم نوع، پیشگام هستند.

ولی پور با بیان این که جمعیت هلال احمر مازندران 17 شعبه در شهرستان ها دارد، افزود: 33 پایگاه امداد در مناطق مختلف، 11 مرکز معاینه، 2 مرکز فوریت دارویی، 2 مرکز توان بخشی و فیزیوتراپی، 1 مرکز امداد هوایی، 2 مرکز امداد دریایی و ساحلی،  2 مرکز درمانی تخصصی و 1 مرکز علمی-کاربردی نیز به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، با اشاره به رتبه اول زلزله خیزی مازندران در کشور، گفت: مازندران به علت موقعیت جغرافیایی و زیست محیطی، مجموعه ای از حوادث کشور را در خود جای داده است .

وی ادامه داد: اگر آمادگی لازم برای مقابله با حوادث استان نداشته باشیم، تبعات زیادی برای استان و کشور خواهد داشت.

ولی پور با اشاره به اهمیت نقش داوطلبان و امدادگران در حوادث اظهار داشت: خدمات شامل ارزیابی صحنه حادثه، جستجو، نجات، انتقال، ارائه کمک های اولیه، اسکان و... می شود.

این مسوول همچنین گفت: در سال گذشته 17 هزار و 203 نیروی عملیاتی، 4 هزار و 582 عملیات امداد و نجات را اجرا کردند، که در مجموع به 45 هزار نفر حادثه دیده خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 23 هزار نفر مصدوم شدند، افزود: از این تعداد، 4 هزار و 700 نفر به بیمارستان انتقال داده شدند.

ولی پور همچنین تعداد حادثه دیدگان جاده ای را 5 هزار و 320 نفر، حادثه دیدگان برف و کولاک  10 هزار و 312 نفر و سیل زده را 5 هزار و 643 نفر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 16 هزار حادثه جاده ای رخ داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران شهرستان های سوادکوه، تنکابن و آمل را به ترتیب با 566 ، 493 و 453 حادثه در سال گذشته، حاثه خیزترین شهرهای استان دانست و ادامه داد: حادثه خیز ترین محورهای استان نیز محور سوادکوه با 517 ، محور هراز با 453 و محور نیالا با 353 حادثه بوده است.

وی با اشاره به کاهش 52 درصدی غریق در سال 93 ، گفت: با تامین اعتبار این آمار را افزایش می دهیم.

این مسوول ادامه داد: در سال 93 به جز 16 نقطه ای که تحت پوشش طرح شنا بود، در 108 نقطه غیر مجاز شنا هم حضور پیدا کردیم و پوشش دادیم اما از یک میلیارد هزینه امدادگران تنها 100 میلیون تومان پرداخت شد و احتمالا امسال نقاط غیر مجاز شنا را پوشش نخواهیم داد.

ولی پور از کاهش 70 درصدی فوت، کاهش 30 درصدی انتقال مجروح به بیمارستان و کاهش 30 درصدی عملیات در محورهای مواصلاتی در نوروز امسال خبر داد و استدلال کرد: هم مردم بیشتر قوانین را رعایت کردند و هم تمهیدات پیش بینی شده هلال احمر مفید بوده است.



وی افزود: 750 هزار نفر در نوروز 94 از خدمات چادرهای نوروزی بهره مند شدند.

ولی پور در بخش دیگری از سخنانش تعداد جوانان جمعیت هلال احمر استان را 31 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 1700 برنامه اردویی و آموزشی در استان برگزار و 66 هزار نفر از جوانان از این برنامه ها سود برده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه 400 نفر جذب داوطلب داشته ایم، ابراز داشت: 226 دوره آموزشی برای 6هزار داوطلب برگزار شده است.

وی بااشاره به 830 هزار سی سی خون اهدا شده توسط اعضای هلال احمر استان، اظهار داشت: بیش از 200 پروژه داوطلبی در نقاط محروم استان به ارزش 3 میلیارد تومان اجرا شد و این در حالی است که بودجه خدمات اجتماعی ما حدود 300 میلیون تومان است که وصول هم نشده است.

ولی پور توضیح داد: پروژه های ما از طریق کمک های مردمی اجرا شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران تعداد تیم درمان هلال احمر را 30 تیم با ارائه خدمات مختلف برشمرد و افزود: در سال 93 ، 130 هزار نفر به مرکز دارویی، 62 هزار نفر به مراکز درمانی بهشهر و بابل و 53 هزار و 500 نفر به مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده اند.

ولی پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکل چندین ساله ای که هلال احمر برای گرفتن مجوز داروخانه برای مرکز داروییش دارد، گفت: تسهیلات و شیوه های خدمات دهی مرکز دارویی ما برای بعضی از دوستان خوشایند نیست و از دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها انتظار حمایت و پشتیبانی بیشتر داریم و اگر تسهیل کننده نیستند، چوب لای چرخ ما نگذارند.

وی در پایان سخنانش بر ارائه خدمات به بهترین نحو، تاکید کرد و گفت: ما در زمان جنگ بیشترین خدمات رسانی داشته ایم و در زمان تحریم ها هم توانستیم به بهترین شکل کمک رسانی کنیم و مردم می توانند به راحتی قضاوت کنند