يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-23:56

آیا استقلال، مقداد را به پیروزی می رساند؟

مقداد نجف نژاد چاره را در این می بیند با استفاده از جایگاه ریاست فراکسیون ورزش مجلس و با پیشنهاد طرح دوفوریتی، مانع اجرای قانون واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس شود تا در شرایط حاضر بتواند با حفظ این جایگاه، از آن برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس بهره گیرد.


  مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مجتبی آزادی فرد: محمدرضا تابش -نائب رییس فراکسیون ورزش مجلس- با طرح مقداد نجف نژاد -نماینده بابلسر و فریدونکنار- مبنی بر لغو واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مخالف است.

 این طرح دو فوریتی که توسط نجف نژاد مطرح شد، در تعارض کامل با قانون خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی است.

  تابش در این خصوص می گوید: طرح دو فوریتی ضوابط خاص خود را دارد و در موارد خاص مطرح می شود. موقعی که مجلس بخواهد دخالت کند طرح دوفوریتی می دهد.

 وی ادامه داد: قانون در زمینه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، مشخص است و نهادهای ناظر هم بر کار سازمان خصوصی‌سازی نظارت می کنند، براین اساس ضرورتی ندارد مجلس با طرح دو فوریتی دخالتی در امر خصوصی‌سازی سرخابی‌ها کند.

 ماجرا چیست؟

 مقداد نجف نژاد که علی رغم سالیان متمادی نمایندگی مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، بیشتر شهرت خود را مرهون عضویت در هیئت مدیره استقلال می داند تا نمایندگی در مجلس!

  در ابتدای وزارت گودرزی و زمانی که او به شدت با عضویت نمایندگان مجلس در فدراسیون های ورزشی و باشگاه های فوتبال مخالف بود، مقداد توانست با تلاش های فراوان صندلی خود را در هیئت مدیره این باشگاه مردمی و محبوب حفظ کند تا همچنان نامش در جراید و محافل ورزشی بر سر زبانها باشد.

 پس از گذشت یکسال از وزارت گودرزی و با نمایان شدن برخی نقاط ضعف وزارت تحت امرش، فضای مناسبی فراهم شد تا با مطرح شدن احتمال استیضاح وزیر، نجف نژاد بتواند با کنار زدن کامران صاحب پناه -رئیس پیشین هیئت مدیره استقلال- در فروردین 94 بر روی صندلی ریاست هیئت مدیره استقلال بنشیند.

 گرچه نام نجف نژاد برای هواداران این باشگاه یادآور تلخ ترین حذف استقلال از رقابت های جام باشگاههای آسیاست (به دلیل سهل انگاری مدیرعامل وقت باشگاه – نجف نژاد- در ارسال به موقع لیست بازیکنان به AFC) و از این حیث چهره محبوبی به حساب نمی آید، اما نجف نژاد نیک می داند در صورت واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی، دیگر جایگاهی در این باشگاه نخواهد داشت و قطعاً شهرت و اعتباری که طی این سالها به واسطه آن موفق به جلب آرا مردم و پیرزوی در انتخابات مجلس شده بود را از دست خواهد داد.

 البته از سوی دیگر در این دوره از انتخابات ماجرای حقوقی پرونده اش و کشکمش او با احمد توکلی در مجلس که به بیرون هم درز کرد، مزید برعلت شده تا  این نماینده اصولگرا با افول شدید اقبال مردمی روبه رو شود.

 اکنون او چاره را در این می بیند با استفاده از جایگاه ریاست فراکسیون ورزش مجلس و با پیشنهاد این طرح دوفوریتی، مانع اجرای قانون واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس شود تا در شرایط حاضر بتواند با حفظ این جایگاه، از آن برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس بهره گیرد.