دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-15:45

رییس دانشگاه پیام نور:

با بی‌مهری‌هایی مواجه هستیم

محمدعلی سرلک: بودجه فرهنگی دانشگاه پیام نور که به قرآن و عترت اختصاص می‌یابد در میان دانشگاه‌های کشور، بی‌نظیر است/ تاکنون یک دانشجو و یا یک رشته غیرمجاز نداشتیم/با وجود تلاش‌های دانشگاه پیام نور، با بی‌مهری‌هایی هم مواجه بودیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: اسدالله دیوسالار در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که در مجتمع رفاهی نیروی انتظامی مازندران برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستیم که عطر قرآن، استان ما را دربرگرفته است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به اینکه قرآن کریم و عترت، دو یادگار پیامبر اسلام در میان مسلمانان است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن می‌تواند زمینه امانتداری این دو امانت بزرگ باشد.

*با بی‌مهری‌هایی مواجه بودیم
 
 در ادامه این مراسم  محمدعلی سرلک -رئیس دانشگاه پیام نور- اظهار کرد: نام دانشگاه پیام نور، برگرفته شده از آیه 35 سوره شریفه نور است.

وی با اشاره به اینکه نور در آیات قرآن به معنای قرآن، پیامبر، دین اسلام و دانش به کار رفته است، ادامه داد: کلمه نور با هر معنایی که به کار رفته باشد دانشگاه پیام نور آمده است تا پیام اسلام، قرآن، علم، فضیلت و معارف اسلامی را به سراسر جهان برساند.

این مسئول افزود: بودجه فرهنگی دانشگاه پیام نور که به قرآن و عترت اختصاص می‌یابد در میان دانشگاه‌های کشور، بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه پیام نور دانشگاهی قانون مند است، تصریح کرد: تاکنون یک دانشجو و یا یک رشته غیرمجاز نداشتیم.

سرلک با اشاره به اینکه خودمان را موظف به سهمیه‌هایی که شورای گسترش در مقطع دکترا اعلام کرده، می‌دانیم، اظهار کرد: کلاس‌های ما مانند بعضی از دانشگاه‌ها با ظرفیت غیر استاندارد، اداره نمی‌شود.



وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های دانشگاه پیام نور اما با بی‌مهری‌هایی هم مواجه بودیم، ادامه داد: دانشگاه پپیام نور 700 نشریه دانشجویی دارد که حداقل 50 دانشجو باید در انتخابات ناظران نشریات دانشجویی شرکت می‌کرد اما سهمیه را به نیم کاهش دادند و با وجود این تبعیض، دو نفری که انتخاب شدند از دانشگاه پیام نور و تربیت مدرس بودند.

رئیس دانشگاه پیام نور با تشکر از پیام آیت‌الله جوادی آملی به این مسابقات، گفت: امیدوارم پیام آوران خوبی برای پیام رسانی مکتب اسلام به جهان باشیم.

*وضعیت دانشگاه پیام نور مازندران مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که اجداد و نیاکان ما، صراط مستقیم  که قران و عترت است را مقابل راه ما گذاشتند.

آیت‌الله نورالله طبرسی با اشاره به اینکه قرآن و عترت، خلاصه خلقت است، گفت: مازندران این افتخار را پیدا کرد که نوزدهیمن مسابقات قرآن را برگزار کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برگزاری این مسابقات بسیار ارزشمند است و نمی‌توان برای آن قیمتی قائل شد، خاطرنشان کرد: با زبان بی‌زبانی از سوی خودم، استانداری و دانشگاه پیام نور عذرخواهی می‌کنم اگر کمبودهایی وجود دارد. در حقیقت مهمان قرآن و عترت هستید و قرآن، میزبان شما است.



وی خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه پیام نور کشور، وضعیت دانشگاه پیام نور مازندران را مشخص کند.

طبرسی با اشاره به اینکه 50 کتاب آسمانی در یونسکو وجود دارد و یونسکو قرآن را به عنوان برترین کتاب آسمانی قرار داده است، گفت: قرآن باید سبک زندگی ما را فرا گیرد نه اینکه به بیان این مطالب بپردازیم.

*دانشجویان پیام نور جزو با سوادترین دانشجویان هستند

در این مراسم سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: پیام نور در گسترش معارف اسلامی و قرآنی، نقش گسترده‌ای دارد.

قاسم جعفری با بیان اینکه جامعه زمانی قرآنی می‌شود که شرایط و ظرفیت‌ها را خوب بشناسد، آسیب‌ها را بفهمد و در هر دو بخش تحقیق کند، گفت: آن چه که در دوران اسارت باعث شد فرزندان امام راحل با همه سختی‌ها و شکنجه‌های روحی و جسمی، طاقت بیاورند، انس با قرآن بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه بلا بیش از همه نصیب انبیا و اولیای الهی است، ادامه داد: بعد از انبیا و اولیای الهی، کسانی که نزدیکی بیشتری با این افراد دارند، بلای بیشتری می‌بینند.

جعفری با اشاره به اینکه دانشجویان باید بیشتر از همه به بصیرت و دشمن شناسی توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: از نظر سید حسن نصرالله، خطر جدی که جهان اسلام را تهدید می‌کند فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه اگر از فضای مجازی به درستی استفاده نکنیم با خطر مواجه هستیم، گفت: اینکه رهبری بر اینترنت ملی تاکید دارند به خاطر این است که اطلاعات خود را به دیگر کشورها می‌فرستیم و از آنجا به دست ما می‌رسد.

جعفری خاطرنشان کرد: وقتی اطلاعات خود را به دشمن می‌دهیم یعنی مشت ما پیش دشمن باز است.



سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز می‌خواهیم قرآنی عمل کنیم باید به این مسئله توجه داشته و خطرات را درست بشناسیم، گفت: شما جوانان قرانی بیش از همه وظیفه دارید.

وی با اشاره به قانون اخیر امربه معروف و نهی از منکر مجلس که قانونی در حوزه بسط فرامین قرآنی است، ادامه داد: به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش برای بار چندم به وزیر که به نیت خیر او هم اعتماد داریم تذکر می‌دهم از گام‌هایی  که عده‌ای برای تضعیف پیام نور برمی‌دارند، جلوگیری کند.

جعفری با بیان اینکه به اتفاق رئیس کمیسیون و بعضی نمایندگان و رئیس دانشگاه پیام نور با وزیر علوم خواهیم داشت، گفت: اخیرا بخشنامه‌هایی درباره استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها ارسال شده است که بدون آزمون در مقطع بعد، پذیرفته شوند اما در بند چهارم این بخشنامه آمده که دانشجویان پیام نور، آزاد و علمی کاربردی شامل این بخشنامه نمی‌شود و این یک تبعیض ناروای مردود است و وزیر و دیگران حق ندارند با دانشجویانی که تلاش می‌کنند اینگونه برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه با روحیه دانشجویی از کیان پیام نور دفاع خواهم کرد، ادامه داد: دانشجویان پیام نور جزو با سوادترین دانشجویان هستند و از وزیر می‌خواهم مسئولیت را به کسانی بسپارد که قرآن وضعیت آن را مشخص کرده است.

جعفری با بیان اینکه پیام نور، نافرزندی وزارت علوم نیست، گفت: اصل فرزندی وزارت علوم، دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند

خاطرنشان می کنیم نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور کشور از صبح امروز در مجتمع فرهنگی‌ رفاهی پردیس ناجا ساحل فرح‎آباد ساری با حضور مسئولان افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

500 شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که 134 نفر زن و مابقی شرکت‌کنندگان مرد هستند.