دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-19:55

نامه انتقادی حسین نیاز آذری به ربیع فلاح؛

بین دستگاه های اجرایی همکاری وجود ندارد

در نامه نماینده بابل به استاندار مازندران مطرح شد: بین دستگاه های اجرایی همکاری  و همدلی لازم وجود ندارد و دراین فرآیند طولانی ارباب رجوع سرگردان و بی انگیزه می شود، حال آن که استان با رکود اقتصادی وبحران بیکاری مواجه هست و به دلیل فقدان سرمایه گذاری از قافله توسعه نسبت به سایر استان ها عقب مانده ایم.


  مازندنومه، سرویس سیاسی: باوجود برخی اقدام های صورت گرفته و اتخاذ بعضی تصمیم های اداری در ستاد و دستگاه های متولی و بالادست، در اداره ها و سازمان های زیردست و مرتبط کاهلی و سستی و بی انگیزگی بیداد می کند. معطل کردن سرمایه گذاران و چرخاندن آنان در سیکل معیوب اداری یا کندی در تخصیص یافتن اعتبارات و بودجه ها علی رغم دستورهای مقام های مافوق و حتی شخص استاندار، نمونه این مشکلات است.

 برای مثال و مصداق این ادعا، حدود یک سال است که برای حل بخشی از مشکل رانش در یکی از روستاهای دودانگه(سنگده) با حمایت و پیگیری نماینده مجلس، دستور معاون برنامه ریزی استاندار و در جریان بودن سیستم فرمانداری ساری و سایر دستگاه های متولی، مبلغ 100 میلیون تومان  از دو محل اختصاص یافت که این بودجه در حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساری واریز شد اما اکنون پس از گذشت چندماه، در حالی که عن قریب خانه های مردم بر سر آن ها فروخواهد ریخت و حادثه ای انسانی علاوه بر زیان های مالی ایجاد خواهد شد، ریاست این بنیاد با امروز و فردا کردن، دادن وعده های توخالی و مصرف این بودجه در محل دیگر، جز وقت کشی و تحمیل هزینه های فراوان بر اهالی منطقه، کاری از پیش نمی برد و کسی نیز در این باره پاسخگو نیست!

نمونه هایی از این دست تنبلی سازمانی و فشل بودن سیستم اداری در استان فراوان است و در همین راستا نماینده بابل -حسین نیازآذری- در نامه ای به استاندار مازندران تذکر داده، از او انتقاد کرده است.

در بخشی از این نامه آمده: « بسیاری از امور مرتبط با روندهای سرمایه گذاری و کارآفرینی دربانک ها و دستگاه های اجرایی استان مازندران و شهرستان بابل«زمان بر »و کسل کننده است! به طوری که بسیاری از طرح ها به همین خاطر در استان راکد مانده یا سرمایه گذاران استان دیگری رابرای کسب و کار انتخاب کرده اند.» متن کامل نامه به این قرار است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر فلاح جلودار
 استاندارمحترم مازندران
باسلام و احترام؛

همانگونه که استحضار دارید مطابق برخی قوانین عادی و مصوبات هیات وزیران  ترکیب، تقویم و نحوه تشکیل جلسات  شوراها، مجامع و کارگروه های مختلف ملی ، استانی و شهرستانی مشخص شده و همچنین زمان بندی  ابلاغ مصوبات  نیز تعیین وتاکید شده است؛ اما متاسفانه مشاهده می شود زمان انعکاس مصوبات کارگروه ها ی استانی و شهرستانی  و مدت زمان پاسخ به استعلام ها به متقاضیان روند واستاندارد مشخصی نداشته و با تاخیر فراوان انجام می گیرد. یا هیچ نظارتی برآن نیست.

 به طور مشخص بسیاری از امور مرتبط با روندهای سرمایه گذاری و کارآفرینی دربانک ها و دستگاه های اجرایی استان مازندران و شهرستان بابل«زمان بر »و کسل کننده است! به طوری که بسیاری از طرح ها به همین خاطر در استان راکد مانده یا سرمایه گذاران استان دیگری رابرای کسب و کار انتخاب کرده اند.

علی رغم قوانین تسهیل کننده پیرامون فضای کسب و کار؛  بین دستگاه های اجرایی همکاری  و همدلی لازم وجود ندارد و دراین فرآیند طولانی ارباب رجوع سرگردان و بی انگیزه می شود، حال آن که استان با رکود اقتصادی وبحران بیکاری مواجه هست و به دلیل فقدان سرمایه گذاری از قافله توسعه نسبت به سایر استان ها عقب مانده ایم.

 با این شرایط کندی روندهای سرمایه گذاری و رخوت سیستم اداری خود مصیبت دیگری در مازندران است که نگرانی موکلانم را دوچندان نموده است.

همدلی و هم زبانی دولت و ملت ایجاب می نماید وفق سیاست های کلی « نظام تحول اداری» ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن پایش واستاندارد سازی روند بررسی استعلام ها، زمان پاسخگویی نیز به حداقل ممکن کاهش یابد و مدیران محترم نسبت به امور سرمایه گذاران وکارآفرینان  دغدغه بیشتری بخرج دهند.

موجب امتنان خواهد این جانب را از روند و نتیجه اقدامات بعمل آمده مطلع فرمایند.

حسین نیازآذری