سه شنبه 9 تير 1383-0:0

باران فيلم در بابل ؛ 11 كشور حاشيه خزر به جشنواره فيلم كوتاه وارش پيوستند

مدير روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه وارش گفت: تاكنون حضور يازده كشور حاشيه درياي خزر در دوره چهارم جشنواره فيلم كوتاه وارش قطعي شده است.تركمنستان، قزاقستان، تاجيكستان، داغستان، ازبكستان، قرقيزستان، گرجستان، روسيه و چچن از جمله كشورهايي هستند كه در اين دوره‌ جشنواره‌ حضورشان قطعي است.



 

 يزدان عشيري ادامه داد: كشورهاي آذربايجان، ارمنستان، تركمنستان، قزاقستان، تاجيكستان، داغستان، ازبكستان، قرقيزستان، گرجستان، روسيه و چچن از جمله كشورهايي هستند كه در اين دوره‌ جشنواره‌ حضورشان قطعي است.
وي افزود: حضور كشورهاي حاشيه درياي خزر امسال بمنظور تبادل نظر و آشنايي با فيلمسازان، نويسندگان و هنرمندان اين كشورها از سوي ستاد برگزاري جشنواره پيش‌بيني شده و زمينه مناسبي است جهت توسعه فرهنگي در ابعاد بين المللي.
عشيري با بيان اينكه جشنواره فيلم وارش يكي از هدفمندترين و پوياترين جشنواره‌ها در ميان جشنواره‌هاي فيلم كوتاه كشور است و بصورت موضوعي و در سطح خوب و تأثير‌گذار برگزار مي‌شود تصريح كرد: اين حركت توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و با همكاري دفتر امور جشنواره ها و مجامع سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم كوتاه وارش جزو معدود جشنواره‌هايي است كه داراي دبيرخانه دائمي براي حمايت از توليد، عرضه و شناسايي فيلمسازان فيلم كوتاه است و بي ترديد حضور كشورهاي حاشيه درياي خزر اين فضا را غني‌تر و بارورتر مي‌سازد.
وي مرور بر آثار فيلمسازان جوان استان هرمزگان، نگاهي به جشنواره‌هاي گذشته، برپايي نمايشگاه‌هاي عكس، برپايي سخنراني و جلسات كارگاهي فيلمسازي و نقد و تحليل و بازديد از مناطق ديدني استان مازندران را از جمله برنامه‌هاي اين دوره جشنواره عنوان كرد.
گفتني است جشنواره چهارم فيلم‌هاي كوتاه وارش بيست‌و دوم تا بيست‌وششم شهريورماه در بابل برگزار خواهد شد.