جمعه 1 خرداد 1394-21:37

ربیع فلاح جلودار:

مازندران رتبه اول فعالیت خیران را در کشور دارد

استاندار: مازندران در زمینه کمک خیران پیشتاز است و رتبه اول فعالیت خیران را در کشور دارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: از ساعت 16 روز جمعه اول خرداد ماه 94 در روستای قراخیل قائم شهر، با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران، دلاور بزرگ نیا مدیر کل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان، مهدی محمدی فرماندار قائمشهر و جمعی دیگر از مسئولان، مراسم افتتاح مرکز خیریه قرآن وعترت قراخیل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بیش از 500 نفر از مردم این روستا و روستای همجوار برگزار شد، قربانعلی نعمت زاده سازنده این مرکز گفت: تزکیه نفس وبه دنبال دنیا نبودن از جمله هزینه هایی است که باید برای ساخت حکومت مهدوی کرد.

این خیر با بیان اینکه این مرکز سه فاز دارد، تصریح کرد: در فاز اول انجام کارهای فرهنگی و قرآنی به همراه خانه عالم و زائر سرا، در فاز دوم ایجاد صندوق مالی جهت حمایت مالی نیازمندان ودر گام سوم ساختن سوییت هایی برای اسکان رایگان سال اول زندگی جوانان تازه متاهل شده مد نظر است.

* مازندران در زمینه کمک خیران پیشتاز است

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه مسلمانان از دو نعمت قرآن وعترت برخوردارند، اظهار کرد: ساختن مراکزی نظیر مرکز قرآن وعترت در راستای جهاد فرهنگی است.

استاندار مازندران با تاکید بر آنکه مازندران در زمینه کمک خیران پیشتاز است، خاطر نشان کرد: مازندران رتبه اول فعالیت خیران را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در این مراکز آموزش قرانی وخدمات ارزنده دینی به مردم داده می شود، تصریح کرد: این مراکز قابلیت آن را دارند تا ضمن آموزش قرآنی، تصویر سازی، آموزش های قرآنی با شیوه های تجربی، کارگاه آموزش فیلم سازی بر اساس داستان های قرآنی، فعالیت های هنری نقاشی، نگارگری و آموزش های نمایش های آئینی در آنها صورت پذیرد.

*بریدن از قرآن وعترت، گرفتار ظلم و ستم شدن را به همراه دارد

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان قائمشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه مراکز قرآن وعترت منبع ماندگاری برای حفظ معارف قران وعترت است که طهارت اخلاقی ودینی ایجاد می کنند، گفت: بریدن از قرآن وعترت، گرفتار ظلم و ستم شدن را به همراه دارد. 

وی با تاکید بر آنکه خیرات کردن و ساختن بناهای خیریه نظیر موسسه های قرآن وعترت جهت حفظ ارزش های اسلام کاری گرانقدر است، افزود: قرآن برای تربیت نسل آینده است و ولایت فقیه جلوه ای از ولایت ائمه اطهار و معصوم است.

آیت الله علی معلمی با بیان اینکه حاکمان عربستان خود را به دروغ خادم الحرمین معرفی می کنند، گفت:.آنها بر خلاف رهنمودهای قرآن وحتی پیشینگان خود- اعراب جاهلیت- که برای این ماه ارزش قائل بودند، در ماه حرام بر سر مردم یمن آتش می ریزند.

  وی با اشاره به اینکه دیه در ماه های حرام دو برابرشده است تا حرمت این ماه ها نگه داشته شود، خاطر نشان کرد: نتیجه بریدن از ولایت و امامت فاصله گرفتن از دین است.