شنبه 2 خرداد 1394-17:11

نماینده بابل به رییس جمهوری نامه نوشت

کشاورزان و برنج کاران ساعی و متعهد شمالی با هزار و یک امید در شالیزارها مشغول کشت و کار می باشند از دولت محترم انتظار دارند با تدبیر و دوراندیشی به موقع حافظ زحمات و تلاشهای خداپسندانه آنها باشد.


 

مازندنومه، سرویس اقتصادی: نماینده بابل و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  در نامه ای خطاب به رییس جمهوری، از او خواست ساز و کاری مدبرانه برای خرید به موقع و مستقیم برنج از کشاورزان اتخاذ کند. در بخشی از نامه حسین نیاز آذری آمده: «هم اکنون که کشاورزان و برنج کاران ساعی و متعهد شمالی با هزار و یک امید در شالیزارها مشغول کشت و کار می باشند از دولت محترم انتظار دارند با تدبیر و دوراندیشی به موقع حافظ زحمات و تلاشهای خداپسندانه آنها باشد.» متن کامل نامه به این شرح است:

برادرگرامی جناب آقای دکترروحانی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
باسلام و احترام؛

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به استحضار می رساند موکلانم سال جدید زراعی را با بیم و امید آغاز نموده اند! گرانی نهاده های کشاورزی، بالابودن هزینه های کشت، کم آبی، واردات بی رویه  و قیمت نازل خرید تضمینی تولید کنندگان و کشاورزان را با نگرانی به مزارع کشانده است. اما امید به فضل و لطف الهی ، خودباوری وحفظ  هویت ملی، اهتمام به استقلال کشور و امیدواری به فردایی بهتر انگیزه تلاشگران بی ادعای عرصه کار و تولید درفصل دیگری از تولید و خودکفایی ملی است. فصلی که می تواند با همدلی دولت و ملت منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی را جامعه عمل به پوشاند.

هم اکنون که کشاورزان و برنج کاران ساعی و متعهد شمالی با هزار و یک امید در شالیزارها مشغول کشت و کار می باشند از دولت محترم انتظار دارند با تدبیر و دوراندیشی به موقع حافظ زحمات و تلاشهای خداپسندانه آنها باشد.

از این رو عدم واردات در فصل برداشت، تعیین قیمتی مناسب برای خرید تضمیتی ( با توجه به تورم و هزینه های تولید) و اتخاذ سازوکاری کارشناسانه برای خرید مستقیم و به موقع برنج  از کشاورزان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حذف مالیات بر ارزش افزوده در شالیکوبی ها( که متاسفانه به سرجمع هزینه های کشاورزان تحمیل شده است) می تواند مصداق بارز همدلی و هم زبانی دولت و ملت باشد.

شایان ذکر است هم اکنون هزینه متوسط تولید برای هرکیلوگرم برنج پرمحصول 43هزارریال و برنج کم محصول 63هزارریال می باشد که انتظارمی رود نرخ خرید تضمینی برای سال جاری  با توجه به تورم سالانه و هزینه های سرسام آور تولید افزایش محسوس و رضایتمندانه ای نسبت به سال قبل را داشته باشد.

درپایان مجددا یادآوری می نمایم اتخاذ ساز و کاری مدبرانه برای خرید به موقع و مستقیم از کشاورزان خواسته بحق موکلانم می باشد که عنایت ویژه حضرتعالی را می طلبد.

رونوشت:
برادرگرامی جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهوری برای استحضار و صدور اوامرمقتضی
برادر گرامی جناب آقای مهندس حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی برای استحضار و صدور اوامرمقتضی
برادر گرامی جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم اقتصاد و دارایی برای استحضار و صدور اوامرمقتضی
برادرگرامی جناب آقای مهندس رجایی رییس محترم کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی.
برادرگرامی جناب آقای دکتر فلاح استاندارمحترم مازندران برای استحضار و صدوراوامر مقتضی.
برادرگرامی جناب آقای مهندس حیدرپور رییس محترم سازمان جهادکشاورزی مازندران برای اطلاع و پیگیری.