سه شنبه 18 بهمن 1384-0:0

ماکان موسوي:مديريت سنتي همراه با محافظه كاري و عافيت طلبي کارايي ندارد

گفت و گوي jomhourieslami با مديرکل 27 ساله مازندراني.


ماکان موسوي سرپرست اداره كل تعاون استان مازندران*بر توسعه و تقويت بنيه علمي و تخصصي تعاوني ها در سطح اين استان تاكيد كرد.
مهندس موسوي كه خود از نخبگان بسيجي و دارنده مقام برتر از چند جشنواره كشوري است , ضمن تشريح ديدگاه هاي كاربردي و اصولي خود در زمينه هاي بهره وري بهينه از ظرفيت هاي موجود استان به ويژه در راستاي توسعه سازندگي و كمك به رفع بيكاري , خاطر نشان ساخت :
مردم تشنه عدالتند و مديريت سنتي همراه با محافظه كاري و عافيت طلبي در زمينه برقراري و تحكم عدالت اجتماعي كارآيي ندارد، بلكه بايد در اين راستا از مديريت هاي نوين همراه باتعهد بهره گرفت .
وي با اشاره به رويكرد مردمي دولت احمد نژاد  گفت : اين رويكرد , موج جديدي از اميد به زندگي را در قلوب مردم بوجود آورد و ما بايد از اين پديده در راستاي توسعه و تعالي نهايت بهره را ببريم .
مهندس موسوي كه خود در بخش توليد فعاليت مي نمايد , با اشاره به تاثيرگذاري تعيين كننده فرهنگ بسيجي , گفت : حضور ونقش فرهنگ بسيجي تنها را , حذف شيوه هاي محافظه كارانه وقبيله گرايي از بدنه مديريت كشور است .
سرپرست اداره تعاوني استان مازندران , با اشاره به عقب ماندگي هاي غم انگيز استان مازندران , اظهار داشت : در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي , علي رغم تلاش هاي زياد , جهش قابل توجهي را در استان شاهد نبوديم . 
موسوي كه مبتكر طرح تحقيقاتي اصلاح نژاد گوسفن زل در ايران است و در سال 1382  عنوان رتبه اول پژوهش و تحقيقات كشاورزي كشور را به خود اختصاص داد , با تاكيد بر وجود ظرفيت هاي منحصر به فرد در استان مازندران , گفت : اگر ما در استان مازندران به جاي پرداختن به امور متعدد و پراكنده , بر روي چند موضوع زمينه دارو پربازده متمركز مي شديم , پاسخ هاي بهتري دريافت مي كرديم .
وي افزود : جنگل و دريا , زمين هاي مستعد كشاورزي , باغات سرسبز , آب و هواي مساعد وصدها زمينه مناسب ديگر كه وجود هر يك از آن ها براي پيشرفت و تحول در هر منطقه كافي است , در استان مازندران وجود دارد. ولي ما نتوانسته ايم از اين ظرفيت ها درست استفاده بكنيم و استان را آن چنان كه مي بايد توسعه بدهيم .
سرپرست اداره تعاون مازندران با تاكيد بر نقش نيروي انساني در ايجاد تحولات بنيادي گفت : خوشبختانه فاكتور نيروهاي انساني دراستان مازندران بطور مطلوب و وفور وجود دارد.
مهندس موسوي با اشاره به درخشش مردم استان در عرصه هاي ايثار ودفاع مقدس , گفت : در دوران توسعه وسازندگي و در عرصه هاي علمي وآموزشي نيز جوانان مستعد مازندران با انگيزه وكارآمد حضور يافته اند.
وي كه در جشنواره سال 81 ممتازين و مبتكران بسيجي كشور , مقام نخست را بدست آورده است , افزود : حضور تعيين كننده لشكر هميشه پيروز 25 كربلاي مازندران و تقديم بيش از ده هزار شهيد , كارنامه درخشان مازندراني ها در عرصه دفاع مقدس است .
مهندس موسوي با اشاره به پايداري مردم راست قامت مازندران , خاطر نشان ساخت : مردم ما كه صبورانه مشكلات را تحمل نموده اند خواستار پيشرفت و آباداني استان خود مي باشند , و آن چيزي كه بيش از هر چيز ديگر مردم ما را مي رنجاند , وجود مفاسد اداري و همراه نبودن سيستم هاي مديريتي با مردم و مراجعين است . اين در حالي است كه ما بر اساس آموزه هاي ديني , موظف به اكرام و تكريم ارباب رجوع و ارائه خدمات خالصانه به مردم هستيم .
سرپرست اداره كل تعاون مازندران با اشاره به اين كه روي كار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد , نرخ اميد به زندگي را در مردم ما افزايش داده است , گفت : رويكرد انقلابي و مكتبي آقاي احمدي نژاد همه ما را به انجام وظايف شرعي وملي فرا مي خواند و من اميدوارم مجموعه عملكرد ما در سطح استان به نحوي باشد كه به تقويت وحدت ملي و اقتدار اسلامي , رفع معضلات بيكاري و اصلاح ساختار اداري بيانجامد.
مهندس موسوي در پايان با اشاره به اولويت هاي كاري خود در تعاون استان مازندران , اظهار داشت : ايجاد شهرك هاي تعاوني , حمايت از فارغ التحصيلان بويژه فارغ التحصيلان بيكار در تشكيل تعاوني ها و ساماندهي آن ها , توسعه تعاوني هاي روستايي , علمي و تخصصي نمودن تعاوني ها , فعال نمودن بخش هاي آموزشي و تخصصي , ارائه سيماي واقعي تعاون در جامعه , سعي در جذب منابع مختلف در جهت تقويت تعاوني ها , تلاش در شناسايي ظرفيت ها وپتانسيل هاي موجود در استان وتوسعه و ترويج فرهنگ تعاون بر اساس آيه شريفه تعاونوا علي البر و التقوي و تشكيل اتاق فكر جهت ساماندهي امور ذيربط از اولويت هاي برنامه اي وكاري تعاون استان مازندران با همياري و همكاري همكاران و اخذ كمك از دستگاه ها و متخصصان است.

*گفته مي شودچون حکم استخدامي رسمي موسوي هنوز درست نشده،وي فعلا"سرپرست تعاون استان است.وي متولد1357 و اهل شهرستان جويبار است.