يکشنبه 28 اسفند 1384-0:0

بهار کلاردشت

علم كوه و تخت سليمان در كلاردشت شهرت و زيبايى اين منطقه را جهانى كرده و هر ساله در ايام نوروز هزاران گردشگر ايرانى و خارجى از اين منطقه ديدن مى كنند


كلاردشت با فراهم كردن امكانات رفاهى مسافران نوروزى به استقبال ميهمانان و گردشگران مى رود.
 منطقه كلاردشت در ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ مترى از سطح دريا در دامنه رشته كوه البرز قرار دارد. علم كوه و تخت سليمان شهرت و زيبايى اين منطقه را نيز جهانى كرده و هر ساله در ايام نوروز هزاران گردشگر ايرانى و خارجى از اين منطقه ديدن مى كنند.
در كوه هاى مرتفع كلاردشت يخچال هاى طبيعى و دايمى وجود دارد كه پس از گذشت ده ها ميليون سال همچنان ناآرامند. اين توده هاى عظيم يخ كه با سنگ و خاك آميخته شده اند، منابع اصلى آبگيرى رودخانه «سرداب رود» مهم ترين رودخانه كلاردشت هستند.

درياچه ولشت (سما) نگين آبى كلاردشت نيز يكى از درياچه هاى آب شيرين ايران است. منبع تأمين آب اين درياچه، چشمه هاى كف و اطراف هستند. اين درياچه جزو زيست بوم هاى نادر مازندران است و پرندگان مهاجرى از قبيل مرغابى و غاز وحشى در اين مكان يافت مى شوند.
پوشش گياهى جنگل هاى اين منطقه شامل سپيدار، افرا، توسكا، تمشك، نمدار، راش، زرشك، بلوط سياه، گل سرخ وحشى، ازگيل، ملچ، زالزالك، سياتلو و خوج است. از اين رو، سفر به اين منطقه در ايام نوروز خالى از لطف نيست چرا كه هم شهرى ديدنى و هم مردمانى ميهمان نواز دارد.(iran-newspaper)