سه شنبه 29 فروردين 1385-0:0

افشاي يک سناريو ؛ حمله از خزر

يك جاسوس 30 سال پيش آمريكا، با طرح سناريوي جذابي از طرح حمله به ايران توسط آمريكا و انگليس از طريق درياي خزر خبر داده است!


روزنامه «گلف تودي» هم با استقبال از اظهارات اين جاسوس كهنه‌كار، او را مغز متفكر دهه 1970 خوانده و افزوده است: حمله به ايران از زمان كارتر مطرح بوده و روي آن كار مي‌شده است.

 

اين در حالي است كه چندي پيش، كاخ سفيد موضوع حمله به ايران را رد كرد و روز گذشته بلر صراحتا" اعلام كرد، حتي در صورت حمله احتمالي آمريكا به ايران، در آن شركت نخواهد كرد.

 

 اين روزنامه مي‌نويسد: آمريكا طرح‌ريزي‌هاي خود را براي دست زدن به يك مبارزه همه‌جانبه نظامي عليه ايران آغاز كرده است؛ اين حمله شامل حملات موشكي، اشغال زميني و عمليات دريايي است كه براي به دست گرفتن كنترل تنگه هرمز است.

 

به گفته تحليلگر اطلاعاتي ارشد آمريكا كه به عنوان مغز متفكر در دهه 1970 در برلين غربي براي ارتش آمريكا خدمت مي‌كرده است، حمله نظامي به ايران از مارس 2003 و هم‌زمان با اشغال عراق مطرح بوده است.

 

«ويليام آركين» كه با صراحت، عمليات‌هاي نظامي آمريكا عليه عراق را پيش‌بيني كرده بود، گفته است: اين طرح نظامي كه در محافل نظامي به «TIRRANNT»، معروف است، مخفف عبارت «سناريوي ايران در آينده نزديك» است. اين سناريو شامل يك اشغال زميني توسط نيروي دريايي آمريكا، تحليلي با جزييات كامل از قدرت موشكي ايران و يك حمله جهاني عليه هرگونه تسليحات كشتار جمعي ايران است.

 

وي در ادامه مي‌گويد: طراحان نظامي انگليسي و آمريكايي، سناريوي جنگي را در درياي خزر پي‌ريزي كرده‌اند كه به عنوان بخشي از اين آماده‌سازي نظامي به شمار مي‌رود.

 

او ادامه مي‌دهد: مؤسسه علوم و امنيت بين‌المللي بر پايه ارزيابي‌هاي خود از تصاوير مراكز هسته‌اي كه با ماهواره تجاري گرفته شده، مشاهده كرده ‌است كه يك ورودي تونل جديد نزديك مركز تبديل اورانيوم تأسيسات غني‌سازي نطنز وجود دارد.

 

«آركين» مي‌گويد: بنا بر شهادت يكي از منابع نزديك به اين طرح حمله، وظيفه انجام اين حمله بر عهده ژنرال «جان ابي‌زيد» گذاشته شده بود كه از ماه مي سال 2003 بررسي‌ها در حال انجام بوده و هرگز متوقف نشده است.

 

طراحان نيروي هوايي تحت برنامه «TIRRANNT»، طرح حملاتي را عليه قدرت دفاعي هوايي ايران ريخته‌ و نتايج برنامه‌هاي جنگي مختلفي را براي ارائه گزينه‌هاي گوناگون به فرماندهان، اعلام كرده‌اند.

 

به اين ترتيب، نيروي دريايي آمريكا، امكان جابه‌جايي نيروها را از كشتي به ساحل، بدون استقرار يك پايگاه ساحلي در نظر گرفته‌اند.

 

«آركلين» اظهار مي‌دارد: از دشمن نيروهاي دريايي و ملوانان آمريكا در اين حمله، با نام كشوري شديدا مذهبي، انقلابي «Karona» ياد شده كه داراي سپاه پاسداران انقلاب و تسليحات كشتارجمعي و ثروت نفتي است و بي‌ترديد، معناي آن همان كشور ايران است.

 

در ژوئن سال 2004، رامسفلد به مركز فرماندهي استراتژيك آمريكا در اوماها ـ نبراسكا، اعلام كرده بود كه انجام طرح «ConPlan 8022» را، كه طرح يك حمله جهاني بوده و شامل ايران هم هست، در نظر داشته باشند.

 

به گفته «آركلين»، بيشترين نگراني‌هاي اين نيروي جديد در انجام وظيفه، مربوط به اين است كه آيا از آنان خواسته مي‌شود در راستاي انجام حملات جهاني عليه اهداف مشخصي از ايران كه تحت شرايط خاص، ممكن است انجام پذيرد، همكاري كنند يا آن‌كه به رئيس‌جمهور آمريكا توصيه حمله هسته‌اي توصيه مي‌شود.

 

ارتش آمريكا از زمان رياست‌جمهوري «جيمي كارتر»، درگير طراحي يك حمله احتمالي به ايران بوده است.

 

دو كارشناس جنگي در مصاحبه با «نيويورك‌تايمز» گفته‌اند: پس از بحث و جدل‌هاي طولاني‌مدت،‌ هنوز بالاترين سطوح نظامي آمريكا نتوانسته‌اند به روشي برسند كه در يك حمله نظامي، همه چيز به نفع آمريكا تمام شود.(baztab)