يکشنبه 21 تير 1394-4:30

امروز برگزار می شود:

تودیع ملایی تدبیری، معارفه عباس پور اصلاح طلب

رجب ملایی رییسی -فرماندار تدبیری بابل- امروز تودیع و به جای او محمدتقی عباس پور -یکی از نیروهای منسوب به اصلاح طلبان- فرماندار این شهر بزرگ استان می شود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: «فرماندار دولت تدبیر در میتینگ احمدی نژاد چه می کرد؟» این تیتر خبر ما بود که تنها چند ساعت پس از حضور پرحاشیه رجب ملایی رییسی در جلسه سخنرانی رییس دولت سابق در بابل، روی خروجی قرار گرفت و پس از آن بود که بسیاری از رسانه های مجازی و مکتوب داخلی و حتی خارجی به بازتاب این حضور پرابهام پرداختند.

البته ملایی رییسی بعدا" اعلان کرد که حضورش طبق دستور مقام مافوق بوده، ولی همین حاشیه ها و فشار رسانه ای، پاشنه آشیل او شد و دو ماه بعد، خبر برکناری اش از سمت فرمانداری بابل در محافل سیاسی استان و شهرستان پیچید.

ملایی رییسی که خود را جزو طیف منسوب به هاشمی و دولت تدبیر می داند، بسیار کوشید که عملگرا و تخصص محور و اجرایی نشان دهد، ولی ضعف او در پاره ای از حوزه ها از جمله فشل بودن و نبود نداشتن روابط عمومی کارا و قطع ارتباط کامل او با رسانه ها، حضور معاون سیاسی تحمیلی و جلیلی نشان در فرمانداری تحت تصدی اش و نداشتن مشاوران آگاه(اگر نگوییم نداشتن شم سیاسی مناسب) در منطقه ای که پایداری چی ها و فعالان سیاسی مخالف دولت آن شهره اند، کار دستش داد و در ماه های باقی مانده به انتخابات مهم مجلس آینده، برکنار شد.

این که تصمیم برکناری ملایی رییسی از داخل یا خارج مجموعه وزارت کشور گرفته شده، مهم نیست؛ مهم آن است که  فرد یا گروهی در بابل، با رفتن او به صورت علنی و رسانه ای مخالفت نکرد و انگار همه منتظر خروج او از مجموعه فرمانداری بودند.

می گویند رجب ملایی رییسی که همشهری استاندار کنونی است، در دفتر فنی یا امورشهری استانداری مدیرکل می شود که اگر چنین شود، از حاشیه های سیاسی اندکی دور خواهد شد.

محمد تقی عباسپور-فرماندار جدید بابل- اما گرایش اصلاح طلبانه دارد. او که پیش تر رئیس حسابداری آموزش و پرورش بابل، معاون مدیر کل تعاون استان قزوین، معاون مدیر کل تعاون استان مازندران، معاون شهرداری بابل، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران ، معاون اداره کل بازرگانی استان مازندران و مدیر هنرستان نوشیروانی بابل بود، در دولت اصلاحات معاون آموزش و پرورش استان شد و در دولت یازدهم نیز نخستین تغییر مدیرکل کنونی آموزش و پرورش استان محسوب می شود.

او که از اسفندماه 1392 معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران است، ساعاتی دیگر به زادگاه خود می آید و از بعد از ظهر امروز، دومین فرماندار دولت تدبیر وامید در این شهرستان می شود.

عباس پور قبل از هر چیزی باید دو ضعف ملایی را جبران کند، توانمند سازی روابط عمومی و ارتباط دوسویه و مطلوب با بیرون از ساختمان فرمانداری (رسانه ها، نهادهای مردمی و افکار عمومی) و البته ادامه یا خاتمه حضور معاونی که با تفکرات دولت کنونی همخوان نیست.

دولت تصمیم گرفته در سال مهم انتخابات، برخی ضعف های خود را در حوزه سیاسی پوشش دهد و تعدادی از استانداران و فرمانداران و مدیران کلِ به زعم خود ضعیف و پرحاشیه را جابه جا کند. 

نتیجه مذاکرات هسته ای هرچه باشد، ماه های پیش رو برای دولت کنونی و حامیان شان حساس و حیاتی است