پنجشنبه 19 مرداد 1385-0:0

حكايت دو جوان مودب و تابستان و بي برقي و آقاي استاندار!

يادداشتي از:محمود زارع،ساري


به نام خدایی که اشرف مخلوقات را آفرید و فرمود : ... و کرمنا بنی آدم ... به مدیران استان بگویید که خداوند فرمود: وکرمنا بنی آدم ... توضیح :

دیروز غروب دو جوان مودب ؛ عرق ریزان و نفس زنان چهار طبقه بلوک ما را طی کرده و درمنزل مان را با دست کوبیدند ( برق نبود تا زنگ بزنند ! ). گفتند آقای فلانی ! ما یک نامه شکوايیه مانندی تهیه کردیم و خواستیم اسم شما را نیز به عنوان یکی از شکوايیه کنندگان در ذیل آن بنویسیم ؛ اجازه می فرمایید؟!

بعد از حصول اطلاع از متن شکوايیه تنظیمی ؛ موافقت خود را اعلام و از ایشان به واسطه داشتن حس وظیفه اجتماعی تشکر هم کردم.

 تنها سفارش کردم که اول و آخر متن یک کلمه ( با احترام – احتراما"و... ) نیز اضافه كنيد که به آقایان احتمالا بر نخورد ؛ چون آنها عادت کردند ( البته بعضی از حضرات نه همه آنها ) با چنین القابی خطاب شوند !!

 ضمنا تقاضا کردم که یک نسخه را پس از تکمیل به من داده تا من هم به سهم خودنسبت به انعکاس آن اقدام كرده تا بلکه امر به معروفی شده باشد .

این هم متن قضیه که با خواندن آن نیازی به توضیح ما نیست . اما لحظاتی به ذهنم زد که نکند( چرا نکند ؟ ما باید عقب نمانیم...! ) حتی در آتیه ای نزدیک این برادران افغان ما هم به قول نکته توضیح داده شده در متن شکوائیه مورد بحث ؛ در مراعات حقوق شهروندی از مسئولین ما گوی سبقت را بربایند...!!!

***

"بسم الله الرحمن الرحیم ... و کرمنا بنی آدم ... " قرآن کریم "

جناب آقای شفقت استاندار محترم مازندران

سلام علیکم

 احتراما بدینوسیله ما قاطبه ی خانواده های مجتمع مسکونی 180 واحدی وصال و تعدادی از مجاورین این مجتمع ؛ اعتراض شدید خود را از عملکرد اداره ی برق شهرستان و استان اعلام داشته و اکیدا تقاضا داریم تا نسبت به مراعات بدیهی ترین حق و حقوق شهروندی پاسخ لازم و قانع کننده را ارائه نمایند .

 مدیریت اداره ی برق استان و شهرستان بدون اعلام قبلی و بدون کمترین توجه به حقوق شهروندی ویا احترام شهروندان ؛ از دو شبانه روز پیش بدون هیچ گونه اعلام قبلی با قطع مکرر و مداوم برق منطقه ی مهدی آباد و وصال ساری (به طور مکرر طی دو شبانه روز قبل تاکنون حدودا هراز چند دقیقه و یا حتی ثانیه هایی ؛ قطع و وصل برق داشتیم )

ضمن ایجاد خساراتی چند و صدمات شدید عصبی ، باعث خرابی و یا ضایعات تعدادی از اقلام و لوازم برقی منزل مردم گردیده و خواهد گشت . در شرایطی که احترام به مردم در دولت جدید واصولا هر دولتی به عنوان نماینده و کارگزار مردم باید اصل باشد و همچنین تکریم حریم آسایش و رفاه و امنیت مردم و به خصوص مسلمین ؛ درشریعت مقدس اسلام بویژه برای هر مدیری یا هر اداره ی دولتی ای ؛ می بایست از اولویت بالایی برخوردار باشد؛ چرا چنین معامله ایی با امنیت و آسایش مردم می شود؟!!

 نیک م یدانید که اکثرمردم از لحاظ معیشت در شرایطی هستند که واقعا شایسته این همه ایضا و آزارمالی و معیشتی نبوده و نیستند ! وضع مالی و معیشتی مردم با این همه تورم و گرانی بی حساب و کتاب و نظارت نشده ؛ علی الخصوص گرانی تعمیرات و تهیه لوازم برقی ، آنهم برای طبقاتی مانند کارگران و کارمندان ، بسیار بد و آزار دهنده می باشد . جدای از امنیت و آسایش روانی آن هم در این فصل بیداد گرما و ...( که پیشکش این مدیران محترم باشد و ما از خیر آن گذشتیم !!! شاید لحظه ای فکر کردیم که شهروند دول از ما بهتران هستیم ...؟!! ) اما افراد مسن و پیر و اطفال کوچک و ایضا نفرات بیمار احتمالی در منازل ، و صدماتی که از این طریق بدانها وارد می شود را چه کسی پاسخ می گوید ؟!!

اشکالات فنی و یا هر اشکال دیگر حتی غیرقابل پیش بینی ، توجیه گر تضرر بمردم نخواهد بود. اعلام از طریق رسانه ها و یا هر طریقی ممکن دیگر که مردم از قبل آمادگی لازم را برای ذخیره آب و ... داشته باشند و یا اتصالات لوازم از برق را جدا نمایند و... که حداقل انتظار از - آنهم صرفا حداقل توانایی های مدیریتی یک دستگاه مهمی مانند اداره برق و ... را نیاز داشته - می باشد! خدا می داند که در طول این دو شبانه روز بارها و بارها جریان برق در بعضی مواقع به طور عجیبی در فواصل دقیقه ای و یا حتی بعضا ثانیه ای قطع و وصل می شد.

شوخ طبع های ظریف ترمی گفتند خوش به حال تعمیرات چی های لوازم منزل که گویا نیاز داشتند تا از سوی اداره محترم برق یک توجهی بدان هاشود البته بی غرض و از روی اشکالات باصطلاح ف . ن . ی !!!

مزید استحضار شماره تلفن های ادارات مذکور یا مشغول بوده یا جواب نمی دهند و یا اگر هم تصادفا جواب دهند معمولا ارباب گونه با ما برخورد می کنند . ما این شکوائیه را تنها با بخشی از خانواده ها در میان گذاشته ایم و نیک می دانید که بلا استثنا مابقی مردم از این وضعیت به شدت ناراضی بلکه عصبی شده و خواهند شد.

خواهشمند است دستور فرمائید تا به طور جدی نسبت به رفع چنین نقایصی که قطعا بیشتر جنبه ی اداره کردن اوضاع و به اصطلاح وضعیت مدیریتی داشته تا جنبه های فنی ؛ اقدام لازم را معمول دارند .

والسلام

 جمع کثیری از افراد و خانواده های منطقه"

 

محمود زارع - (mahmood.zare@gmail.com)

http://www.bahoo.blogfa.com