چهارشنبه 21 مرداد 1394-4:16

اصغر گرزین:

ارزیابی مردم از نمایندگان مجلس، منفی است

ایجاد فضامشاور عالی خانه کشاورز ایران: کار آمدی فارغ از جناح و حزب افراد باید در نظر گرفته شود تا خروجی مناسب آن برای مردم باشد/ارزیابی مردم از زحمت نمایندگان مجلس مثبت نیست/با دخالت نماینده در انتصاب ها مخالفم/ دولت در شرایط پسا تحریم با انتظارات مردم مواجه می شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: اصغر گرزین -مشاور مدیر عامل بانک گردشگری، مشاور عالی خانه کشاورز ایران و رییس هیئت مدیره شرکت سدسازی سابیر، در جمع خبرنگاران در قائم شهر با اشاره با اینکه اطلاعات ذاتا قدرت آور است، تصریح کرد: کسی که اطلاعات بیشتری دارد از نظر جایگاه اجتماعی در نقطه بالاتری قرار دارد.

گرزین با تاکید بر اینکه اساس رانت خواری بر اساس اطلاعات است، گفت: سوء استفاده گران از این سرعت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه لازم است در عرصه رسانه مهندسی ذهنی صورت پذیرد، اظهار کرد: مهندسی کردن ذهن ها کار بزرگی در جهت پیشبرد منافع ملی کشور است.

رییس هیئت مدیره شرکت سایبر با بیان اینکه ما با دنیای تاثیر و تاثر مواجه هستیم، گفت: اگر تاثیر و تاثر مبتنی بر اطلاعات، با هدف و ترسیم درست باشد، عرصه رسانه می تواند نقطه مقابل را سریع تر وبا دقت بالاتری نشانه گیری کند.

وی با اشاره به اینکه فضای آزاد اندیشی می تواند به حاکمیت، دولت و قوا در پیشبرد اهداف کمک کند، افزود: در حد موجود هم قادر به تاثیر گذاری هستیم.

 گرزین با بیان اینکه در حوزه قانون گذاری نیازی به تصویب قوانین جدید نیست، گفت: رسانه ها می توانند منطبق بر قوانین تاثیر پذیری خود را ایجاد کنند.

مشاور عالی خانه کشاورز ایران با بیان اینکه ایجاد فضای باز جهت به چالش کشیدن چارچوب و خطوط قرمز می تواند در ارائه خدمت در کشور و منطقه موثر باشد، اظهار کرد: اساس رسانه در دنیا مبتنی بر فعالیت ملی است و طبیعتا حاکمیت ها حساسیت هایی را هم نشان می دهند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای مناسب جهت به چالش کشیدن وظیفه اصلی اصحاب رسانه است، گفت: رسانه ها علاوه بر کمک حال افکار عمومی بودن، بازدارنده حکومت ها از کارهای ناصواب است.

*خروجی ها با زحمات برابر نیست

گرزین در پاسخ به سئوال خبرنگاران با بیان اینکه قائمشهر در گذشته تکه و پاره شد، گفت: اگر چیزی به قائمشهر نمی دهند آن را تکه پاره هم نکنند.

مشاور عالی خانه کشاورز ایران با تاکید بر اینکه باید برای ساختن قائمشهری بهتر تلاش کرد، اظهار کرد: کار آمدی فارغ از جناح و حزب افراد باید در نظر گرفته شود تا خروجی مناسب آن برای مردم باشد.

رییس هیئت مدیره شرکت سایبر با بیان اینکه برخی مشکلات منطقه تابع مشکلات کلی کشور است که در سطح کلان با آن مواجهیم، افزود: در بخشی از برنامه ها ضعف داریم. اینکه متوسط سن افراد کابینه و دولت 57 سال باشد یک ضعف است که نشان از نادیده گرفته شدن جوانان و پیری سن مدیریتی دارد.

گرزین با تاکید بر اینکه در قائمشهر هم این مشکل نمود یافته است، گفت: قائمشهر بیماری تاریخی دیگری هم دارد، اینکه از سال 59 تاکنون می خواهیم راه آهن را از این مسیر برداریم که نشده است.

مشاور مدیر عامل بانک گردشگری کشور با بیان اینکه تمام نمایندگانی که در مجلس حضور داشتند زحمت کشیدند، اظهار کرد: همه نمایندگان مجلس دلسوز هستند اما در قائمشهر خروجی ها با زحمات برابر نیست.

وی با بیان اینکه من به زحمت دوستان اذعان دارم، تصریح کرد: با احترام به دوستان معتقدم ارزیابی مردم از زحمت نمایندگان مجلس مثبت نیست.

گرزین با بیان اینکه نگاه مردم به نگاه مایوسانه تبدیل شده است، گفت: تمام مردمی که رای می دهند یا رای دادند به عنوان شهروند حق سوال از نمایندگان خود را دارند.

مشاور مدیر عامل بانک گردشگری کشور با تاکید بر آن که زمان انتخابات بر اساس طایفه گری تمام شده است، تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا اگر کسی صالح تر از ما بود بیاید. بر این اساس من به برخی دوستان پیشنهاد دادم تا یک موسسه در قالب نظر سنجی تشکیل شود و به نتایج آن تمکین کنیم.

رییس هیئت مدیره شرکت سایبر با تاکید بر اینکه با دخالت نماینده در انتصاب ها مخالفم، اظهار کرد: اگر در جایی نتیجه کارآمد نباشد باید همه تلاش کنند تا آن ضعف بر طرف و اثباب خدمت فراهم شود.

گرزین با بیان اینکه باید حد اعتدال را نگه داشت، گفت: دولت از برخی فرصت ها به خوبی استفاده کرده و از برخی استفاده نکرده است.

مشاور مدیر عامل بانک گردشگری کشور با تاکید بر اینکه در بخش اقتصادی برخی از مشکلات از دولت قبل به ارث رسیده است، گفت: از دیگر مشکلات حال حاضر مواجه بودن با حجم عظیم بیکاری است.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط پسا تحریم با انبوه مطالبات مردم مواجه هستیم، اظهار کرد: یکی از نگرانی های حال حاضر دولت این است که در شرایط پسا تحریم با انتظارات مردم مواجه می شود، چرا که در این شرایط از لحاظ روانی - نه لحاظ عملی- مردم می گویند تحریم لغو شده است.

رییس هیئت مدیره شرکت سایبر با تاکید بر آنکه در مسکن مهر 12 هزار میلیارد نیاز است تا تکمیل شود و در وزارت نیرو هم دولت با 70 هزار میلیارد بدهی مواجه است، گفت: از نیمه اول سال 95 شرایط جدیدی در کشور آغاز خواهد شد.

گرزین افزود: اگر شرایط سرمایه گذاری خارجی مهیا شود، ایران بهشت سرمایه گذاری در دنیا می شود.

مشاور مدیر عامل بانک گردشگری کشور با بیان اینکه در کشور سکوی پرتاب فراوانی داریم، گفت: دولت باید این شرایط را مدیریت کند، در اجرای تعهدات به طور مستحکم پایدار باشد، در جذب سرمایه گذار خارجی تلاش کند و از فضاها استفاده کند.

گرزین با بیان اینکه در کشور منابع بی شمار و خوبی وجود دارد، اظهارکرد: با این داشته ها می توان به بهشت اقتصادی رسید.

مشاور مدیر عامل بانک گردشگری کشور هم چنین با تاکید بر لزوم توجه به گردشگری وگردشگری خارجی گفت: گردشگر کسی است که با هدایت وطراحی مناسب شما از مکانی بازدید کند وبا مسافری که خودش می آید فرق دارد.