دوشنبه 2 شهريور 1394-23:49

تجلیل از پزشک بدون مرز قائم شهری در زادگاهش

مهربانی، بدون مرز

با حضور چهار سفیر کشورهای آفریقایی از پزشک بدون مرز مازندرانی قدردانی شد/ سفیر بروندی: دکتر عمادی باعث افتخار این شهر و ایران است/دکتر عمادی: درمانگاه امام رضا(ع) در بروندی افتتاح شد/شهردار قائم شهر فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: مراسم تجلیل از دکتر ناصرعمادی -پزشک بدون مرز قائم شهری- با حضور سفرای چهار کشور آفریقایی نیجریه، کوموروس، سنگال و بروندی،  هم چنین مهدي ولي پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، مهدی محمدی فرماندار، آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  و برخی مسئولان و شهروندان در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر برگزار شد.

در این مراسم که با یک ساعت تاخیر سفرا، از ساعت 18:20 دقیقه آغاز شد، فرماندار قائمشهر ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه، با بیان اینکه در جمهوری اسلامی دین سر لوحه کارها قرار گرفته است، افزود: آنچه امروز برای تجلیل از یک پزشک بدون مرز ما را در اینجا جمع کرد، یک نمونه بارز وکوچک آن است.

محمدی که سخنان او و سایر سخنرانان همزمان ترجمه می شد، با بیان اینکه براساس تعالیم دین، فرمان امام ورهبری هرجا حس کنیم لازم است به کمک مظلوم می شتابیم، گفت: دکتر عمادی بدون چشم داشت به کشورهای شما سفر کرده است و امیدواریم شاهد پیوند ملت و کشور ما با کشورهای دوست آفریقایی باشیم و در هیچ کجای جهان شاهد جنگ، خونریزی وقتل وغارت نباشیم.

*جمهوری اسلامی روابط خیر را می پذیرد

آیت الله علی معلمی -امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری- با بیان اینکه اگر پزشک جوانی از خطه شمال ایران به کشور شما سفرای خارجی برای ارائه خدمت می آید از دستاوردهای انقلاب است، گفت: این اتفاق میمون و مبارک بر اساس آموزه های دین خدا و رهنمودهای قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با تمام کسانی که بخواهند روابط خیر داشته باشند را می پذیرد، افزود: سفر شما هم زمان با دهه کرامت و هفته دولت به خاطر خدمات پزشکی دکتر ناصر عمادی را به فال نیک می گیریم.

* خدمت در خارج و داخل از کشور

بعد از سخنان نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مجری پشت تریبون قرار گرفت و یادداشت مهدي ولي پور -مدیرعامل جمعیت هلال اهمر استان مازندران- را خواند.

ولی پور در این یادداشت بیان داشته بود:" دکتر عمادی علاوه بر خدمات شایسته به سایر کشورها به همراه تیمش در کشور هم خدمات شایسته ای ارائه داده است. وی در طی هفته گذشته بیش از 400 بیمار در مناطق کوهستانی ساری، سوادکوه وخطیر کوه سمنان را مورد مداوا قرار داد."

*دکتر عمادی باعث افتخار این شهر و ایران است

عمر نتیزیمبره -سفیر بروندی- در این مراسم به زبان انگلیسی سخنرانی کرد و با بیان اینکه من در جمعیت افراد زیادی را با لباس هلال احمر می بینیم، گفت: این مسئله آموزش و توجه به آن را در شهر دکتر عمادی نشان می دهد.

سفیر بروندی با بیان اینکه این موجب افتخار وخشنودی شماست که آقای دکتر عمادی به تنهایی نماینده شما در چهار کشور آفریقایی است، اظهار کرد: ایشان با همین لباس در آفریقا مشغول خدمت بودند و افرادی که توسط ایشان معالجه شدند زمانی که دکتر عمادی را می بینند مردم ایران و کشورشما را به خاطر می آورند.

این سفیر با خواندن آیه "ما شما را برای رحمت می آوریم" به زبان عربی با بیان اینکه دکتر عمادی آموزش دهنده اصول بارز اسلام است، افزود: از اینکه به این شهر برای تجلیل از دکتر عمادی آمده ایم، خوشحالیم چرا که ایشان باعث فعالیت بشر دوستانه و افزایش همکاری هلال احمر ایران و دیگر کشورها شدند.

*مرزهای مهر ومحبت ایرانی مشخص نیست

در ادامه نوبت به تجلیل وسپس سخنرانی دکتر ناصر عمادی رسید.

این پزشک بدون مرز اهل قائم شهر که متخصص پوست است، اظهار کرد: قبل از سفر به کشورهای آفریقایی، به منزل آیت الله معلمی می روم و از ایشان راهنمایی می خواهم.

وی با بیان اینکه در یکی از سفرها به منزل آیت الله معلمی رفتم و خواستم پندی به من بدهد، افزود: ایشان به من فرمودند هر صبح آیت الکرسی بخوان و در این کشورها برای تقویت اسلام و کشور تلاش کن.

پزشک بدون مرز قائمشهری با بیان اینکه پنج ماه قبل در بروندی بودم، خاطر نشان کرد: با لطف خدا و امام هشتم درمانگاه علی بن موسی رضا(ع) در بروندی افتتاح شد که بزرگترین افتخار من است.

عمادی ضمن قدردانی از تمام معلمان، مسئولان و افرادی که یاریگر او در این مسیر بودند، اظهار کرد: هفت سال پیش که این راه را شروع کردم هیچ گاه فکر نمی کردم سفرای چند کشور خارجی برای تجلیل از من به اینجا بیایند.

وی با بیان اینکه باید برای زندگی خدمت کنید در غیر این صورت فقط زنده اید، تصریح کرد: ما به عنوان ایرانی زندگی مان برای کمک به هم نوع است.

عمادی با بیان اینکه مادر یک کودک در غنا نام مرا برای فرزند خود برگزید، اظهار کرد: با دیدن شناسنامه کودک جا خوردم.

وی با بیان اینکه امروز عصر گسترش ارتباطات و اطلاعات در دنیا است، افزود: هرکاری که در این سر دنیا انجام می شود آن سر دنیا از آن آگاه هستند، پس چقدر خوب که این اطلاعات نیک نامی وخیر اندیشی باشد.

این پزشک بدون مرز با بیان اینکه مرزهای مهر و محبت ایرانی مشخص نیست، اظهار کرد: ما در دنیا نیازمند عزت، آبرو و اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه شب گذشته ساعت 12 شب به شهردار زنگ زدم که ایشان جواب داد، افزود: آقای حجازی گفتند ساعت 5 به اداره بیایید که این نشان از خستگی ناپذیری، تلاش و خدمت شهردار قائمشهر دارد که باید سر لوحه کارم قرار دهم.

 عمادی سپس از شهروندان ومسئولان اجازه خواست تا دقایقی با زبان انگلیسی با سفرا سخن بگوید.

وی در این قسمت از سخنرانی اش، خود را فرزند قائم شهر و این مردم خواند.

در این مراسم شهردار قائم شهر با اهدای گل و دیوان حافظ از سفیران کشورهای آفریقایی قدردانی کرد.