دوشنبه 9 شهريور 1394-15:23

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران خبرداد:

پیگیری کلاهبرداری در پست بانک آمل /راه اندازی پست لجستیک در مازندران

حسین مهری: مازندران جزو استان‌هایی است که تا پایان امسال، نسبت به راه‌اندازی پست لجستیک اقدام می‌کند/ اعتقاد داریم مردم باید از منزل با یک تلفن همه کارهای خود را انجام دهند/قراردادهایی با سایت آمازون و علی‌بابا منعقد کردیم/کلاهبرداری در پست بانک یکی از روستاهای آمل را پیگیری می کنم/ تلاش کردیم در خرید اینترنتی، هزینه پست بر فروشنده تحمیل شود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مازندران جزو استان‌هایی است که تا پایان امسال، نسبت به راه‌اندازی پست لجستیک اقدام می‌کند، گفت: تا پایان سال هشت استان در دستور کار برای راه‌اندازی پست لجستیک قرار دارند.

حسین مهری در حاشیه سفر به مازندران در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به ایجاد شبکه‌های اینترنتی ایمیل و پیامک، بخشی از پست‌نامه‌های ما کاهش یافته است.

این مسئول یادآور شد: در سال 2012 تا حدود 1.5 درصد و در سال 2013 تا 4.5 درصد کاهش پست‌نامه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه پست جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته با فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه، اقدامات متعددی برای اجرای سه ماموریت اتحادیه پست جهان انجام داده است، افزود: توافقی با پست بانک داریم و خدمات مالی ما از طریق پست بانک انجام می‌شود.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بیش از 32 درصد حجم مرسولات پستی و 69 درصد از درآمد پست افزایش یافته است، گفت: برای ارتقای ارائه خدمات، 15 پروژه عمرانی در سراسر کشور به بهره‌برداری رساندیم.

این مسئول با بیان اینکه بخش توزیع را به تجهیزات جدید مجهز کردیم، ادامه داد: در سیستم جدید، زمان توزیع مرسوله را متقاضی برای ما تعریف می‌کند و سرویس برگشتی‌ها هم کاهش یافته است.

مهری با اشاره به اینکه راه‌اندازی پست لجستیک را هم در دستور کار داریم، تصریح کرد: پست لجستیک 17 مهرماه همزمان با روز پست رونمایی می‌شود و در سه استان اصفهان، فارس وچهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است. در هشت نقطه کشور هم انبارهایی طراحی کردم تا مرسوله در مدت کوتاه‌تری ارسال شود.

وی با بیان اینکه مازندران جزو استان‌هایی است که تا پایان امسال، نسبت به راه‌اندازی پست لجستیک اقدام می‌کند، اظهار کرد: تا پایان امسال هشت استان در دستور کار برای راه‌اندازی پست لجستیک قرار دارند.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوش (خدمات ویژه شهروند) افزود: از طریق سامانه 193 خدمات عمومی و پستی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سامانه 193 قائمشهر افتتاح شد و این سامانه در آینده در شهرهای ساری، بابل و آمل راه‌اندازی می‌شود.

مهری تاکید کرد: اعتقاد داریم مردم باید از منزل با یک تلفن همه کارهای خود را انجام دهند، چون جوان امروز تمامی کارهای خود را با تلفن همراه انجام می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه سرویس «من و پست» را هم راه‌اندازی کردیم، گفت: این سرویس مربوط به خرید اینترنتی است و قراردادهایی با سایت آمازون، علی‌بابا و ebay منعقد کردیم تا کار را در سطح بین‌المللی توسعه دهیم.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر گران بودن هزینه پست در خریدهای اینترنتی، تصریح کرد: تلاش کردیم در خرید اینترنتی، هزینه پست بر فروشنده تحمیل شود. ایجاد پست لجستیک هم برای کاهش هزینه پست است. هدف ما این است که قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا هزینه به متقاضی تحمیل نشود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه آمادگی داریم در مازندران هر پروژه‌ای تعریف شود حمایت مالی را انجام دهیم، گفت: در دولت یازدهم هیچ افزایشی در تعرفه پستی مطبوعات نداشتیم. در مازندران هم تقاضا داریم 20 درصد تخفیف برای مرسولات پستی مطبوعات، لحاظ شود.

*کلاه برداری در پست بانک آمل را پیگیر می شویم

چند روز پیش خبری را یکی از مخاطبان از آمل برای مازندنومه ارسال کرد که متن آن چنین است:

«چند وقتی است باجه پست بانک روستای (...) شهرستان آمل که با مسئولیت آقای(...) با مجوز و زیر نظر پست بانک مرکزی آمل فعالیت می کرد، حسابهای سپرده گذاران خود را خالی کرده و دست سپرده گذاران به جایی بند نیست. نامبرده با دریافت پول های میلیونی از مردم بدون ثبت آنها در سیستم از مردم کلاهبرداری نموده است.  البته آنهایی که حساب داشتند، موجودی حساب انها را نیز جارو کرده است. مال باختگان هرچند به جاهای مختلف از جمله پست بانک مرکزی آمل و پست بانک مرکزی ساری مراجعه کرده اند، ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند. بانک مربوطه به انها می گوید بروید از دست بانک و یا شخص اختلاس کننده شکایت کنید که در این شرایط و بی اطلاعی مال باختگان که اکثرا زنان و مردان مسن و از کار افتاده و بی سواد و یا کم سوادند، پیگیری نتیجه ای در برنخواهد داشت. تازه اگر کسی هم پیگیر شود و به فرض محکومیت بانک، باید ضمن پرداخت هزینه وکیل چند سالی برای دریافت پولش منتظر بماند.»

این موضوع را امروز از حسین مهری پرسیدیم که وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر کلاهبرداری در پست بانک یکی از روستاهای آمل، تصریح کرد: موضوع را پیگیری می‌کنم چراکه پست بانک هم زیرمجموعه وزارت ارتباطات است. پیگیر می‌شویم تا حقی از مردم ضایع نشود.