يکشنبه 15 شهريور 1394-7:34

در جشن سینمای مستند ایران؛

زمناکوی قربان پور دو تندیس گرفت

در جشن سینمای مستند ایران فیلم مستند "زمناکو" ساخته مهدی قربان پور، تندیس بهترین فیلم بلند مستند و بهترین تحقیق و پژوهش را به دست آورد/ گروه آیینی زندگی سوادکوه در این جشن به اجرای برنامه پرداخت.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: جشن سینمای مستند شامگاه شنبه چهاردهم شهریور با معرفی برگزیدگان سینمای مستند ایران و با حضور سید رضا میرکریمی -مدیرعامل خانه سینما- در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

در این جشن فیلم مستند "زمناکو" ساخته مهدی قربان پور -هنرمند بابلی- شرکت داشت که نامزد 5 جایزه در بخش کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین تحقیق و پژوهش، بهترین تدوین و بهترین صدا بود.

در مراسم شب گذشته، داوران جشن سینمای مستند ایران تندیس بهترین فیلم بلند مستند و بهترین تحقیق و پژوهش را به مستند زمناکو ساخته مهدی قربان پور اهدا کردند. تندیس بهترین تهیه کنندگی هم به محمد شکیبانیا -تهیه کننده زمناکو- تعلق گرفت.

گفتنی است گروه آیینی زندگی سوادکوه نیز با اجرای برنامه های آیینی و شاد مازندرانی، فضای بانشاطی را برای حاضران در تالار ایوان شمس فراهم کرد.

در خلاصه فیلم مستند «زمناکو» آمده است: روز ۱۶ مارچ ۱۹۸۸ (۲۵ اسفند ۱۳۶۶) حلبچه شهری مرزی در اقلیم کردستان عراق توسط صدام بمباران شیمیایی شد که این اتفاق باعث جدایی کودکی ۴۰ روزه از آغوش مادرش می‌شود...

«زمناکو» در اولین حضورش در هفدهمین جشن سینمای مستند ایران، با ۳۵ فیلم مستند دیگر به رقابت  پرداخت که نامزد 5 جایزه شد.

*مطلب مرتبط:

قربانپور: تاریخ حلبچه را از یاد نمی‌برد