دوشنبه 16 شهريور 1394-2:0

در بهشهر آفتاب از شرق طلوع نکرد

انتخاب در پستو

درباره انتصابات(!) شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بهشهر/شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بهشهر در شرایطی تشکیل شد که عده ای معدود در یک تصمیم محفلی، اعضای شورا را تشکیل و آن را به شورای استان ارجاع دادند که این اقدام سبب بحران مشروعیت در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بهشهر و استان شده است.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: « مقرر شده است که شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها تشکیل شود. این شورا با حضور جمعی از نمایندگان همه احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب عضو یا غیر عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نهادها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب در سطح استان‌ها تشکیل می‌شود که به این جمع شخصیت‌های موجه و معتبر استان‌ها نیز افزوده می‌شود تا این جمع نماینده همه گرایش‌های اصلاح‌طلبی در سطح هر استان باشد. »

مطلب بالا را فرج کمیجانی - رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات- 8 تیرماه امسال به خبرگزاری ایسنا گفت و از آن زمان تاکنون انتخابات شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها از جمله استان مازندران برگزارشد. در بیشتر شهرستان های استان نیز چنین انتخاباتی برگزار شد تا اصلاح طلب های هر منطقه طی فرایندی منطقی و دموکراتیک نماینده های خود را بشناسند.

در بهشهر اما آفتاب از شرق طلوع نکرد و گروهی از فعالان اصلاح طلب این منطقه بدون برگزاری انتخابات و به شیوه انتصابی نام خود را به شورای استان اعلام کردند که این بدعت و اقدام غیردموکراتیک و ضد اصلاح طلبی، با مخالفت سایر اصلاح طلبان منطقه و استان روبه رو شده است.

این اقدام مغایر با مقررات، اندیشه و شعارهای تشکیلات اصلاح طلبان در تفکر معدودی از اصلاح طلب نماها ریشه دارد که آذرماه سال گذشته نیز درگیری و حاشیه هایی را در حضور موسوی لاری در سالن پیامبر اعظم (ص) ساری ایجاد کردند.

شالوده تفکر اصلاح طلبی انتخاب و تکثرگرایی و پرهیز از دگماتیسم و خودرایی است. اینک اما در بدعتی آشکار که در روند تعیین شورای اصلاح‌طلبان بهشهر رقم خورد، اتفاقا" انتصاب و خودرایی و دگماتیسم بروز و ظهور یافت.

شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بهشهر در شرایطی تشکیل شد که عده ای معدود در یک تصمیم محفلی، اعضای شورا را تشکیل و آن را به شورای استان ارجاع دادند که این اقدام سبب بحران مشروعیت در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بهشهر و استان شده است.

افراد عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان که بناست برای لیست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس تصمیم‌گیری کنند، فاقد پشتوانه آرای سیاسی شهر خود هستند و این بحران مشروعیت از شهر به استان منتقل خواهد شد.

اگر بزرگان اصلاحات در استان مانع این گونه اقدام های خودسرانه و محفلی نشوند، این حرکت ضد اصلاحی قطعا در آینده‌ای نزدیک به اختلافات عمیق‌تر منتهی و به چالشی جدی در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بهشهر و نکا و گلوگاه منجر خواهد شد.

اسامی شورای اصلاح طلبان که بدون انتخابات در بهشهر تشکیل شد:

عباس رستمکلایی
فیروز شجاعی
جعفر حکمت
سیاوش روحی
عباس حیاتی
ابراهیم عموزاد خلیلی
امیر عادلانی
حجت هاشمی نسب
عبدالرحیم فرشاد
کاظم طالبی
مهدی یزدان پناه
سهراب یوسفی

از این جمع عادلانی و هاشمی نسب به شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان معرفی شدند.