چهارشنبه 19 مهر 1385-0:0

شكوفه اي براي بابلي ها

كارخانه روغن نباتي شكوفه بابل با ايجاد آلودگي، سلامت و بهداشت جمعيت 25هزارنفري اطراف اين مركز و محيط زيست درياي خزر را تهديد كرده است.


اين كارخانه در منطقه اوقاف بابل كه كاربري مسكوني دارد واقع شده و سال‌هاست كه اداره حفاظت از محيط زيست با تشكيل پرونده در محاكم قضايي خواستار انتقال اين مركز صنعت غذايي به مكاني ديگر شده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بابل دراين‌باره گفت: وجود چنين كارخانه‌اي در بافت شهري، خارج از ضوابط زيست‌محيطي است و پرونده قطور اين شركت در محاكم قضايي باز است.
بهمن صادق‌نژاد اظهارداشت: اخطارهاي زيست‌محيطي فراواني به كارخانه روغن نباتي شكوفه داده شده و انتظار داريم كه اين واحد توليدي با همين ظرفيت توليد و كارگر به خارج از شهر انتقال داده شود .


فرماندار بابل نيز در همين ارتباط گفت: آلودگي و بوي تعفني كه از كارخانه پخش مي‌شود موجب آزار مردم شده و به همين دليل فرمانداري با ارسال اخطارهايي دستور انتقال كارخانه به شهرك صنعتي رجه را صادر كرد. 
نوري افزود: به دليل  همكاري نكردن اين كارخانه به شركت نفت نيز دستور داديم سوخت كارخانه را قطع كند تا كار انتقال سريع‌تر انجام شود.


رئيس انجمن پژوهندگان سبز كه يكي از فعالان محيط زيست است نيز خاطرنشان كرد: سال‌هاست كه از تشكيل پرونده محيط زيست براي انتقال كارخانه مي‌گذرد ولي حتي جريمه‌اي ساده هم به كارخانه تعلق نگرفت.

 
ابراهيم حيدرنژاد اضافه‌كرد: موادي مانند سود سوز‌آور از كارخانه روغن نباتي شكوفه وارد فاضلاب شهري مي‌شود و پس از عبور از رودخانه بابل رود مستقيما به درياي خزر وارد مي‌شود .
اين فعال زيست‌محيطي ادامه داد: سال‌هاست كه اين پرونده را در محاكم قضايي پيگيري كردم ولي متاسفانه به نتيجه‌اي نرسيد .(farsnews)