دوشنبه 22 آبان 1385-0:0

معماران برتر سال معرفي شدند

در گروه تك‌واحدي و كوچك دو طرح انجام شده در مازندران جايزه گرفت.


بهترين آثار اجرا شده معماري در خصوص ساختمان‌هاي مسكوني كه پس از سال 1380 به پايان رسيده‌اند، در ششمين دوره جايزه معمار با عنوان «معمار 85» معرفي شدند.

مسئولان برگزاري اين جايزه، نحوه بررسي ‌آثار اين دوره را كه در خصوص ساختمان‌هاي مسكوني برگزار شده است، به اين ترتيب تشريح كردند: ساختمان‌هايي كه تحت عنوان كاربري مسكوني دسته‌بندي مي‌شوند، طيف وسيعي از خانه‌هاي كوچك ييلاقي تك‌خانواري تا مجتمع‌ها يا شهرك‌هاي مسكوني را دربرمي‌گيرند.

شوراي مشاوران عالي جايزه معمار براي ارتقاي كيفيت و افزايش دقت در امر داوري تصميم گرفت آثار شركت كننده در سه گروه مقياسي متمايز (آثار كوچك، متوسط و بزرگ) بررسي و داوري شوند و در هر گروه برندگان اول تا سوم اعلام شوند.

در گروه تك‌واحدي و كوچك دو طرح انجام شده در مازندران جايزه گرفتند:

 

رتبه اول: ويلاي شماره 3 كار گروه معماري زاويه، مهدي مرزياري و مريم علوي در شهرك مانلي در شهرستان رويان- مازندران.

رتبه دوم: ويلاي شماره 2، كار پويا خزائلي در شهرك درياچه در نزديكي نور-‌ مازندران.

جايزه معمار كه از سال 1380به منظور حمايت از حركت‌هاي پيشرو، تعالي‌بخش و سرمشق‌ساز در معماري كشور و مستندسازي تحولات معماري معاصر توسط موسسه معمار نشر و با حمايت شركت‌هاي توليد صنايع ساختماني راه‌اندازي شده است، تاكنون به موضوعاتي همچون ساختمان‌هاي مسكوني ساخته شده پس از انقلاب، ساختمان‌هاي عمومي پس از انقلاب، ساختمان‌هاي مسكوني و ساختمان‌هاي عمومي پرداخته است. (hamshahri)