دوشنبه 22 آبان 1385-0:0

زيبايى جادويى در شوراب

على شيرزاد


روستاى شوراب سواد كوه از زيباترين و دل انگيزترين مناطق استان مازندران در شهرستان سوادكوه قراردارد كه به دليل وجود چشم اندازهاى زيبايى از جنگل و وجود مه غليظ در بسيارى از مواقع نظر هر گردشگرى را به خود جلب مى كند.
براى رسيدن به اين روستا بايد از جاده فيروزكوه - قائم شهر با قطار ازدل جنگل گذر كرد كه سرسبزى اين مسير هر گردشگرى را شيفته خود مى كند و در جاده اى كه به اين روستا مشرف مى شود (فيروزكوه - قائم شهر) مه غليظى زيبايى اين جاده را صدچندان مى كند و گذر از آن ضمن جالب بودن براى مسافران نويد رسيدن به روستاى شوراب را مى دهد.
قبل از رسيدن به شوراب، گردنه «گدوك» كه يكى ازگردنه هاى معروف و بنام ايران است داراى چشمه آب خنك و گوارا به همراه دوغ و ماست محلى است. اين گردنه ازجمله تفرجگاههاى منطقه سوادكوه محسوب مى شود كه در نوع خود نيز بى همتاست. اهالى ميهمان نواز و ميهمان دوست شوراب كه دركنار كشاورزى و دامدارى در راه آهن نيز مشغول هستند، هميشه با ديدن مسافران به گرمى از آنان استقبال مى كنند.
لبنيات شوراب كه در نوع خود شناخته شده است ازجمله سوغات اين منطقه به شمار مى رود و طرفداران بسيارى را جذب كرده است.
آب شورى كه از روبه روى جاده از دل تونل به سمت پايين بافشار زياد بيرون مى ريزد و به طرف صخره هاى زيبا و دلپذير سرازير مى شود، جاذبه گردشگرى روستا را بيشتر مى كند. به طورى كه هرساله مسافران و گردشگران زيادى براى استفاده از طبيعت و آب و هوايى پاك به اين خطه از شمال كشور سفر مى كنند.
شهرستان سوادكوه يكى از شهرستانهاى ۱۵ گانه استان مازندران است كه در البرز مركزى و درمجاورت استان تهران قرارگرفته است.(iran-newspaper)