شنبه 28 شهريور 1394-20:19

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(6)

آقای روحانی، ما کارمندیم!

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(6)/نامه یک کارمند به رییس جمهوری؛ خیل عظیمی از کارکنان و کارشناسان دولت، به خصوص فرهنگیان سخت انتظار دارند از بیدادگری و مظالم موجود در نظام پرداخت ها کاسته شود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حسین شعبان زاده: آقای رییس جمهوری؛ تبعیضات ناروا در نظام پرداخت، انگیزه ها را می میراند و ایمان را سست و عشق به انجام وظایف را کم می کند؛ آنگاه شیوع انواع فساد درسطوح مختلف جامعه دور از انتظار نیست!

شکی نیست فرتوتی دستگاه های اداری و بی انگیزگی عموم کارمندان به سبب فاصله فاحش حقوق و مزایا، اثرات منفی بجا خواهد گذاشت و روند توسعه اقتصادی واجتماعی راکد خواهد کرد.

  باید گفت در نظام اداری ما کسانی که رنج معاش ندارند و درآمدها و دریافت های ده ها میلیونی دارند، کمتربه فکر دیگرانند و اصلا رضایت نیروها را لازم نمی دانند. این نگاه درساختار اداری ما حاکم است. در سال های اخیر تبعیضات گوناگون چنان گسترده وعمیق شده که اگر به آن نیک بنگریم حاکمیت ارباب رعیتی را تداعی می کند و هنوز برای رفع تبعیضات، اقدام و اصلاحی صورت نپذیرفته و سال به سال بر نابرابری ها افزوده می شود.

دولت گذشته با طرح شعارهای عوام فریبانه از جمله عدالت خواهی، باعث ژرف تر شدن فاصله طبقاتی و شیوع انواع فساد اداری و مالی و سوق پیدا نمودن امکانات و رفاه بیشتر جهت منافع مدیران و صاحبان قدرت و به محاق رفتن عدالت و... شد..

نجابت، اصالت و هوشیاری ملت فرهمند ایران و وجود ثروت عظیم مادی ومعنوی در کشور باعث تحمل مردم در برابر مشکلات و مصایب شده است، وگرنه این همه نابرابری ها و فساد برای هرکشوری بسیارچالش آفرین بود!

آقای دکتر روحانی؛ استقرار دولت تدبیر و امید و التفات به شعار شاخص شما یعنی اعتدال و پررنگ تر شدن آن درهمه ابعاد، بارقه امید را در دل عموم کارمندان روشن ساخت که بعد از سال ها انتظار، نظام پرداخت ها اصلاح و اعتدال در این  مورد جاری و ساری شود که البته تاکنون محقق نشد.

آقای رییس جمهوری؛ اوضاع حاکم در نظام پرداخت ها بر مبنای هیچ یک از معیارهای قانونی،عقلی،شرعی و اخلاقی نیست و کارشناس های همتراز و هم سابقه دو دستگاه مختلف، دریافتی های کاملا" متفاوتی دارند.

کدام معیار دینی و عقلی، حقوق و مزایای چندین برابر و ده ها میلیونی مدیران و استفاده بی حد و حصر آنان از امکانات دولتی را توجیه می کند؟!

 بسیاری ازکارشناسان دستگاه ها از هر لحاظ شایسته تر از بسیاری از مدیران و معاونان هستند، ولی اشل حقوقی ان ها بسیار پایین تر و امتیازهای کمی دارند.

آقای رییس جمهوری؛ شما علمای دین بارها در منابر گفتید که امام علی (ع) درتقسیم غنائم و پرداخت حقوق و مزایا نگاه برابر داشتند، حتی به آه و ناله برادر خود توجه نکردند و فرمودند رهبران و مدیران جامعه اسلامی باید مثل ضعیف ترین قشر جامعه زندگی کنند.

آقای دکترروحانی؛ شما پاسدار قانون اساسی هستید و مسئول اجرای قانون، اگر قانون در زیر مجموعه دولت شما به محاق برود و مظالم مضاعف به خصوص درنظام پرداخت ها صورت پذیرد، قاعدتاً نارضایتی عمومی پیش می آید. خیلی بد است اعتدال در زیر مجموعه دولت غریب و مهجور باشد و در بیرون از آن سخن گفته شود.

به هر تقدیر خیل عظیمی از کارکنان و کارشناسان دولت، به خصوص فرهنگیان سخت انتظار دارند از بیدادگری و مظالم موجود در نظام پرداخت ها کاسته شود.

*مطلب مرتبط

همدلی فعالان سیاسی و اجتماعی مازندران برای استقبال از رییس جمهوری

تاسیس فرهنگستان زبان مازندرانی را مطالبه کنیم

صالحی: با نامه دادن و دویدن پشت خودرو مخالفیم

سفر هیئت دولت یک روزه است/ استاندار برای دو روزه کردن سفر تلاش می کند

برگزاری نخستین نشست ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری