جمعه 3 مهر 1394-22:50

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

مردم منتظر ره آورد دولت هستند/قربانی بازی های سیاسی شده ایم

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(13)/ محمد دامادی: به عنوان نماینده‌ای که از فردای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، همراه و همدل با دولت بودم و به دولت کمک می‌کنم این انتظار را دارم که این تعامل دوسویه باشد/مهم‌ترین مشکل مازندران این است که قربانی بازی‌های سیاسی هستیم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: محمد دامادی درباره مطالبات سفر هیئت دولت به مازندران، اظهار کرد: با توجه به اینکه سفر هیئت دولت به مازندران یک روزه است، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مصوبات سفر، قبل از ورود دولت به استان، تعیین شده باشد.

وی با بیان اینکه مردم منتظر هستند ببینند دولت چه تدبیری برای مازندران دارد، افزود: رئیس‌جمهوری بارها در سخنان خود در محافل خصوصی بیان کرده که اوج‌گیری در انتخابات را مدیون مردم ساری و برنامه‌ای است که در مسجد جامع ساری تدارک دیده شد و مردم اینک منتظر آورده دولت به مازندران هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آزمون سیاست خارجی موفق بوده است، گفت: مردم مازندران می‌خواهند ببینند تدبیر دولت برای سیاست داخلی چگونه است.

*مازندران به چرخ پنجم تبدیل شده است

دامادی با بیان اینکه مازندران می‌تواند قطب گردشگری باشد، تصریح کرد: گردشگری، موضوعی شعاری و به نوعی لقلقه زبان شده است، اما دولت باید سیاست کلی را با توجه به ویژگی‌های نظام اسلامی و فرهنگ ما، درباره گردشگری تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه تدوین سیاست کلی گردشگری باید همراه با آورده اقتصادی برای استان باشد، ادامه داد: می‌توانیم از مسیر گردشگری، اشتغالزایی داشته باشیم و دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با تاکید بر هدایت سرمایه‌گذاران به مازندران، خاطرنشان کرد: مازندران به چرخ پنجم و یدک تبدیل شده، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به دیگر استان‌ها سوق داده می‌شوند، در حالی که مازندران مزیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد.

دامادی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل مازندران این است که قربانی بازی‌های سیاسی هستیم، اظهار کرد: دولت باید به صورت جدی در این موضوع ورود پیدا کند.

* به دنبال مسائلی باشیم که قابلیت اجرایی دارد

وی با بیان اینکه حل معضل زباله از دیگر مسائلی است که انتظار داریم در سفر دولت به نتیجه برسد، افزود: زباله تبدیل به آفتی شده که می‌تواند قطب گردشگری بودن مازندران را تهدید کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با تاکید بر ورود جدی دولت به مبارزه با زمین‌خواری، گفت: حفظ حیات وحش استان و مسئله نگهداری استاندارد از منابع طبیعی از دیگری انتظاراتی است که در سفر دولت داریم.

دامادی با بیان اینکه در بحث نگهداری منابع طبیعی، ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: چشمه سورت به دلیل ضعف ما در نگهداری از این جاذبه گردشگری طبیعی، به این وضع نامناسب درآمده است.

وی با اشاره به اینکه البته نباید انتظار داشته باشیم در این سفر یک روزه همه مشکلات مازندران رفع شود، ادامه داد: مشکلات استان در طولانی مدت به وجود آمده و باید در مراحل مختلف، این مسائل را حل کرد اما در کوتاه مدت هم باید به دنبال مسائلی باشیم که قابلیت اجرایی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه اول باید ابتدایی‌ترین مسائل را رفع کرد تا بتوانیم شرایط موجود استان را حفظ و سپس گردشگر و سرمایه‌گذار وارد استان کنیم، خاطرنشان کرد: تا وقتی بروکراسی بر سر راه سرمایه‌گذار وجود دارد نمی‌توان انتظار ایجاد شغل، داشت.

* دولت و ملت باید با یکدیگر تعامل داشته باشند

دامادی با اشاره به اینکه پیگیر هستیم بندر امیرآباد تا ساحل فرح‌آباد به عنوان منطقه آزاد تجاری محسوب شود، اظهار کرد: پروژه خروج ریل راه‌آهن از منطقه شهری هم از دیگر مسائلی است که در سفر دولت پیگیری می‌کنیم تا دوندگی‌های دو سال اخیر ما در این زمینه نتیجه دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندورود هم به شدت با مشکلاتی مواجه است، افزود: میاندورود تا قبل از شهرستان شدن، جزوی از مرکز استان بوده و امروز با مشکلات به ویژه در حوزه شهرسازی مواجه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جاده گهرباران که به جاده مرگ معروف است باید در سفر دولت مورد عنایت ویژه قرار گیرد، گفت: فرودگاه دشت ناز این قابلیت را دارد که از فرودگاه‌های مهم در سفرهای داخلی و خارجی باشد اما امروز حتی به کشورهای حوزه دریای مازندران هم پروازهای آن چنانی ندارد.

دامادی با بیان اینکه دولت و ملت باید با یکدیگر تعامل داشته و همدل و همزبان باشند، تصریح کرد: به عنوان نماینده‌ای که از فردای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، همراه و همدل با دولت بودم و به دولت کمک می‌کنم این انتظار را دارم که این تعامل دوسویه باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران باید ویژه دیده شود، گفت: کشاورزی شغلی است که دولت می‌تواند در بخش صادرات، به آن تکیه کند و حمایت از کشاورزان و بیمه کشاورزی مورد توجه دولت باشد، چراکه کشاورزی علاوه بر اینکه شغل آبا و اجدادی ماست، بلکه با تولید بیش از 40 درصد از مصرف برنج کشور در مازندران، امنیت غذایی کشور هم به وسیله کشاورزان مازندرانی تامین می‌شود.

این مسئول استدلال کرد: اگر نتوانیم از کشاورزی به صورت مناسب حمایت کنیم، در دراز مدت امنیت غذایی کشور به خطر می‌افتد.