چهارشنبه 8 مهر 1394-9:29

جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی قائم شهر:

تلاش کنیم کاندیدای اصلح وارد مجلس شود

در دیدار صمیمانه نماینده سابق مجلس با جمعی از جانبازان قائم شهری مطرح شد: برخی وام های 6 میلیاردی می گیرند و پرداخت نمی کنند/ از مرداد ماه بیمه درمان تکمیلی جانبازان تمام شده است/ بعد از 27 سال در دستگاه های اداری غریب هستیم/دولت، دولت خوبی است، اما اگر دولت و مجلس هم سو نباشند یا مجلس خوبی از آب در نیاید، دولت به تنهایی نخواهد توانست کاری از پیش ببرد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: جمعی از جانبازان هفتاد درصد جنگ تحمیلی از عملیات کربلای 4، 5، والفجر 8، بیت المقدس وعملیات های دیگر با ولی رعیت -نماینده دور ششم وهفتم مجلس شورای اسلامی- دیدار کردند.

این دیدار که عصر روز سه شنبه در منزل جانباز قطع نخاع شاهرخ حیدری برگزار شد، جانبازان سر افراز میهن با این نماینده سابق مجلس درد دل کرده، به بیان نظرات خود پرداختند.

شاهرخ حیدری -جانباز ویلچرنشین و قطع نخاعی قائم شهری- با بیان اینکه یادگاران جنگ در کنار هم در برابر دشمن ایستادگی کردند، گفت: این افراد پس از جنگ نیز دست از تلاش بر نداشته و در سنگرهای دیگر از انقلاب دفاع کردند.

وی با بیان اینکه لازم است تا بار دیگر جانبازان با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات، به صحنه بیایند، افزود: انتخاب نماینده اصلح بزرگترین وظیفه ای است که در قبال خودمان و مردم داریم.

*برخی وام های 6 میلیاردی می گیرند و پرداخت نمی کنند

میر اسماعیلی دیگر جانباز ویلچرنشین و فعال اقتصادی، با بیان اینکه بعد از جنگ احساس کردیم لازم است در سنگر تولید حاضر شویم، اظهار کرد: در گذشته در شهرک صنعتی بشل 200 تا 300 کارگر داشتم که با توجه به مشکلات، این رقم کاهش یافت.

وی با بیان اینکه باید مشکلات صنعت را حل کرد تا دغدغه مردم رفع شود، اظهار کرد: از بی توجهی ها به صنعت متضرر خواهیم شد.

این جانباز با اشاره به اینکه برخی وام های 6 میلیاردی می گیرند و پرداخت نمی کنند، اظهار کرد: این پرسش وجود دارد که چرا باید یک نوعروس و نوداماد برای دریافت وام ماه ها منتظر بماند؟

*بیمه درمان تکمیلی جانبازان تمام شده است

علی پور -دیگر جانباز هفتاد درصد و کارمند اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی- با بیان اینکه مشکل امروز جانبازان زیاد است، گفت: مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم مساله درمان است.

این جانباز ادامه داد: از مرداد ماه بیمه درمان تکمیلی تمام شده است و دولت بیمه را به دستگاه های اداری واگذار کرده، اما دستگاه ها نمی توانند کاری کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال فرزندان شاهد بالای 70 درصد دیگر خواست جانبازان است، افزود: علی رغم آنکه قانون آن تصویب شده است، اقدامی صورت نمی گیرد.

علی پور با بیان اینکه لایجه خدمات رسانی به جانبازان در مجلس تصویب شد اما ابلاغ نشد، اظهار کرد: حالا بعد از 27 سال در دستگاه های اداری غریب هستیم.

*مسئولان اتاق فکر ندارند

خاتمیان -دیگر جانباز سر افراز انقلاب اسلامی و تولید کننده برتر- با بیان اینکه تولید به دو دسته بده-بستان و اقتصاد تولیدی تقسیم می شود، گفت: اقتصاد تولیدی مشقت دارد، علی رغم آنکه دوستان می توانستند در خانه بمانند و دست به کاری نزنند، وارد سخت ترین کار شدند.

این جانباز با بیان اینکه شرکت های راه اندازی شده توسط وی و دیگر همرزمان ایثارگر است، اظهار کرد: برای اینکه در این شرکت ها 7 تا 8 نفر از خانواده های جانبازان و ایثارگران در قاب هیئت مدیره وجود دارند، هیچگاه انحرافی روی نمی دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان اتاق فکری ندارند، تصریح کرد: در دنیای امروز لازم است تا فرزندان ما بدانند دنبال برخی افراد نروند و به دنبال کسی بروند که اشهد ان لا الله الا الله بگوید و به انقلاب و آرمان هایش ایمان داشته باشد.

خاتمیان با بیان اینکه دولت، دولت خوبی است، اظهار کرد: اگر دولت و مجلس هم سو نباشند یا مجلس خوبی از آب در نیاید دولت به تنهایی نخواهد توانست کاری از پیش ببرد.

*تلاش کنیم کاندیدای اصلح وارد مجلس شود

اسدی -جانباز روشندل- با بیان اینکه مردم قائم شهر به دنبل گمشدگان خود هستند، اظهار کرد: قائم شهر عقب افتاده ترین شهر استان مازندران است و جانبازان از شهر ما فراری شدند.

میرزاجانی -دیگر جانباز دفاع مقدس- با بیان اینکه هیچ وقت جانبازان از مسیر خود خارج نمی شوند، گفت: خداوند انسان ها را برای جبهه و جنگ انتخاب کرد و این افراد همواره دغدغه انقلاب را دارند.

وی تصریح کرد: ما از تهاجم فرهنگی ضربه خوردیم و باید به افرادی اعتماد کنیم که به مجلس بروند و بتوانیم در بحث فرهنگی کار کنیم.

ملک خیلی -دیگر جانباز دفاع مقدس- گفت: ما باید تلاش کنیم تا کاندیدای اصلح وارد مجلس شود.

در پایان هم جانبازان از دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها گلایه کردند.

*نماینده ها نباید در عزل و نصب ورود پیدا کنند

ولی رعیت -نماینده دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی- در این دیدار با بیان اینکه هم نفس وهم کلام شدن با یادگاران جنگ، همراهی آنان و اعلام حمایت این اسطوره ها قوت قلبی برای هر کسی خواهد بود، گفت: لایحه خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس هفتم تصویب شد و از آنجا که آقای رحماندوست نماینده دولت در مجلس خود جانباز است، روی بند بند آن کار شد، اما با توجه به بار مالی، دولت احمدی نژاد از اجرای آن سر باز زد.

وی با بیان اینکه باید نگاه به جانباز و ایثارگر مثبت باشد، اظهار کرد: جانبازان، ایثارگران و شهدا آبروی انقلاب اسلامی هستند.

رعیت با بیان اینکه اگر خدماتی به مردم دادیم اثر وجودی آن کم تر از شهادت نیست، تصریح کرد: خواسته های مردم امروز به دو نوع عمومی و انفرادی تقسیم می شود.

نماینده دوره ششم وهفتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم ترین مشکلات مردم اولویت اشتغال است، افزود: در سفر ریاست جمهوری قبلی به شهرستان قائم شهر آقای احمدی نژاد دو سالن ورزشی به شهرستان هدیه داد، باید دید این چه دردی را از مردمی که مشکل شان اشتغال است، حل خواهدکرد؟! مردم اگر کار داشته باشند بسیاری از دغدغه های شان حل خواهد شد.

رعیت با بیان اینکه نباید نماینده های مجلس در عزل و نصب دخالت کنند، اظهار کرد: باید به توان مدیران نگاه کرد و از آن ها کار بخواهیم نه اینکه برای عزل و نصب آنان ورود کنیم.

وی با بیان اینکه همه کاندیدهای مجلس دارای ظرفیت هستند، اظهار کرد: حضور در انتخابات به معنای عرضه کردن خودمان است، چرا که همه نامزدها دارای ظرفیت هایی هستند؛ نظیر دکتر علی کریمی مله که در انتخابات ششم با ما بود و معاون سیاسی و امنیتی استاندار شد یا اقای بهمن نوری که اکنون شهردار شهری نظیر تهران است.

رعیت تاکید کرد: نباید در عرصه انتخابات ظرفیت افراد را از بین برد، بلکه باید خودمان را اثبات  کنیم، نه دیگری را نفی.