پنجشنبه 9 مهر 1394-9:4

«استقبالیه»ای برای رییس جمهوری

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(26)/بی شک حضور شما پس از چشم انتظاری فراوان، می تواند نویدبخش تحرک و پویایی تمام بخش های اجرایی بوده و موثر در زندگی مردمان این دیار باشد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: با توجه به در پیش بودن سفر دکتر حسن روحانی به مازندران، یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی در استان، در نامه ای به استقبال این حضور رفته و ضمن آن به وجود برخی مشکلات در این حوزه اذعان کرده است. متن نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور!

پیشاپیش به شما می گوییم به سرزمین اجدادی خود خوش آمدید. مازندران سرزمین شماست. زیرا زمانی که متولد شدید، جغرافیای مازندران از سویی در چشم انداز کویر کاشان می نشست و با زیر پر وبال داشتن سمنان، دامغان، شاهرود از گنبد تا نوشهر را زیر نام بزرگ مازندران معنا می کرد. پس شکی باقی نمی ماند که شما مازندرانی هستید و هرچند که به دلایل مختلف در هر دوره تکه تکه شدیم اما نشانه های فرهنگی ما همچنان زنده و پویاست.

  از شما به نام یک مازندرانی و همولایتی خواهشمندیم تا وضعیت میراث فرهنگی و مواهب طبیعی سرزمین اجدادی خود را سامان ببخشید. متاسفانه سازمان میراث فرهنگی کشور نتوانسته است چنان که شایسته ی پیشینه و آثار تاریخی مازندران باشد توجهی به این منابع ارزشمند نماید.

در نخستین همایش سازمان های مردم نهاد کشور که در تاریخ 22 امرداد ماه سال 1393 برگزار شد، حضرتعالی بر نقش سازمان های غیردولتی و مردم نهاد و نیاز دولت به کمک تشکل ها مطالب ارزشمندی را بیان فرمودید.

در آن جلسه، درخواستی از طرف انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو تحویل داده شد تا فرصتی برای رفع مشکل آثار تاریخی مازندران باشد. این نامه به شماره (122481620502) در سامد نهاد ریاست جمهوری ثبت و به بازرسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شد تا ضمن بررسی، پاسخ داده شود.

به مناسبت یکساله شدن پاسخگو نبودن این سازمان، دوباره از دفتر ریاست جمهوری تا سازمان میراث فرهنگی کشور را برای پیگیری و دریافت پاسخ مرور کردیم و در آخرین بخش در انتظار امضای یک کارشناس مانده بود و هنوز به نتیجه و پاسخی منجر نشده است.

متاسفانه باید گفت که معاونت شما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، علی رغم شعارهای فراوان اقدامات لازم را به انجام نمی رساند و حتی به نامه ای که از طرف دفتر شما ارسال می شود بی توجه است.

جناب آقای رئیس جمهوری!

بی شک حضور شما پس از چشم انتظاری فراوان، می تواند نویدبخش تحرک و پویایی تمام بخش های اجرایی بوده و موثر در زندگی مردمان این دیار باشد.

ما از طرح مشکلات امروز درمی گذریم و خواهشمندیم همان مشکلات مطروحه در سال قبل را دریابید و اگر به مسائل موردنظر پرداخته و رسیدگی شود، بخش اعظمی از مشکلات امروز آثار تاریخی و میراث فرهنگی مازندران رفع خواهد شد.

با سپاس

محمد عظیمی

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو و نماینده کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی مازندران