شنبه 18 مهر 1394-1:22

فرماندار آمل:

سیاست‌های داخلی و خارجی دولت، نویدبخش و امیدوارکننده است

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(54)/احمد منفرد: سیاست‌های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید در چارچوب رویکرد اعتدال و عقلانیت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، نویدبخش و امیدوارکننده برای توسعه پایدار و پیشرفت فراگیر و عمیق ایران در عرصه‌های مختلف است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: احمد منفرد با اشاره به سیاست داخلی دولت تدبیر و امید و عملکرد و دستاوردهای آن در حوزه داخلی، اظهار کرد: در بخش سیاسی، رویکرد اعتدالی رییس جمهوری در نگاه فراجناحی ، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت های گروه‌های مختلف سیاسی همسو با نظام را تسهیل و تقویت کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری با نگاه فراگیر به استفاده از توانایی های همه نیروهای سیاسی با در نظر گرفتن شایستگی‌ها و توانمندی‌ها (اعم از اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل) در مدیریت اجرایی کشور، موجب بهبود مدیریت و کاهش تنش های سیاسی داخلی شد.

منفرد با اظهار اینکه در عرصه اجتماعی و اقتصادی عملکرد دولت تدبیر و امید به تقویت، تاسیس و گسترش تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آنان در تصمیم سازی ها انجامید، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصادی با مهار نرخ تورم بیش از چهل درصدی و کاهش آن به کمتر از 15 درصد، و نیز تثبیت نسبی نرخ ارز نقش مهمی را درثبات اقتصادی جامعه برعهده گرفته است.

این مسئول ادامه داد: تخصیص بودجه ها و اعتبارات بر اساس اولویت هزینه‌های عمرانی و کاهش هزینه‌های جاری و نیز توزیع بودجه براساس توازن منطقه ای با هدف کاهش نابرابری‌های اجتماعی در استان‌ها و شهرهای مختلف، از دستاوردهای مهم اقتصادی و اجتماعی دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در عرصه فرهنگی، بیان کرد: توجه ویژه دولت به حمایت از فرهنگ و هنر، مطبوعات، آزادی‌ها و امنیت قانونی اهالی فرهنگ و هنر قابل تقدیر است.

منفرد افزود: توجه دولت تدبیر وامید به بهداشت و ارتقای طرح سلامت عمومی جامعه شهری و روستایی و اصلاح ساختار خدمات بیمه ای کشور در جهت پوشش وسیع بیمه ای خصوصا در مورد هزینه های سنگین بیماران صعب العلاج نیز از دستاوردهای ارزشمند این دولت در بخش بهداشت و درمان است.

این مسئول یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید را در عملکرد سیاست داخلی، اصلاح و تحول نظام اداری و بودجه ای از طریق احیای مجدد سازمان مدیربت و برنامه ریزی کشور دانست و افزود: در حوزه سیاست خارجی، عملکرد رییس جمهور و هیات دولت به ویژه وزارت امور خارجه بسیار درخشان است.

فرماندار آمل اظهار اینکه با رویکرد اعتدالی رییس جمهور در راستای تحقق ضرورت تنش زدایی بین المللی و اولویت تعامل با همه کشورها، به ویژه کشورهای همسایه و منطقه، خاطر نشان کرد: دولت با رعایت مواضع و اصول و ارزش‌های حاکم بر نظام ، رعایت حقوق و منافع ملی، دولت تدبیر و امید و با به کارگیری دیپلماسی مبتنی بر عقلانیت و اعتدال، توانسته در روابط خارجی جایگاه منطقه ای و بین المللی ایران را بهبود و اعتلا بخشد.

وی با بیان اینکه موفقیت دیپلماسی دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 5+1 نشان داد که می‌توان با رعایت اصول و ارزش‌ها، حقوق و منافع دینی و ملی را از طریق گفتمان و تعامل کارآمد و سازنده وادار به پذیرش حقانیت ایران کرد، گفت: موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران علاوه بر ارتقای جایگاه بین‌المللی، دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی ارزشمندی را برای ایران به دنبال دارد، موفقیت دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی و به ویژه مذاکرات هسته‌ای، زمینه لغو همه جانبه تحریم‌ها را فراهم کرده است که از آثار آن بهبود مناسبات و مبادلات تجاری و صنعتی ایران با سایر کشورها است.

منفرد با اظهار اینکه موفقیت هسته ای اخیر فصل جدیدی را از روابط و مناسبات ایران با جامعه بین‌الملی می‌گشاید، تصریح کرد: لغو تحریم‌ها با توجه به سیاست‌ و برنامه‌های ابلاغی از سوی مقام‌ معظم رهبری و تکیه و تاکید بر اقتصاد مقاومتی عاملی در جهت بهبود روند واردات و صادرات (با تکیه بر صادرات کالاهای غیر نفتی و در صورت امکان نداشتن صدور مواد اولیه و خام و واردات کالاهای سرمایه ای) روند رشد و توسعه اقتصادی را بهبود می‌بخشد که نتیجه آن افزایش تولید ملی و ظرفیت‌های جدید اشتغال، ثبات و پیشرفت اقتصادی خواهد بود.

فرماندار آمل با اشاره به عملکرد دولت در عرصه علمی، یادآورشد: دولت توجه ویژه ای را به دانش و فناوری های نوین، گسترش مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان داشته که از دستاوردهای مهم دولت در این بخش می توان به تقویت کارآفرینی و تبدیل دانش به ایده و فناوری، تولید محصول و ایجاد ثروت و ارزش افزوده در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی جامعه عنوان کرد.

منفرد در پایان گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید در چارچوب رویکرد اعتدال و عقلانیت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، نویدبخش و امیدوارکننده برای توسعه پایدار و پیشرفت فراگیر و عمیق ایران در عرصه‌های مختلف است.