چهارشنبه 22 مهر 1394-13:4

مدیرکل پست مازندران خبر داد:

در سه شهر مازندران، پست تلفنی 193 راه اندازی می شود

علی‌اصغر قاسمیان: سرانه دریافت خدمات مردم ما از پست، زیر رقم 10 است، در حالی که متوسط دنیا 50 خدمت است/ پست تلفنی 193 در شهرهای ساری، بابل و آمل به زودی راه اندازی می شود/ هر نامه رسان در روز از 300 تردد غیر ضروری می تواند جلوگیری کند/در 6 ماه گذشته 160 هزار فقره خرید صادره از طریق اینترنت در استان داشتیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: علی‌اصغر قاسمیان در نشست خبری اظهار کرد: پست در حال تغییر و نوسازی است چون نیازهای مردم دستخوش تغییر شده است و باید نیازهای نوی جامعه را پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه سرویس‌های جدیدی در حال طراحی و معرفی به مردم است، افزود: امروز در دنیا مردم گسنرده ترین خدمات را از پست دریافت می کنند، ولی مردم جامعه ما هنوز خدمات گسترده ای از پست دریافت نمی کنند و سرانه دریافت خدمات مردم ما از پست، زیر رقم 10 است، در حالی که متوسط دنیا 50 خدمت و در برخی کشورها هزار خدمت است.

مدیرکل پست مازندران با اشاره به اینکه جایگاه دولت ها در طرح های توسعه دیده شده اما در جامعه باید نگاه بهتری نسبت به پست به وجود بیاید و پست در توسعه دیده شود، گفت: تجارت الکترونیک، غیرممکن است که بدون پست عملی شود.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از اقدامات دولت الکترونیک، فیزیکی است که در این زمینه جایگاه پست باید مشخص باشد، تصریح کرد: امیدواریم در آینده پست بیشتر مورد توجه قرار گیرد و باید به سمتی برویم که خدمات پست را معرفی کنیم و میزان سودمندی این خدمات در جامعه فرهنگ سازی شود تا مردم برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از هدررفت وقت، از خدمات پستی استفاده کنند.

قاسمیان با بیان اینکه هر نامه رسان در روز از 300 تردد غیر ضروری می تواند جلوگیری کند، ادامه داد: این موضوع به نفع دولت و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان ملزومات نامه رسانان شامل 201 موتورسیکلت، لباس، کیف و کلاه را تحویل دادیم، خاطرنشان کرد: در آینده تجهیزات دیگری هم به نامه رسانان اختصاص می یابد.

مدیرکل پست مازندران با بیان اینکه تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز و نوسازی در ابعاد مختلف پست و ... در دست پیگیری است تا بتوانیم خودمان را با نیازهای جدید وفق دهیم، اظهار کرد: اگر پست نتواند با نیازهای جدید جامعه خود را وفق دهد باید از هستی خداحافظی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در 22 شهر ادارات فعال و 951 دفتر خصوصی داریم که خدمات پستی ارائه می شود، افزود: در 6 ماه گذشته 10 میلیون ترافیک صادره استان بود.

وی گفت: بستر خرید و فروش اینترنتی، پست است و در 6 ماه گذشته 160 هزار فقره خرید صادره از طریق اینترنت در استان داشتیم.

قامسیان با بیان اینکه پست تلفنی 193 در شهرهای ساری، بابل و آمل به زودی راه اندازی می شود، گفت: خدمت ویژه برای مححصولات کشاورزی استان شامل برنج، مرکبات، کیوی و ... داریم که شرکت پست موافقت کرده این سرویس ها را بهای یک چهارم تعرفه پستی ارائه دهد.

وی افزود: این خدمات را می توانیم به روستاها هم ببریم تا روستائیان از محل زندگی خود نسبت به ارسال محصولات کشاورزی اقدام کنند.

*شتاب توسعه در دولت تدبیر بیشتر است

معاون پست جمهوری اسلامی ایران هم در نشست خبری اظهار کرد: پست هر کشور به وضعیت اقتصادی آن کشور بستگی دارد.

بوداغی با بیان اینکه متغیرهای تولید ترافیک به میزان توسعه کشورها، صنعتی بودن، میزان سواد و ... بستگی دارد، افزود: برای پست رسالتی وجود دارد که در سراسر دنیا با وجود رقبا باید فعالیت کند و آن متغیر جذب است. وظیفه ما پیاده کردن عوامل جذب است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم بسیاری کارها می تواند فیزیکی نباشد و قبض ها می توانند الکترونیکی صادر شوند، گفت: پست برای ارائه دادن بسته کامل، علاوه بر شرایط فیزیکی و الکترونیکی، باید درگاه مالی هم داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در تمامی ابعاد از بخش خصوصی استفاده می کنیم، تصریح کرد: می توان با سرعت بیشتری به اهداف مورد نظر رسید.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم شتاب توسعه در همه دولت ها بوده و در دولت تدبیر بیشتر است، ادامه داد: پست با شرایط سنتی نمی تواند در این مسیر قرار گیرد و پست ترکیبی را مطرح کرده ایم و این ترکیبی بودن از مزیت های توسعه است.