سه شنبه 28 مهر 1394-22:23

جابه جایی در فرمانداری کلاردشت/ چند فرماندار در آستانه تغییر

فرماندار سابق کلاردشت: حوزه سیاسی استانداری مازندران ضعف دارد

فرماندار سابق کلاردشت: رئیس جمهوری از مدیریت استان مازندران ناراضی است/ معاون سیاسی استانداری مازندران تلاش بسیاری انجام داد بنده برکنار شوم تا ترکیب فرمانداران احمدی نژادی مازندران را کامل تر کند/حوزه سیاسی استانداری مازندران ضعف هایی دارد/ نماینده منطقه نه در مراسم معارفه ام شرکت کرد و نه تودیع.


مازندنومه، سرویس سیاسی: فیروز صادق خیلی بختش در سمت فرمانداری کلاردشت بلند نبود و حدود 10 ماه که از انتصابش در این سمت گذشت، امروز تودیع شد.

ماه گذشته قرار بود عبدالجواد توحیدی جای او را بگیرد، ولی نماینده منطقه با انتصاب فردی غیر بومی مخالفت کرد و حالا ایوب صالحی با نظر مثبت قاسم احمدی لاشکی، فرماندار کلاردشت شد.

در مراسم معارفه صالحی و تودیع صادق، خیریان‌پور معاون استاندار مازندران و حسن‌نژاد مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران حضور داشتند.

ایوب صالحی اما شهردار سابق چالوس بود که مورد وثوق نماینده منطقه است.

 شنیده شده توحیدی که لیسانس ادبیات فارسی دارد و در دولت گذشته به دلیل هواداری از احمدی‌نژاد از آموزش و پرورش به وزارت کشور انتقال داده شد، قرار است از غرب به شرق استان برود و فرماندار بهشهر شود و جایگزین «نورزاد»ی که تاکنون سخت مورد حمایت نماینده شرق استان -احمدعلی مقیمی- بوده است و دو سال پس از حضور دولت جدید، او محکم پشت میزش نشسته است.

توحیدی در دولت گذشته یکی از بخشداران شهرستان شیروان بود و اکنون به عنوان کارشناس در استانداری خراسان شمالی مشغول و سفارشی یکی از مسئولان وزارت کشور است.

هم چنین شنیده شده سیف الله فرزانه که مدتی فرماندار محمودآباد بود و به خاطر کاندیداتوری برادرش برای انتخابات مجلس، از فرمانداری این  شهرستان کنار گذاشته شد، اکنون گزینه‌ای برای فرمانداری نوشهر است.

نوشهر هم از جمله شهرهایی است که فرماندار آن از حامیان دولت سابق است و علی رغم انتقادهای بی شمار، استانداری مازندران تاکنون در برابر تغییر او مقاومت کرده است؛ هر چند فرزانه هم که مورد حمایت احمد ناطق نوری است، مدیرکل دولت گذشته بود و عملکرد چندان درخشانی از او مشاهده نشده است.

*حوزه سیاسی استانداری مازندران ضعف دارد

 فرماندار سابق کلاردشت که امروز تودیع شد، چند ساعت پس از برکناری اش، در گفتگویی با ما ضمن انتقاد از حوزه سیاسی استانداری مازندران گفت: سفر رئیس جمهوری به مازندران حامل پیام های بسیاری از این حیث بود که چرا روحانی تا این حد دیر به مازندران سفر کرد. این موضوع به دلیل نارضایتی شخص رئیس جمهوری از مدیریت استان مازندران است.

صادق با بیان این که استاندار مازندران شخص بزرگ و اخلاق مداری است اما معاونت سیاسی این نهاد ضعف هایی دارد، گفت: این موضوع به خاطر اعتماد بیش از حد استاندار به این معاونت است که موجب روی کار بودن فرمانداران و مدیران احمدی نژادی در استان شده و همچنان هواداران واقعی تدبیر و امید را ناامید می کند.

صادق با اشاره به نحوه برکناری اش از سمت فرمانداری کلاردشت افزود: ساعت 8 شب به من اطلاع دادند که فردا 8 صبح مراسم تودیع و معارفه برگزار می شود. آیا این درست است که مدیری را در عرض 12 ساعت برکنار کنند؟ این روش و منش دولت گذشته است.

وی تاکید کرد: معاون سیاسی استانداری مازندران تلاش بسیاری انجام داد تا بنده برکنار شوم تا ترکیب فرمانداران احمدی نژادی مازندران را کامل تر کند.

فرماندار سابق کلاردشت همچنین با انتقاد از نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ایشان هم در معارفه بنده و هم در تودیع حضور نداشتند. این شرکت نکردن ایشان در معارفه و تودیع فرماندار شهرستان توهین به مردم منطقه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه قانونمداری مرا آدم بده ی ماجرا کرد، گفت: در تمامی امور سعی می کردم طبق قانون عمل کنم. همین موجب می شد تا خیلی ها از حضور من حال و روز خوشی نداشته باشند. در واقع من آرامش حیاط خلوت خیلی ها را به هم زدم. این وسط مردم هم قربانی سودجویی عده ای شدند.

صادق با اشاره به لزوم ثبات مدیریت در کشور بیان داشت: وقتی مدیری به سمت مدیریتی منصوب می شود باید فرصت داشته باشد تا ابتدا شناخت لازم را کسب کرده و برنامه های خود را اجرا کند.

وی تاکید کرد: بنده به دلیل شناختی که داشتم خیلی زود با مردم ارتباط برقرار کردم، مردم منطقه می توانند شهادت دهند که بنده تا چه حد مردمی بودم و در اتاق من به روی همه باز بود.

صادق تصریح کرد: حضور محبت آمیز خانواده های شهدا که به صورت خودجوش در مراسم تودیع بنده حضور داشتند نشان از این ارتباط عمیق با اقشار مختلف مردم است.