پنجشنبه 21 آبان 1394-10:11

کلاهبرداران پیامکی در مازندران دستگیر شدند

تاکنون 25 نفر از مالباختگان مازندرانی به پلیس مراجعه کردند و احتمال افزایش تعداد آن ها نیز وجود دارد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی پلیس فتای مازندران: ماموران پليس فتای فرماندهي انتظامي استان مازندران، متهمان به کلاهبرداری پیامکی از کاربران مازندرانی را شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ دوم حسن محمدنژاد -رئیس پلیس فتای استان مازندران- گفت: فردی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های مازندران اعلام کرد که از طریق پیامک به او اطلاع داده شد که در یک مسابقه طرح همراه اول مبلغ 15 میلیون ریال برنده شده است. سارقان اینترنتی به طعمه خود اعلام کردند که برای دریافت جایزه نیاز است کد ملی‌اش را در اختیارشان قرار دهد تا پس از تایید نهایی مبلغ مورد نظر را به حسابش واریز کنند.

وی در ادامه افزود: متهمان پس از کشاندن طعمه پای دستگاه عابر بانک، اطلاعات لازم مربوط به کارت بانکی این فرد را دریافت و به او اعلام کردند که پول مورد نظر پس از طی مراحل قانونی به حسابش واریز می‌شود.

متهمان از حساب این فرد بیش از 15 میلیون تومان اخاذی کردند که پول‌ها را به حساب عابر بانک غیر از حساب خودشان انتقال داده، پس از خرید طلا، پول‌ها را از حساب خارج می‌کردند.

وی ادامه داد: متهمان اینترنتی در اقدامی دیگر 40 میلیون تومان از فردی اخاذی کردند.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: پس از شناسایی متهم در تهران، ماموران و کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی، طی یک عملیات هماهنگ پلیسی متهم را دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال دادند که در تحقیقات فنی و پلیسی متهم به بزه انتسابی اعتراف و همدستان خود را نیز معرفی کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران در ادامه بیان داشت: با پیگیری‌ها انجام شده 20 پرونده در این ارتباط تشکیل شده که سرنخ‌های اولیه برای شناسایی متهمان مشخص شد.

وی تصریح کرد: پس از دستگیری امتهم مشخص شد که افراد دیگری نیز در این زمینه فعال هستند و این افراد به صورت پله‌ای فعالیت می‌کنند که در ادامه با اقدامات انجام شده متهمان دیگر این پرونده در تهران دستگیر شدند.

محمدنژاد اضافه کرد: اصلی‌ترین متهم این پرونده که فردی در تهران بود، شناسایی شد. این متهم پس از آن که متوجه شد پلیس در جریان اقدامات او قرار گرفته، به شهرهای مختلف کشور مراجعه کرد که در یکی از روستاهای جنوبی کشور دستگیر شد.

سرهنگ محمدنژاد بیان داشت: تاکنون 25 نفر از مالباختگان مازندرانی به پلیس مراجعه کردند و احتمال افزایش تعداد آن ها نیز وجود دارد.

وی عنوان داشت: متهمان از طریق جراید و آگهی‌های تبلیغاتی طعمه‌های خودشان را انتخاب می‌کردند.

*هشدارهای پلیس فتا

برای واریز نمودن وجه به حسابتان به هر دلیلی نیاز به حضور شما در پای دستگاه خود پرداز نیست و توصیه می شود:

1-    نیازی به استفاده زبان لاتین در پای دستگاه عابر بانک نیست.
2-    ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن در طرح هایی نظیر طرح هزاران لبخند همراه اول نیست.
3-    رمز دوم کارت خصوصی بوده و هیچ مرجعی حتی بانک نیاز به رمز دوم کارت شما ندارد.
4-    به پیامک ها و تماس های مشکوک تلفنی پاسخ ندهید.