يکشنبه 29 آذر 1394-23:59

امام جمعه هچیرود:

به حضور امثال سید حسن آقا در انتخابات خبرگان نیاز داریم

سید مجتبی رسولی جویباری گفت: سید حسن یک روحانی جوان است که مانند امام می درخشد و ذهن پویای حضرت امام(ره) را دارد. درس های خارج سیدحسن آقا از درس های شلوغ حوزه علیه قم است. او آگاه، بصیر، با تقوا و مطلع به زمان است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: به بهانه در پیش بودن دو انتخاب مهم مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حجت الاسلام سید مجتبی رسولی -امام جمعه سابق میاندورود و امام جمعه فعلی هچیرود چالوس- گفتگو کردیم.

 مازندنومه: نظرتان را درباره برگزاری دو انتخاب مهم اسفند ماه امسال بفرمایید؟

حجت الاسلام رسولی: همانطور که گفتید دو انتخابات مهم و اساسی در پیش رو داریم. شور و اشتیاقی که در مردم مشاهده می شود بسیار زیاد است و نشان دهنده علاقه زیاد مردم به نظام است.

اما در بحث افراد و نامزدها توجه به این موضوع مهم است که هر فردی با هر سلیقه ای حق دارد که وارد انتخابات شود و هیچ کس هم نمی تواند مانع شرکت شود، مگر اینکه در یک جایی با قانون کشور و مصالح ملت در تضاد باشد.

مازندنومه: سر و صداهایی که اخیراً از سوی برخی تندروها از گوشه و کنار شنیده می شود به چه علت است؟

حجت الاسلام رسولی: خب این سر و صداهایی که در گوشه و کنار شنیده می شود، دغدغه هایی ایست که افراد دارند و به صراحت هم بیان می کنند، البته دغدغه داشتن خوب است اما نه اینکه سر و صدا کنیم و بگوییم که کشور یله و رها است و مثلا" ضد انقلاب هم می تواند جرات کند که در انتخابات شرکت کند. ساز و کار نظام به شکلی نیست که این گونه باشد. بلکه واقعا در هر انتخاباتی کسانی که دلسوز نظام هستند وارد گود انتخابات می شوند، لذا نباید به دلیل داشتن سلیقه های متفاوت و مختلف افراد را دور کنیم و انگ و برچسب فلان سیاسی به آنها بزنیم.

مازندنومه: یعنی به عقیده شما همه گروه ها و احزاب می توانند در انتخابات شرکت کنند؟

حجت الاسلام رسولی : همه گروه ها و احزاب با رعایت خط قرمزهایی که با ولایت داریم در دایره درون نظام می گنجند مگر آنهایی که تکلیف شان را قانون مشخص کرده است. دغدغه ای که بخواهد انقلاب و نظام را تهدید کند وجود ندارد.

مازندنومه: به نظر می رسد اهمیت مجلس خبرگان رهبری این دوره بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام رسولی: انتخابات مجلس خبرگان رهبری همیشه حساس بوده اما در این دوره، اهمیت آن برای مردم بیشتر مشخص شده است. انتخابات این دوره مجلس خبرگان اهمیت بیشتری دارد چرا که اهمیت اصل ولایت فقیه برای مردم بیشتر مشخص شده است. حرکتی هم که در این دوره شروع شده است جای امیدواری دارد که خوشبختانه نیروهای جوان وارد عرصه شدند. البته به نظر بعضی ها این موضوع نقص است اما به عقیده بنده اتفاقاً این موضوع یک حسن و نقطه قوت است. بسیاری از این افراد جزو نخبگان حوزه هستند و حداقل 30 سال در این حوزه کار کردند و گوشت و پوست و استخوان اینها با دین و اسلام و انقلاب عجین است و نمی توان با انگ و برچسب های مختلف انها را از میدان به در کرد، بلکه همه این افراد با آگاهی به میدان آمدند.

مازندنومه: یکی از این افراد جوان سید حسن خمینی -نوه امام راحل- است. نظر شما نسبت به هجمه هایی که در خصوص اعلام حضور ایشان شده است چیست؟

حجت الاسلام رسولی: اتفاقاً ما به حضور امثال سید حسن آقا واقعاً نیاز داریم. علاوه بر اینکه او از بیت امام و یادگار امام است، به عنوان یک شخصیت علمی در حوزه قم مطرح است.

او یک روحانی جوان است که مانند امام می درخشد و ذهن پویای حضرت امام(ره) را دارد. درس های خارج سیدحسن آقا از درس های شلوغ حوزه علیه قم است. او آگاه، بصیر، با تقوا و مطلع به زمان است.

مازندنومه: عده ای جوان بودن ایشان را عامل بازدارنده برای ورود به مجلس خبرگان عنوان می کنند، شما در این خصوص چه نظری دارید؟

حجت الاسلام رسولی: بله گاهی شنیده می شود که بر روی این موضوع به عنوان یک نقطه نقصان تکیه می کنند که باید گفت همین اعضای فعلی مجلس خبرگان در اولین دوره تشکیل این مجلس سنی بین 40 تا 50 سال داشتند و این پیرمردهای امروز همان جوانان دیروز هستند. در خصوص سید حسن آقا نیز همین مسئله موضوعیت دارد و به همین دلیل هیچگونه دغدغه و احساس خطری هم از این بابت احساس نمی شود.

مازندنومه: بعضی ها مطرح می کنند که آقای سیفی و آیت الله آملی لاریجانی می توانستند از قم و تهران نامزد و وارد مجلس خبرگان شوند تا تعداد نمایندگان مازندرانی مجلس خبرگان به 6 نفر برسد، ولی اکنون از مازندران نامزد شده اند. نظر شما در این مورد چیست؟

حجت الاسلام رسولی: مجلس خبرگان رهبری مانند مجلس شورای اسلامی نیست که هر چه تعداد افراد از یک استان و شهرستان بیشتر باشد منافع بیشتری عاید مردم آن منطقه شود، در خبرگان چیزی به اسم سهم مطرح نیست بلکه مجلس خبرگان برای تعیین سرنوشت کشور در روز مبادا است که البته ان شاءلله حضرت آقا تا ظهور دولت یار حضور خواهند داشت. نمایندگان خبرگان در مازندران، تهران، اصفهان و شیراز با هم تفاوتی ندارند بلکه اعضای مجلس خبرگان نمایندگان ملی حساب می شوند.

مازندنومه: به عنوان آخرین سوال، با توجه به اینکه شما معمولا هر هفته جایگاهی در رسانه های استان داشتید و اکنون چند وقتی است که حضورتان کمرنگ شده است، بفرمایید شرایط جدید و فضای کنونی رو چطور می بینید؟

حجت الاسلام رسولی: ما سربازیم، وظیفه سرباز این است که هر جا فرمانده دستور داد انجام وظیفه کند، بله ممکن است سرباز دلش بخواهد که در یک پادگان بزرگ و یا ارتش کار کند اما آیا این خواسته سرباز می تواند منافع پادگان یا ارتش را تامین کند یا خیر تشخیصش با فرمانده است. پس از 9 سال فعالیت در میاندورود تکلیف شده است که در جای دیگری خدمت کنیم و به این سرباز بودن و مطیع بودن خود افتخار می کنم، هر چند از یک شهر با فعالیت های وسیع و گسترده به جای محدودتری رفتم و ارتباطات و فعالیت های بنده تا حدودی تعطیل شده است اما از این وضع هم نگران نیستم چرا که هر جا باشم انجام وظیفه می کنم و خداوند با ما است.