پنجشنبه 15 بهمن 1394-12:45

فرماندار ساری در دیدار با جانبازان:

اولویت دولت در انتخابات، اجرای قانون است

احمد حسین زادگان گفت: وزارت کشور فقط فضای برگزاری انتخابات را فراهم می‌کند/ این تصور اشتباه وجود دارد که فرماندار انتخابات برگزار می‌کند/ قانون اجازه اعمال سلیقه به مسئولان را نمی‌دهد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: همزمان با ایام دهه فجر، فرماندار ساری به آسایشگاه جانبازان رفت تا با جانبازان دیدار کند.

احمد حسین‌زادگان در آغازین ساعات کاری صبح روز چهارشنبه به آسایشگاه جانبازان رفت و عباس چراغعلی‌زاده که از جانبازان جنگ است، به فرماندار ساری گفت: هنوز اول صبح است و تعجب می‌کنم این ساعت به ملاقات ما آمده‌اید. شرمنده شما هستیم.

او سالم و تندرست به جنگ رفت و در عملیات کربلای 5 مورد اصابت کاتیوشای دشمن قرار گرفت و جانباز شد. چراغعلی‌زاده همانطور که بر ویلچیر نشسته، با صدایی سوزناک می گوید: ما چشم‌انتظاریم کسی به ملاقات مان بیاید، به ویژه از مسئولان.

این جانباز جنگ ادامه می دهد: مردم خوبی داریم، ولی جوانان ما در سختی هستند و زجر می‌کشند. لیسانس و فوق لیسانس دارند و بیکار هستند، باید فکر اینها بود. دلخوشی ندارند، سنت پیامبر را هم می‌خواهند اجرا کنند، نمی‌توانند. با مدرک دانشگاهی، می‌روند آژانس کار می‌کنند.

وی افزود: یک روز کسی به من گفت چرا رفتید جنگ، پاسخ دادم به خاطر شما رفتیم. اکنون هم بستر آماده است، یمن و سوریه هست، ما برای شهادت و جانبازی از همدیگر سبقت می‌گرفتیم.

حسین‌زادگان خطاب به این جانباز فداکار گفت: کار شما سخت‌تر است. چندین سال است مشقات و سختی را تحمل می‌کنید و ما و بقیه مسئولان، مدیون زحمات شما هستیم. وظیفه ما است که به ملاقات شما بیاییم و خوب کار کنیم و مدیون و شرمنده نباشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم را درک می‌کنیم، گفت: سال‌ها تحریم بودیم و واحدهای صنعتی وضعیت خوبی ندارند و امیدوار هستیم با شرایط جدید اجرایی شدن برجام، وضعیت بهبود یابد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه اینجا هم که هستید درد مردم را دارید، شما نظر کرده خدا هستید و امتحان خود را خوب پس دادید، تصریح کرد: جنگ نظامی تمام شده اما جنگ اقتصادی ادامه دارد.

*پیروزی هسته ای به برکت خون شهیدان است

از گردان امام حسین (ع) گلوگاه، مردی روی ویلچیر نشسته که نسبت به دیگر جانبازان، جوان‌تر است. عبدالعلی کلبادی می‌گوید: گردانی داشتیم که از سوی مردم گلوگاه تغذیه می‌شد. هرکجا لشکر گیر می‌کرد، گردان امام حسین (ع) می‌رفت برای کمک؛ در والفجر4 هم در نهایت گردان ما را بردند.

کلبادی در صحبت‌های خود گریزی هم به عملکرد تیم مذاکره کننده می‌زند؛ مردان هسته‌ای ما در مقابل 6 کشور قدرت‌مند جهان مذاکره کردند، کشورهایی که برای یک کشور جهان سوم پرانتز باز نمی‌کردند چه برسد که مذاکره کنند، این پیروزی به برکت خون شهیدان است.

وی با بیان اینکه وقتی رهبری می‌فرمایند اینها فرزندان متدین ما هستند به معناست که اعتماد صد درصد به اینها دارند، ادامه داد: با شناختی هم که ما از دولت داریم، دولت پاسدار خون شهیدان و پیرو مقام معظم رهبری است و با راهکاری که از رهبری می‌گیرند حرکت می‌کنند و ما دعا می‌کنیم هرچه زودتر، مشکلات مردم هم رفع شود.

*برای فیلم گرفتن می آیند

موسی لطفی جانباز ویلچیر نشین دیگری است که شاید کمی عصبانی به نظر برسد اما ریزبین است.

لطفی به فرماندار ساری گفت: ندیدم مسئولی بیاید و روی تخت جانباز بنشیند و حرف‌های ما را گوش کند. پیش از شما افرادی آمدند و دوربین تصویربرداری هم با خود به همراه داشتند و فقط به اندازه یک تصویر گرفتن در کنار ما بودند و سریع رفتند. حرف‌های ما را گوش نکردند. اما شما صبح به این زودی آمده‌اید و حرف‌های ما را می‌شنوید، دوربین عکاسی دارید اما دوربین فیلمبرداری نیاورده‌اید. بعضی‌ها فکر می‌کنند درون کله ما خالی است و چیزی نمی‌فهمیم. به ما از روی ترحم نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما به دکتر روحانی رای دادیم و او طبق قانون اساسی، رئیس‌جمهوری ما است، تصریح کرد: وقتی رهبری از نفوذ حرف می‌زنند این ما هستیم که باید مواظب اطراف مان باشیم.

این جانباز جنگ تحمیلی ادامه داد: همین الان همسرم در بیمارستان بستری است و همراه ندارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه حق با شماست، اظهار کرد: همانگونه که سلامتی خود را برای انقلاب دادید همچنان درد مردم دارید که باید درسی برای ما باشد. شک نکنید که مردم قدردان شما هستند.

فرماندار ساری افزود: دیدارها و تذکرات شما، ما را بیدار و هشیار می‌کند و تلنگری است که بدانیم این انقلاب چگونه به دست ما رسیده است. خدا کند به گونه‌ای کار کنیم که مدیون نشویم.

این مسئول با بیان اینکه انگیزه همه ما خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: اسم شما مانند امام راحل و شهدا در تاریخ ماندگار است. جانبازانی که کم‌توقع‌ترین و بی‌توقع‌ترین افراد جامعه هستید و اگر توقعی هم دارید توقع انقلابی است.

*در انتخابات، جناح‌بازی نشود

علی‌اصغر ملایی از جانبازان انقلاب اسلامی است، دراز کشیده روی تخت آسایشگاه اما درد انتخابات دارد.

ملایی خطاب به فرماندار ساری گفت: در انتخابات، جناح‌بازی نشود، نظارت دقیق باشد و خدا را درنظر بگیرید.

*قانون اجازه اعمال سلیقه به مسئولان را نمی‌دهد

فرماندار ساری در پایان این دیدار، اظهار کرد: انتخابات و آرای مردم را امانت می‌دانیم و بهترین تعبیر را در این زمینه مقام معظم رهبری داشتند که فرمودند آرا حق‌الناس است.

حسین‌‌زادگان با اشاره به اینکه قانون تکلیف همه ما را مشخص کرده است، افزود: معتقدم قوانین ما بسیار مترقی است و اجازه اعمال سلیقه به مسئولان را نمی‌دهد ضمن اینکه مردم برگزارکننده انتخابات هستند و انتخابات را فرماندار برگزار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی برگزارکننده انتخابات است و وزارت کشور فقط فضای برگزاری انتخابات را فراهم می‌کند، گفت: این تصور اشتباه وجود دارد که فرماندار انتخابات برگزار می‌کند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه به صراحت اعلام کردیم هیچ مسئولی حق استفاده از امکانات دولتی را برای یک کاندیدا و یا علیه کاندیدای دیگری ندارد، تصریح کرد: دولت، حقوقدان و آشنا به قوانین موضوعه کشور است و اولویت دولت، اجرای قانون است، تاکید رهبری هم اجرای انتخابات بر اساس مر قانون است و ما هم در شهرستان این قول را به مردم می‌دهیم که انتخابات در فضای آرام و باشکوه برگزار شود.

حسین‌زادگان گفت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بیدار هستند و تعهد اخلاقی و الزام قانونی هم داریم، ضمن اینکه به شما بدهکار هستیم.

دیدار به پایان رسید و در هوای باران‌زده، آسایشگاه را ترک می‌کنیم در حالی که صدای جانبازی در گوشم است که می‌گفت: «چشم انتظاریم».