سه شنبه 3 فروردين 1395-14:52

در ستاد خدمات سفر استان اعلام شد:

دو میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت در مازندران

تاکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت در استان داشتیم/ تلاش برای اطلاع رسانی خدمات سفر امر مبارکی است.(گزارش روز چهارم ستاد خدمات سفر استان)


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران- در مرکز استقرار این ستاد اظهار داشت: بارندگی های اخیر باعث کم شدن مسافرت به مازندران نشده است.

وی با بیان اینکه تمام کمیته ها تلاش فراوانی از 8 صبح تا 18 عصر دارند افزود: در فرمانداری و بخشداری ها نیز این ستاد فعال است و این گزارش ها به ستاد مرکزی استان ارسال می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به حضور رسانه ها در ستادمرکزی خدمات سفر اظهار داشت: تلاش برای اطلاع رسانی امر مبارکی است.

وی گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت در استان داشتیم.

جانشین ستاداجرایی خدمات سفر با اشاره به افتتاح نمایشگاه های صنایع دستی در شهرستان های استان اظهار داشت: حضور هنرمندان از استان های مختلف زیبایی خاصی به ایام نوروز خواهد بخشید و مسافران نیز علاوه بر استفاده از سوغات و صنایع دستی استان مازندران می توانند از مصنوعات دستی استان های دیگر نیز بهره مند شوند.

* سال 95 مانند 94 نیست

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- در سومین روز استقرار ستاداجرایی خدمات سفر در دبیرخانه این ستاد حاضر شد. او با بیان اینکه صنایع دستی در گذشته به عنوان شغل کمکی مردم مازندران بود، افزود: متاسفانه بخشی از این فعالیت ها از بین رفته اما ظرفیت ها و پتانسیل های قبلی حفظ شده است.

استاندار مازندران با اشاره به حجم ترددها و کاهش 35 درصدی فوتی ها اظهار داشت: این موضوع ارزشمند است و باید در راستای کاهش بیشتر تصادف و فوتی ها اقدامات فرهنگی و عملی بهتری برداشت.

وی با بیان اینکه سیاست مسایل جنگل باید با محوریت گردشگری طراحی شود، افزود: امسال 500 هزار نفر شب در روستاها اقامت داشتند.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران اظهار داشت: 1200 زیارتگاه و امامزاده در استان داریم که باید از ظرفیت های مذهبی استان نیز در راستای اقتصاد مقاومتی بهره برداری درستی شود که نیاز به طرح و برنامه عملیاتی است.

وی گفت: آن چیزی که امروز باید پیگیری شود این است که برنامه مرتبط با اقتصاد مقاومتی در زمینه گردشگری باید طراحی و به صورت کتابچه تدوین شود.

فلاح جلودار با بیان اینکه سال 95 مانند 94 نخواهد بود، افزود: امیدواریم همه کمک کنند تا یک برنامه با قابلیت اجرا و امکاناتی که در سطح استان است، برای گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تدوین شود.

*آرامش نوروز، بزرگ‌ترین ماراتن امنیتی است

مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: مسعود جعفری‌نسب در بازدید استاندار مازندران از قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: خط مشی‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های جمهوری اسلامی، توسط مقام معظم رهبری در مشهد بیان شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه آرامش نوروز، بزرگ‌ترین ماراتن امنیتی است، گفت: وضعیت راه‌های مازندران نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تا چهارشنبه آخر سال، مشکلی نداشتیم که استان را از نظر امنیتی، تهدید کند، تصریح کرد: در چهارشنبه آخر سال هم مردم از مدل سنتی و با کمترین چالش، استفاده کردند و فرزندان هم تحت مدیریت خانواده بودند.

جعفری‌نسب با بیان اینکه چینش انتظامی خوبی داریم و با کاهش یک درصدی سرقت مواجه بودیم، ادامه داد: 127 درصد افزایش کشفیات و کاهش 38 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای داشتیم. همچنین 81 درصد کشفیات مواد مخدر هم افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه امنیت، زیرساخت اقتصاد است، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات، کار را تمام کردند و امروز نوبت دستگاه‌های اجرایی است که بتوانند خدمتگزار مردم باشند.

استاندار مازندران هم در این بازدید با بیان اینکه مازندران در رتبه بالای امنیت در کشور قرار دارد، گفت: به دنبال امنیت است که آرامش به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های مهم در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: گردشگری به عنوان شاخص مهم توسعه است و امیدواریم امسال بتوانیم بهتر از سال گذشته از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه ایران یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری خارجی است، خاطرنشان کرد: رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی به سرمایه‌گذاری خارجی هم توجه دارند.