پنجشنبه 5 فروردين 1395-12:19

ایجاد فضای شاد در استان

جاودانی:هنرمندان سهم خوبی در جذب گردشگر دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: امسال هنرمندان سهم خوبی در جذب گردشگر دارند که امیدواریم در سال آینده به صورت بسته ویژه فرهنگی و گردشگری تدوین شود+ گفتگو با معاون فرهنگی ارشاد و قهرمان کشتی جهان(گزارش روز پنجم ستاد خدمات سفر استان)


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: احد جاودانی با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه جزییات خبر کمیته فرهنگی هر روز اطلاع رسانی می شود، افزود: برنامه های فرهنگی خوبی درس سطح استان تدارک دیده شده است که امیدواریم زمینه و بستر جذب گردشگر بیشتر در کشور و استان را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز داشت: امسال هنرمندان سهم خوبی در جذب گردشگر دارند که امیدواریم در سال آینده به صورت بسته ویژه فرهنگی و گردشگری تدوین شود و با در اختیار داشتن سالن های بیشتر بتوانیم گردشگران و علاقه مندان را جذب کنیم.

جاودانی تداوم این روند را مانع از انجام سفرهای خارج از کشور دانست و گفت: دستگاه های مختلف خدمات خوبی در ستاد تسهیلات سفر دارند و امکانات خوبی را در اختیار مسافران و ستاد قرار دادند .

وی گفت: در بازدیدی که از غرب مازندران وشهرستان رامسر داشتیم این همکاری را بین دستگاه های مختلف دیدیم به طوری که این روزها ستاد سفر از آرامش خاصی برخوردار بوده است و اتفاقی که منجر به عدم استفاده مردم از برنامه های فرهنگی شود نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری جشنواره اقوام در ساری و محمود آباد اشاره کرد و گفت: اگر قرار است اقوام و فرهنگ های متفاوت را جذب کنیم باید بخشی از فرهنگ آنها را در استان داشته باشیم که این موضوع در قالب یک موسسه فرهنگی و هنری در استان انجام خواهد شد.

وی گفت: انجام اینکار متناسب با فرهنگ مازندران موجب جذب گردشگر خواهد شد و تلاش می شود در این جشنواره سعی شده است از گروه های موسیقی استانی که دارای موسیقی شناخته شده است استفاده شود.

این مسئول اظهار داشت: چون این جشنواره موضوع جدیدی است ممکن است همراه به نقدهایی باشد که امیدواریم برای دوره های بعد با کیفیت بهتری برگزار شود.

* فضای شاد در استان

عباس زارع -معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- ظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت: بخشی از فعالیت های فرهنگی ما به نمایشگاه های فرهنگی و نوروزخوانی است که 131 نوروزخوانی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از 300 هزار بسته های تبلیغاتی تهیه و توزیع شده است، افزود: شهرداری ساری هم یک بسته ویژه تبلیغاتی تهیه و در میان مسافران توزیع کرده است.

زارع گفت: تا چهار فروردین 121 هزار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و 46 هزار بازدید از موزه ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 43 مسابقات فرهنگی و 81 نمایشگاه فرهنگی ،هنری و گردشکری در سطح استان برگزار شده است، افزود: یک گروه فرهنگی و هنری اقوام برای 8 فرودین از ساعت 3 از میدان ابن شهر آشوب به سمت سالن سیدرسول حسینی حرکت می کند و مشابه این حرکت نیز 9 فرودین در محمود آباد انجام خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت:کنسرت ها و جنگ شادی هم در سطح استان در حال برگزاری است و سعی کردیم فضای شادی در استان ایجاد شود.

* در لحظه تحویل سال روی تشک کشتی بودم

کمیل قاسمی – وزشکار و نایب قهرمان المپیکی مازندرانی- صبح امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: مسابقات قزاقستان برای کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو بود که در وزن 125 کیلوگرم کشتی فرهنگی توانستم به موفقیت دست یابم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در المپیک هم بتوانم مدال طلا را کسب کنم افزود: دوستان ورزشکار دیگری هم که در این مسابقات نتوانستند مدال کسب کنند، در دو سری مسابقه دیگری هم که در مغولستان و ترکیه برگزار می شود می توانند سهمیه کسب کنند.

قاسمی ابراز داشت: دو حریف بنده در این مسابقات حریفانی از کشورهای کره جنوبی و چین بودند و در فینال هم حریف قراقستانی بود که همه این رقیب ها را با امتیاز عالی شکست دادم و امتیازی هم از دست ندادم.

وی گفت: نکته جالی این است که بنده در لحظه تحویل سال روی تشک کشتی بودم و با رقیب کره ای مبارزه می کردم.

قاسمی اظهار داشت: به رقیب قزاق هم در تهران باخته بودم اما در کشور خودش در فینال شکستش دادم.

قهرمان جهان افزود: اتفاق بزرگ سال جاری برگزاری مسابقات المپیک است که امیدوارم بتوانم مدال طلای این مسابقات را کسب کنم.