شنبه 14 فروردين 1395-22:21

مهرداد ابراهیمی در واکنش به سخنرانی احمدی نژاد در آمل:

به مراسم نمی روم/ سفر احمدی نژاد اهمیتی ندارد

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران: سخنرانی احمدی نژاد در آمل موضوعی ملی و استانی نیست. از نظر ما موضوع اهمیتی ندارد و مربوط به شهرستان است. چرا به سخنرانی احمدی نژاد بروم؟/ فرماندار آمل: نه دعوت شدم و نه در مراسم حضور خواهم داشت.


مازندنومه، سرویس سیاسی، رضا شریعتی: اردی بهشت سال گذشته بود که پس از چند روز تبلیغات وسیع در شهرهای مختلف استان به ویژه بابل، سخنرانی رییس جمهوری سابق در مقبره سعیدالعلمای بابل برگزار شد. حضور فرماندار وقت بابل در مجلس سخنرانی رییس جمهوری سابق و شنیدن شعارهای ضد دولت و تکه پرانی های احمدی نژاد خطاب به دولت یازدهم، باعث شگفتی و مدتی بعد باعث برکناری فرماندار وقت این شهرستان شد.

11 ماه پس از آن ماجرا اینک محمود احمدی نژاد برای سخنرانی در مراسم یک شهید به آمل می آید.

قرار است رییس جمهوری پرحاشیه سابق، پنجشنبه 19 فروردین 95 در اولین یادواره شهید مدافع حرم -شهید هادی جعفری- در آمل سخنرانی کند؛ از همین رو طرفدارانش در فضای مجاز چند روزی است به تبلیغات مشغولند و قرار گذاشته اند از شهرهای مختلف نیرو به آمل ببرند

در این راستا مازندنومه نظر یک مسئول استانی و یک مسئول شهرستانی را جویا شد.

*سفر مهمی نیست

ابتدا به سراغ مهرداد ابراهیمی جمنانی -مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران- رفتیم و درباره سخنرانی و سفر احمدی نژاد به آمل از او سه سئوال پرسیدیم:

* با توجه به سفر محمود احمدی نژاد به شهرستان آمل، آیا مجوزی برای برگزاری این مراسم صادر شد؟

این موضوع در حیطه اختیارات فرماندار آمل و مربوط به ایشان است و موضوعی ملی و استانی نیست. از نظر ما موضوع اهمیتی ندارد و مربوط به شهرستان است.

*یعنی در جریان نیستید؟

چرا در جریان هستم، اما مجوز و امنیت این سفر که سفر مهمی نیست، مربوط به فرماندار است.

*شما در این مراسم حضور خواهید داشت؟

خیر، چرا در این مراسم حضور داشته باشم؟!

*نه دعوت شدم و نه حضور خواهم داشت

احمد منفرد -فرماندار آمل- دیگر مسئولی است که برای پیگیری این موضوع به سراغش رفتیم. او به 3 سئوال مازندنومه چنین پاسخ داد:

* آیا برگزاری مراسم سخنرانی احمدی نژاد با مجوز است و  برای امنیت مراسم چه تمهیداتی اندیشیده شد؟

این مراسمی نیست که نیاز به مجوز داشته باشد ولی برگزاری آن به ما اعلام شد و ما آن را به استان منعکس کردیم. به علاوه برگزاری مراسم در فضای بسته نیازی به مجوز ندارد.

*خودتان در این مراسم حضور خواهید داشت؟

من نه دعوت شدم و نه حضور خواهم داشت

*سال گذشته و سال قبل از آن شاهد بودیم، برگزاری مراسم 24 خرداد جریان حامی دولت در آمل با حواشی زیادی همراه بود و نیروهای افراطی اقدام به برهم زدن آن کردند. چگونه نیروهای مخالف دولت در آمل راحت برنامه برگزار می کنند و خودی ها نمی توانند؟

سال گذشته من در فرماندار آمل حضور نداشتم، اما از زمانی که  آمدم مراسمی نظیر سخنرانی آقای مرعشی بدون حاشیه برگزار شد. عنوان مراسم پیش رو بزرگداشت شهداست اما موضوع مطروحه سخنران مراسم است. اصل بزرگداشت شهدا حق است، اما اینکه  چه کسی سخنران مراسم باشد داستان دیگری است.