چهارشنبه 18 فروردين 1395-0:50

به همت موسسه دیار سبز مازندران؛

سیزدهمین مراسم رهاسازی ماهیان قرمز در آمل برگزار می شود

یکی از فعالیت های موسسه مردم نهاد زیست محیطی دیار سبز مازندران که همه ساله و به مناسبت روز طبیعت در آمل برگزار می شود مراسم نمادین رهاسازی ماهیان قرمز است که امسال در روز پنجشنبه 19 فروردین از ساعت 9 صبح در محل پارک دهکده طلایی آمل برگزار می شود.


 مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: در شرایطی که  محیط زیست و طبیعت با همه ی زیبایی هایش گاه به زشت ترین اشکال مورد حمله و تخریب قرار می گیرد، تلاشگران حفظ محیط زیست و طبیعت و حافظان و حامیان آن را باید قدر شناخت و ارج نهاد.

مریم پروین از پیشکسوتان و فعال مدنی در آمل و مازندران است. او هم اکنون موسس و مدیرعامل نخستین و تنها سازمان مردم نهاد حفظ و توسعه حقوق شهروندی در مازندران است. پروین از چهره های شاخص فعال و حامی محیط زیست در استان است که تاسیس موسسه مردم نهاد زیست محیطی دیار سبز مازندران را در کارنامه خود دارد.

یکی از فعالیت های این موسسه که همه ساله و به مناسبت روز طبیعت در آمل برگزار می شود مراسم نمادین رهاسازی ماهیان قرمز است که در روز پنجشنبه 19 فروردین از ساعت 9 صبح شاهد برگزاری 13 باره این مراسم در محل پارک دهکده طلایی آمل خواهیم بود.

مراسمی که به گفته ی بنیانگذار موسسه دیارسبز مازندران نمادی است از مهربانی با طبیعت و حاوی این پیام که: ماهیان را نباید در تنگ ها زندانی کرد"

این مدرس دانشگاه در پاسخ به نحوه تاسیس موسسه مردم نهاد زیست محیطی دیار سبز مازندران که از اولین تشکل های زیست محیطی در مازندران است، با اشاره به آغاز فعالیت های آن از سال 1380، تصریح کرد: این موسسه که هدف اصلی آن آموزش و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و مهربانی با طبیعت است،  در سال 1384 با پیگیری ها و همراهی اولیه و مهم آقایان دکتر علی اکبر حیدرزاده، احمد منفرد معاون فرماندار وقت آمل و مساعدت های خانم دکتر ابتکار رییس محیط زیست وقت کشور، آقای لاری وزیر کشور وقت و خانم اشرف بروجردی معاون وزیر کشور وقت، موفق به گرفتن مجوز رسمی از وزارت کشور با گستره فعالیت در سطح ملی شد.

پروین با اشاره به پشت سر گذاشتن 12 مراسم سالانه رهاسازی ماهیان قرمز در آمل و قرار داشتن در آستانه برگزاری سیزدهمین مراسم آن، تاکید کرد: استقبال پرشکوه و همه ساله مردم آمل از این مراسم، نوید بخش گسترش فرهنگ عمومی برای مهربانی با محیط زیست و طبیعت است؛ ضرورتی که نیازمند عزم و اراده ملی و تلاش مسوولانه تر مسوولان است.