دوشنبه 23 فروردين 1395-13:50

شاد بودن به همین آسانی است

ششمین جشن «سلام» در تهران برگزار می شود

ششمین برنامه «جشن سلام» روز پنج‌شنبه ٢٦ فروردین ١٣٩٥ در محل بوستان آب و آتش تهران از سوی انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مازندرانی‌های مقیم پایتخت برگزار می‌شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، سعید غلامی نتاج: ششمین برنامه «جشن سلام» در روز پنج‌شنبه ٢٦ فروردین ١٣٩٥ (برابر با ٢١ ارکه مای ١٥٢٧ تبری) از ساعت ١٧ در محل بوستان اب و آتش تهران برگزار می‌شود.

این جشن که از سوی انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مازندرانی‌های مقیم پایتخت برپا می شود، با هدف بسترسازی برای دیدار‌های نوروزی مازندرانی‌ها در شهر بزرگی همچون تهران که امکان به جا آوردن سنت دیرین عید دیدنی، آن هم از نوع رفت و برگشتی، اندکی دشوار است، طراحی شده است که امسال برای ششمین بار برگزار خواهد شد.

مازندرانی‌ها با پایه‌گذاری این جشن که از یک‌سو ریشه در آیین کهن نوروزی داشته و از سویی دیگر در تار و پود نیازهای امروزی جامعه تنیده شده تلاش دارند تا روزی شاد و به‌یاد‌ماندنی و خاطره‌انگیز را برای خود و هم‌دیاران‌شان ایجاد کنند.

جشن سلام، جشنی است برای سلام، سلام به مهر و دوستی، سلام به طبیعت، سلام به میراث، سلام به اقوام، سلام به تشکل‌های مردم‌نهاد، سلام به دانش و تجربه، سلام به بزرگان و پیشکسوتان، سلام به همه خوبان و نیک‌اندیشان، سلام به پدران و مادران. سلام به ایران عزیر، سلام به مازندران سبز، البرز کهن، کوه و دشت و دریایش، آیین‌های کهن‌اش و به ویژه مردمان مهربانش.

در راستای ارتقای همدلی و مشارکت هر چه بیشتر مردم، این جشن‌ها بی‌پیرایه و خودمانی و عمدتاً در مکان‌های عمومی برگزار می‌شود تا همگان به راحتی و سهولت بتوانند در آن شرکت کنند.

این جشن به همت مردم و انجمن‌های مازندرانی برگزار می شود و همگان از مازنی و غیر مازنی به فراخور توان و تخصص و ذوق و هنرش در گوشه‌ای از کار مشارکت خواهند داشت و بدین منظور نه مازندران که ایران میزبان جشن سلام است.

 جا دارد شعر و ساز و نوا و آواز‌های گوش‌نواز، «ﱠکتاب»‌ برای عیدی دادن به هم‌دیاران، تخم‌مرغ برای مسابقه تخم‌مرغ جنگی، شیرینی و شکلات و وسایل پذیرایی، لباس و پوشش محلی و سنتی، سفره‌های هفت سین خلاقانه، زیرانداز و حصیر و صندلی و هر آنچه که برای میزبانی لازم است،‌ فراموش نشود.

در ضمن اگر علاقه‌ای به سبک کردن کتابخانه شخصی‌تان داشته باشید و بخواهید کتاب‌هایی که یکی دو بار آنها را خوانده‌اید و ممکن است فرصت نکنید برای بار سوم آنها را بخوانید را به دیگران هدیه یا عیدی بدهید و آنها را نیز وارد دنیای کتاب‌خوان‌ها کنید، فقط کافیست آنها را با خود به جشن بیاورید، با کمال میل کمک‌تان خواهیم کرد تا به مقصود برسید.

 دبیرخانه ستاد جهت هماهنگی

تهران  پارپیرار    02177602613
استان مازندران  09367628946
بخش هدیه کتاب ٠٩١٢٢٤٧١٦٦٤

آری، آری، شاد بودن به همین آسانی است.