پنجشنبه 27 خرداد 1395-14:50

پرسش مازندنومه از سردار اشتری درباره علت کوتاه بودن عمر مدیریت در ناجا؛

فرمانده ناجای کشور: عمر خدمتی فرماندهان ما سه سال است

تغییر در فرماندهی انتظامی مازندران؛ سردار جعفری نسب رفت، سردار میرفیضی آمد/ فرمانده نیروی انتظامی کشور در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر این که چرا عمر مدیریت ها در ناجا کوتاه است، گفت:عمر خدمتی فرماندهان ما سه سال است و همه از تجربه خوبی برخوردار هستند و هر کدام را در هر استانی منصوب کردیم نتیجه مثبت بود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی مازندران برگزار شد. در این مراسم سردار مسعود جعفری نسب از سمت فرماندهی انتظامی مازندران تودیع شد و سردار سید محمود میرفیضی در مسند فرمانده انتظامی مازندران قرار گرفت.

جعفری نسب در این مراسم اظهار کرد: در ورودم به استان مردم به خاطر حضور اوباش ناراحت بودند. الان می توانیم ادعا داشته باشیم در استان اوباشی وجود ندارد که بتواند عرض اندام کند.

وی با بیان این که 80 نقطه کوچک و بزرگ در استان پاکسازی شد، افزود: کاهش 10 درصدی سرقت و افزایش 92 درصدی کشفیات را داشتیم.

فرمانده سابق نیروی انتظامی مازندران با اشاره به این که حدود 100 باند سرقت را متلاشی کردیم و بیش از سه هزار نفر در حوزه سرقت و همچنین بیش از سه هزار نفر در حوزه مواد مخدر بازداشت شدند، تصریح کرد: نیروی انتظامی مازندران 3سال متوالی است که رتبه برتر قرآنی را در کشور کسب می کند.

* دریا متولی می خواهد

آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم با اشاره به مسائل دریا گفت: دریا متولی می خواهد و باید بودجه ملی به دریا اختصاص داد.

استاندار مازندران هم به کاهش 63 درصدی غرق شدگان دریا در دو سال گذشته اشاره کرد.

*اگر امنیت نباشد توسعه هم اتفاق نمی افتد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی به جهت ماموریت هایی که دارد از سازمان های پیشتاز در ایجاد امنیت و آرامش است.

سردار اشتری افزود: قاچاق کالا  از مشکلاتی است که ضربه بزرگی به اقتصاد کشور زده است و نیروی انتظامی اقدامات گسترده ای در حوزه قاچاق کالا دارد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناجا در تمام گستره کشور حضور دارد، گفت: نیروی انتظامی این افتخار را دارد تا در محقق شدن شعال سال مقام معظم رهبری نقش ایفا کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر امنیت نباشد توسعه هم اتفاق نمی افتد، تصریح کرد: با ایجاد امنیت و مبارزه با قاچاق کالا، به تولید در کشور کمک می کنیم.

سردار میرفیضی، فرمانده انتظامی مازندران هم ساماندهی ترافیک، مبارزه با سرقت، مواد مخدر و قاچاق کالا و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی را  پنج اولویت در دستور کار ناجا عنوان کرد.

*عمر خدمتی فرماندهان ما سه سال است

 پس از پایان این مراسم سردار اشتری در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه پس از گزارش وزیر کشور در مجلس درباره معضلات اجتماعی آیا نیروی انتظامی در وظایف و برنامه های خود بازنگری کرده است یا نه، گفت: یکی از وظایفی که بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد، برخورد با معضلات و ناهنجاری های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مردم ما این حق را دارند در کشور با آرامش زندگی کنند، افزود: اگر کسانی به دلایلی، فراتر از قانون کاری انجام داده وجرمی مرتکب شوند نیروی انتظامی بر اساس قانون و با هماهنگی قضایی، بر خود لازم می داند با مجرمان مقابله کند و امسال با قوت بیشتری در این زمینه فعالیت می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه چرا عمر مدیریت ها در نیروی انتظامی کوتاه است و فرماندهان انتظامی در استان ها در مدت کوتاهی، تغییر می کنند، اظهار کرد: عمر خدمتی فرماندهان ما سه سال است و همه از تجربه خوبی برخوردار هستند و هر کدام را در هر استانی منصوب کردیم نتیجه مثبت بود و این جابه جایی ها باعث می شود امنیت بیشتری برای مردم به وجود آید.