پنجشنبه 27 خرداد 1395-14:50

نماینده نوشهر و چالوس در پاسخ به پرسش مازندنومه:

مجمع نمایندگان اختیار تغییر استاندار را ندارد/ می توانیم بر کارهای استاندار نظارت کنیم

قاسم احمدی لاشکی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اظهارات یوسف نژاد مبنی بر نادرست بودن آمار مدیریان استان چیست، گفت: در اختیار مجمع نمایندگان نیست که بتواند استاندار را تغییر دهد اما می توانیم با ارائه مستندات و نظارت بر کارهای استاندار، استان را مدیریت کنیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، الهام حسین زاده: قاسم احمدی لاشکی در نشست طرح مسائل استان در معارفه هیات رییسه مجمع نمایندگان با خبرنگاران پارلمانی رسانه های استان اظهار کرد
مهمترین موضوع دستور کار مجلس، برنامه 5 ساله ششم است.

نماینده نوشهر  وچالوس تصریح کرد: در نشستی که با رئیس مجلس داشتیم از او خواستیم به ما کمک کند چون آقای لاریجانی را به عنوان مازندرانی  می شناسیم.

وی افزود: آقای لاریجانی گفت برخی مسائل، مشترک بین 3 استان است، مسئله را کلان ببینید که در برنامه ششم دیده شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه باید فراکسیون نمایندگان شمال را راه اندازی کنیم، گفت: مجامع مازندران و گیلان راه اندازی شده است. استان گلستان چون 7 نماینده جدید دارد هنوز نتوانسته فضا را برای ایجاد مجمع نمایندگان آماده کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون  باید بتواند مشکلات عمده را رفع کند، تصریح کرد: مشکل عمده امروز ما کشاورزی است که دارد نابود و با تغییر کاربری اراضی سلیقه ای برخورد می شود. هم چنین بحث زباله است که زباله تهرانی ها را جمع می کنیم. دریا فقط مال ما نیست مربوط به ملت ایران است و باید برای آن برنامه داشته باشیم

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه چهارشنبه آینده از وزیر ورزش وقت گرفتیم تا مسائل عمده ورزش مازندران را مطرح کنیم، ادامه داد: چرا یک روز نساجی قائمشهر و شموشک نوشهر داشتیم و امروز هیچ یک از اینها را نداریم>

این مسدول ادامه داد: خیلی پروژه های عمرانی ما نیمه کاره مانده است و هر هفته برنامه ریزی می کنیم تا مسایل مطرح شوند. برخی مسائل را هم باید با رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم که هم مازندرانی است و هم نماینده مازندرانی ها در مجلس خبرگان.

وی با بیان اینکه رسانه ها مشاور ما هستند و انتظار داریم به ما کمک کنند، خاطرنشان کرد: رییس وقت محیط زیست دو کارخانه زباله سوز ساری و نوشهر را کلنگ زد و اکنون بیان می کنند که مشکلات زیست محیطی وجود دارد.

این نماینده مجلس افزود: چرا آزادراه تهران شمال در این وضعیت است و ساعت های طولانی یک طرفه می شود. رسانه به این مسائل بپردازد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه لاریجانی گفت برای مازندران قطار شهری راه اندازی کنید، افزود: ما اعلام کردیم زمین در مازندران گران است واین کار نیاز به برنامه دارد.

وی با بیان اینکه در این دوره ثابت کردیم 12 نفره می توانیم نتیجه بگیریم، خاطرنشان کرد: چطور آقای یوسف نژاد را به هیات رییسه فرستادیم؟ امروز کسی را داریم که در هیئت رئییسه جزو 12 نفر است از 290 نماینده.

همچنین نماینده نوشهر و چالوس به سوال مازندنومه هم پاسخ داد. خبرنگار ما از این نماینده مجلس پرسید: همکار شما آقای یوسف نژاد در نمازجمعه ساری بیان داشتند که مدیران استان آمارهای نادرست ارائه می دهند و به دروغ وضع استان را خوب جلوه می دهند.  آیا شما با این سخن موافقید؟ اگر موافقید آیا برای ایجاد تغییرات در مدیریت استان از طریق مجمع نمایندگان مازندران اقدامی صورت خواهد گرفت؟

در اختیار مجمع نمایندگان نیست که بتواند استاندار را تغییر دهد اما می توانیم با ارائه مستندات و نظارت بر کارهای استاندار، استان را مدیریت کنیم. ما با قانونگذاری دقیق و افزایش نظارت ها می توانیم مازندران را به سمت استان پیشرو هدایت کنیم.