شنبه 26 تير 1395-23:24

29 تیرماه؛

آغاز جشنواره موسیقی بومی لیلم با 250 اثر

در نشست خبری جشنواره لیلم مطرح شد: 254 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید/ بیشترین حضور در بخش های آوازی 24 درصد و للـه وا و دوتار هر کدام با 21 درصد است/ در اختتامیه این جشنواره هفت پیشکسوت موسیقی مازندران قدردانی می شوند.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: عباس زراع در نشست خبری جشنواره لیلم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موسیقی مازندران، جای خالی جشنواره موسیقی بومی مازندران، مشهود بود.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به موسیقی مازندران از اهداف این جشنواره است، افزود: بازشناخت آخرین راویان موسیقی مازندران و نگاه دوباره به موسیقی مازندران از دیگر ویژگی های این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جشنواره در مرکز و غرب مازندران برگزار می شود، گفت: تمهیدات برگزاری جشنواره در غرب و مرکز فراهم شد و فرمانداران شهرهای ساری و رامسر همکاری خوبی داشتند.

این مسئول با بیان این که قرار بود جشنواره در شرق مازندران هم برگزار شود، افزود: با وجود اینکه بهشهر مرکز موسیقی مازندران است اما فضای برگزاری جشنواره در این شهر فراهم نشد و هرچند شرکت کنندگان بسیاری از شرق استان در جشنواره داشتیم، این جشنواره در بهشهر برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: چنانچه میزبان خوبی برای جشنواره لیلم باشیم برگزاری جشنواره موسیقی البرزنشینان در سال آینده هم به مازندران واگذار می شود.

* هفت پیشکسوت موسیقی مازندران قدردانی می شوند

در ادامه این نشست مدیر اجرایی جشنواره لیلم با اشاره به اینکه 254 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، اظهار کرد: 88 اثر در بخش انفرادی و 12 اثر در بخش گروهی به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کردند.

محمد غلامی با اشاره به اینکه بیشترین حضور در بخش های آوازی 24 درصد و للـه وا و دوتار هر کدام با 21 درصد است، افزود: سرنا با دو درصد و قرنه با سه درصد هم کمترین میزان شرکت کننده در جشنواره را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در اختتامیه این جشنواره هفت پیشکسوت موسیقی مازندران قدردانی می شوند، گفت: خانواده مرحوم محسن پور، اسحاقی، خوشرو، ابراهیم روشن، علیزاده، طیبی و آقاجان فیوج زاده قدردانی می شوند.

گفتنی است جشنواره موسیقی بومی لیلم از 29 تیرماه تا یکم مرادماه در ساری و چالوس برگزار می شود.