پنجشنبه 31 تير 1395-11:26

سرنوشت نساجی در انتظار دانشگاه آزاد؛

دانشگاه آزاد قائم شهر ورشکسته می شود؟

شاید کم تر کسی به ذهنش خطور می کرد که روزی بحران مالی به دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر برسد، اما به گفته رییس دانشگاه، این واحد در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و ممکن است به سرنوشت نساجی این شهر دچار شود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی،مهتاب مظفری سوادکوهی: رییس دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: بیش از چند دهه از فعالیت دانشگاه آزاد قائم شهر می گذرد و این مرکز آموزشی به عنوان یکی از قدیمی ترین واحدهای دانشگاهی کشور در واقع یک برند معتبر فرهنگی در منطقه محسوب می شود.

حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر در آستانه ورشکستگی قرار دارد، افزود: روزگاری دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر بیش از 16 هزار دانشجو داشت اما امروز با وجود 36 رشته دکترا ، 128 رشته کارشناسی ارشد و بیش از صدها رشته کارشناسی کمبود دانشجو دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کلاسها و فضاهای آموزشی و خوابگاهها بلا استفاده مانده اند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد قائم شهر 300 عضو هیئت علمی و 300 کارمند دارد که برای پرداخت حقوق آنها نیاز به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان گردش نقدینگی در ماه است، اما در شرایط بحرانی حاضر پرداخت حقوق پرسنل و استادان دانشگاهی به سختی انجام می شود.

ابراهیمیان ضمن درخواست کمک از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری رشته های تکمیلی دانشگاه، فرهنگ سازی عمومی برای ثبت نام دانشجویان و متقاضیان تحصیلات عالی در این دانشگاه را خواستار شد و افزود: امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس و مدیران دستگاههای اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر از بحران مالی نجات پیدا کند و به سرنوشت صنعت نساجی قائم شهر دچار نگردد. 

*این خبر پیش تر در روزنامه همشهری مازندران منتشر شد و برای بازنشر در اختیار ما قرار گرفت.