يکشنبه 3 مرداد 1395-7:57

عضو هیئت رییسه مجلس در شورای اداری میاندورود مطرح کرد:

باید از مدیران قوی، باهوش و فعال دفاع کنیم

قادری: به دلیل نبود زیرساختهای مورد نیاز هرچه کار در شهرستان اجرا می شود به چشم نمی آید/یوسف نژاد: باید از مدیران قوی، باهوش و فعال دفاع کنیم/ دامادی: با یوسف نژاد کارها را تقسیم کردیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی: جلسه شورای اداری میاندورود با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساری و میاندورود برگزار شد.

ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- در این جلسه اظهار داشت: در منطقه قواره خوبی بین نماینده دولت و‌ مردم برقرار شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم سلایق سیاسی را در اعتبارات و‌ مناسبات شهرستان دخیل نکنیم، افزود: به مدیری اجازه داده نشد که با گرایش سیاسی در انتخابات قبل فعالیت کند و سعی شد که فضا برای همه نامزدها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مازندنومه، نماینده دولت در میاندورود به ضرورت همکاری و همیاری مردم و مسئولان در راستای اجرای شعار سال اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با فعالان اقتصادی برگزار و مشکلات  این واحدهای تولیدی احصا شده است تا بتوانیم پیگیری و مشکلات را حل کنیم.

قاری کمبود اعتبارات و تخصیص نیافتن آن را یکی از مشکلات اساسی شهرستان عنوان کرد و گفت: در یک مورد به دلیل انجام لایروبی و تخصیص نیافتن اعتبارات به پیمانکاران بدهکاریم .

وی گفت: به دلیل نبود زیرساختهای مورد نیاز هرچه کار در شهرستان انجام می شود به چشم نمی آید.

ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در منطقه ارتباط خوبی بین نماینده دولت و‌ مردم برقرار شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم سلایق سیاسی را در اعتبارات و‌ مناسبات شهرستان دخیل نکنیم، افزود:به مدیری اجازه داده نشد که با گرایش سیاسی در انتخابات قبل فعالیت کند و سعی شد که فضا برای همه نامزدها فراهم شود.

نماینده دولت در میاندورود به ضرورت همکاری و همیاری همه مردم و مسئولان در راستای اجرای شعار سال اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با فعالان اقتصادی برگزار شد و مشکلات  این واحدهای تولیدی احصا شده است تا بتوانیم پیگیری و مشکلات را حل کنیم.

قاری کمبود اعتبارات و تخصیص نیافتن آن را یکی از مشکلات اساسی  شهرستان عنوان کرد و گفت: در یک مورد به دلیل انجام لایروبی و عدم تخصیص اعتبارات به پیمانکاران بدهکاریم .

وی گفت: به دلیل نبود زیرساختهای مورد نیاز هرچه کار در شهرستان اجرا می شود، به چشم نمی آید.

قادری به ساخت مرکز درمانی تیپ یک برای مرکز شهرستان و مشارکت خیری در این زمینه اشاره کرد و گفت: پرداخت به موضوع سلامت یکی از اولویت های دولت است که در این شهرستان نیز اقدام خوبی انجام شده است.

وی به لزوم تعریض محور گهرباران و تملک اراضی دشت ناز اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مردم درخواست می کنیم‌ که در این زمینه رایزنی های لازم را انجام دهند.

قادری همچنین به ابتر ماندن احداث پل ارتباطی بین ساری و میاندورود اشاره کرد و افزود: در این دولت امکان تعریف پروژه جدید وجود ندارد و تلاش می کنیم که پروژه های ناتمام، کامل شده، به بهره برداری برسد.

نماینده دولت در میاندورود از تعیین تکلیف نشدن اراضی ساحلی و سردرگم بودن مردم جهت ساخت و ساز در این زمین ها خبر داد و گفت: در این زمینه به کمک نمایندگان جهت اصلاح و انعطاف قوانین نیاز داریم.

*تخصیص اعتبار بر اساس استحقاق نیست

علی اصغر یوسف نژاد-عضو هیات رئیسه و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی- در جلسه شورای اداری اظهار داشت: باید از ظرفیت های نمایندگان در سطح ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه  با وجود مشکلات موجود در کشور هرگونه اختلاف، تضاد و تقابل بین نمایندگان و یا بین دستگاه های اجرایی پذیرفته نیست، افزود: باید از مدیران قوی، باهوش و فعال در چنین شرایطی دفاع کنیم.

یوسف نژاد ابراز داشت: بزرگ نمایی و سیاه نمایی هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن تخریب است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص اعتبار بر اساس استحقاق نیست، بلکه بر اساس پیگیری و استمرار در این امر است.

وی به مشکلات در حوزه های اشتغال، گردشگری، کشاورزی و صنعت اشاره کرد و گفت: باید اسناد مربوط به این مسائل تدوین شود تا پیگیری ها آسانتر صورت گیرد.

یوسف نژاد از وجود استعدادهای خوب در شهرستان خبر داد و گفت: باید از چنین موقعیت و شرایطی به درستی استفاده کرد.

وی ابراز داشت: کاری کنیم که ذائقه مردم تلخ نشود؛ اگر هم‌کاری انجام نمی شود نباید فضای تقابل و اختلاف را در رسانه های تبلیغی نشر دهیم بلکه باید از ظرفیت های محدود زمانی به نحو شایسته ای استفاده  کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه نسبت به چند سال قبل اقدامات خوبی انجام شده است گفت: صبوری و بردباری از ابزارهای مدیریت است و باید تلاش کرد که حرف مردم شنیده شود و تکریم ارباب رجوع صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: حرف و انتقاد ایرادی ندارد، ولی باید تلاش شود تا با همکاری مهم فضای مثبتی را رقم بزنیم.

*با یوسف نژاد تقسیم کار کردیم

محمد دامادی-نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی- نیز در این جلسه اظهار داشت: لازم است که جلسات شورای اداری با نظم بیشتر و به صورت تخصصی برگزار شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان آن که معیار ارزیابی مدیران نیستیم اما انتظارِ کابینه قوی از فرماندار داریم، افزود: ما با همکار دیگرمان در مجلس وظایف را تقسیم کردیم اما  نیاز است که مشکلات توسط دستگاه های اجرایی به ما منعکس شود.

دامادی به تعریض جاده گهرباران اشاره کرد و گفت: پیگیرهای لازم در این زمینه انجام شده و کارها در حال اجراست، اما انتظار مردم بیشتر از این است.

وی گفت: پل ارتباطی بین دو شهرستان نیز به مرحله عرشه رسیده است و محاسبات مربوط به عرشه پل در حال بازنگری است که در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

دامادی به ظرفیت گردشگری میاندورود هم اشاره کرد و گفت: باید با برنامه و طرح در این زمینه اقدام کرد.

وی به مشکل شهر سورک هم اشاره کرد و گفت: بابد طرح مناسبی در این زمینه پیشنهاد شود تا بتوان پیگیری های لازم را انجام داد.

وی گفت: امیدواریم با کار و تلاش بیشتر در این دوره منشا خدمات خیر باشیم.

*روستای بدون مشکل نداریم

همچنین صبح امروز علی اصغریوسف نژاد -نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی-در جلسه با دهیاران بخش مرکزی اظهار داشت: اطلاعات و دیدگاه دهیاران رشد قابل ملاحظه ای داشته و بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه در جریان بعضی از پروژه های بخش هستم، افزود: تصمیم دارم در این دوره کارهای مشارکتی و‌ مشورتی داشته باشم.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه تا قبل از هفتم خرداد تمایلی به حضور در روستاها نداشتم‌، چرا که شهرستان دارای دو نماینده بود گفت: اکنون به دنبال مشورت و حضور فعال در روستاها هستم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به برگزازی جلسات اولیه با شوراهای بخش اشاره  کرد و گفت: در این نشست ها سعی شد که مشکلات عمده شهرستان را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.

وی به برگزاری جلسه با بخشداران، شورای بخش و مدیران کل اشاره کرد و گفت: در گام بعدی تلاش می کنیم که با تمام دهیاران در بخش های مختلف ساری و میاندورود دیدار داشته باشم.

نماینده ساری و میاندورود هدف از انجام اینکار را استفاده از زمان و انعکاس مشکلات روستاها دانست و گفت: احساس می شود روستاهای بخش مرکزی میاندورود توان بالایی دارند که نیازمند کمک و همکاری هستند.

وی ادامه داد: دهیاران برای جلسات بعدی باید راهکار مناسبی برای رفع مشکلات پیشنهاد دهند تا پیگیری مطالبات به صورت قانونی و در سطح استانی و ملی انجام شود.

یوسف نژاد بابیان اینکه برای همکاری بهتر باید از مسائل حاشیه ای پرهیز شود گفت: باید از این موقعیت و فضا به نحو شایسته ای استفاده شود اما این هدف به ارائه راهکار نیاز دارد.

وی با  اشاره به اینکه حل مشکلات مردم زمان می برد و باید مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند افزود: مسایل و مشکلات مشخص و نیاز است که موارد با همکاری و همیاری انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود بعضی مسایل مطرح شده را نیازمند تصویب قانون دانست و گفت: طرح دهیاری ها در مجلس مطرح خواهد شد اما نیاز است که همه دهیاران در خصوص مفاد آن، مشورت دهند تا اصلاحات مربوط به طرح انجام شود.

وی ابراز داشت: در بعضی موارد هم به دلیل اطلاعات ناقص یا نبود پیگیری توسط دهیاران، مسئولان بالادستی دستاویزی برای فرار از موضوع داشتند، لذا نیاز است که مسایل  با اطلاعات کامل مطالبه و پیگیری شود.

یوسف نژاد به مشکلات مشابه اکثر روستاها اشاره کرد و گفت: روستای بدون مشکل نداریم اما توقع این است که به مشترکات در زمینه پیگیری و حل مسایل برسیم و نماینده درگیر مسائل جزیی و حاشیه ای نشود.

وی اظهار داشت: مسایل محلی و‌ موردی در بخشداری ها و فرمانداری ها پیگیری و حل شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مشارکت مردمی در طرح های روستایی را لازمه دفاع طرح ها در سطح ملی دانست و گفت: در صورت وجود و استدلال چنین مواردی آمادگی جهت جذب اعتبارات ملی هم وجود دارد.

وی مسایل مربوط به سیلاب و یا طرح های گردشگری را نیازمند زمان و برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: کار سختی پیش رو داریم.

یوسف نژاد از مخالفت خود با موضوع تبصره۲۲ماده ۱۸۰برنامه پنجم  توسعه قانون بودجه خبر داد و گفت: در مجموع در اعتبارات شهرستانی و‌ کمیته های برنامه ریزی دخالت نمی کنم‌ و اعتقاد دارم که دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها در این زمینه باید دقیق تر عمل کنند.

وی گفت: بنده با وجود مشغله های زیاد در این دوره بیشتر برای روستاها وقت گذاشته ام و آمادگی پیگیری در خصوص طرح های اساسی و مهم وجود دارد.