شنبه 23 مرداد 1395-0:20

پاسخ جانشین ناجا به پرسش مازندنومه درباره اثربخشی جمع آوری ماهواره ها؛

سردار مومنی: نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند

سردار اسکندر مومنی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر این که با توجه به فراگیری ماهواره که درصد قابل توجهی از ایرانیان را شامل می شود آیا این تدابیر ضربتی جوابگو خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند و هر موضوعی تا زمانی که قانونی است باید بر همان اساس انجام وظیفه کنیم .


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار اسکندر مومنی در کنفرانس خبری اظهارداشت: بدون فعالیت رسانه حتی اگر امنیت عینی برقرار باشد به احساس آرامش نمی رسیم. احساس آرامش را رسانه به مردم نشان می دهد.

وی با بیان اینکه با همکاری رسانه ها می توانیم امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد کنیم، افزود: از طرف نیروی انتظامی از زحمات خبرنگاران در ایجاد احساس آرامش، سپاسگزارم.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در دومین نشست بررسی طرح های دریا در ساری حضور یافته بود، گفت: امسال 59 نفر در مازندران و گیلان غرق شدند و نسبت به سال گذشته کاهش 12 درصدی را شاهد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه همه این افراد، خارج از طرح های دریا غرق شدند، تصریح کرد: بیش از هزار نفر توسط ناجیان غریق و پلیس نجات پیدا کردند.

*نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند

مومنی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه نظر نیروی انتظامی درباره بخشنامه دولت پیرامون کنسرت های موسیقی چیست؟ و پلیس در قبال برقراری نظم و امنیت کنسرتها چه خواهد کرد؟ گفت: سخنگوی ناجا در این زمینه پاسخ داده است و بر همان اساس عمل می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه اخیرا پلیس در برخی شهرها به جمع آوری ماهواره از منازل مردم اقدام کرده است. با توجه به فراگیری ماهواره که درصد قابل توجهی از ایرانیان را شامل می شود آیا این گونه تدابیر ضربتی جوابگو خواهد بود؟ خاطرنشان کرد:  نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند و هر موضوعی تا زمانی که قانونی است باید بر همان اساس انجام وظیفه کنیم.

*از کیفیت خودروهای تولید داخل، راضی نیستیم

مومنی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به 6 هزار و 53 میلیارد ریال ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده، ادامه داد: نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش کشفیات داشتیم و بیش از 120 باند هم متلاشی شدند.

وی افزود: درباره مبارزه با قاچاق و جرائم اقتصادی، مصمم هستیم با همکاری دولت و قوه قضائیه، کار را پیش ببریم.

مومنی درباره عملکرد پلیس راهور تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی اقدامات بسیار زیادی انجام داده است. در سال های 84 و 85 با 7 میلیون خودرو، 28 هزار کشته داشتیم و الان با 18 میلیون خودرو رقم کشته ها 16 هزار نفر است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پلیس و رسانه باید تلاش کنند تا کشته های حوادث رانندگی به حداقل ممکن کاهش یابد، ادامه داد: رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی افزایش یافته است و نظارت های ناجا هم سختگیرانه است. مردم می توانند نظرات و انتقادات خود را به صورت شبانه روزی با سامانه 197 با پلیس درمیان گذارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در گذشته به کیفیت خودروهای تولید داخل، انتقاد داشتید اکنون در این زمینه چه نظری دارید، گفت: همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخل، راضی نیستیم.