شنبه 30 مرداد 1395-21:39

در پی افتخار آفرینی مازندرانی ها در المپیک؛

فردوس حاجیان: یزدانی را «آرش» و سلیمی را «سیاوش» بنامیم

مبدع شهرک الفبا در تحلیل پیام رییس جمهوری خطاب به قهرمان های ورزشی گفت: مهمترین فراز پیام دکتر روحانی آن است که قهرمانان می توانند حلقه اتصال بین فرهنگ ها باشند و زنان و به ویژه دختران ما می توانند فقر ورزشی خود را جبران کنند/ رییس جمهوری مشاور در امور کودک و نوجوان بگیرد/ برای حسن یزدانی نام آرش نیرومند بگذاریم و برای بهداد سلیمی نام سیاوش که با عبور از آتش، حقانیت خود را اثبات کرده است.


 

مازندنومه، سرویس اجتماعی: دکتر فردوس حاجیان -استاد دانشگاه، مبدع شهرک الفبا و فعال فرهنگی و اجتماعی- درباره پیام رییس جمهوری روحانی به دو ورزشگار المپیکی -کیمیا علیزاده و بهداد سلیمی- توضیحاتی داد.

وی با بیان این که پیام دکتر روحانی مناسب و بجا بود و چند فراز داشت، تصریح کرد: رییس جمهوری خطاب به دختر ایرانی -کیمیا- بیان داشت که اهل رشادت هستید، چون برای نخستین بار یک بانوی ایرانی در المپیک مدال گرفت. درباره بهداد سلیمی هم که درباره او ناداوری و قرار شد جبران شود هم فرمود داور اصلی مردم هستند

حاجیان با بیان این که دکتر روحانی در پیامش درباره پهلوانان و قهرمانان صحبت کرد و اینکه قهرمانان به فتا می رسند و اهل فتوت هستند، تاکید کرد: این قهرمان ها مسئولیت سنگین تری در برابر ملت دارند

این هنرمند برجسته قائم شهری ادامه داد: مهمترین فراز پیام رییس جمهوری آن است که قهرمانان می توانند حلقه اتصال بین فرهنگ ها باشند و زنان و به ویژه دختران ما می توانند فقر ورزشی خود را جبران کنند.

وی با اشاره به این که پیشنهاد می دهم رییس جمهوری مشاور در امور کودک و نوجوان بگیرد، تصریح کرد: رئیس جمهوری دستور دهد برای دختران و پسران مان از کودکی و در کودکستان و دبستان کار کنند تا فقر حرکتی و فیزیکی و مهارتی جبران شود

حاجیان با بیان این که آقای درویشعلی کولائیان در سایت مازندنومه در مقاله ای نوشته است که گویش مازندرانی، زبان خدایان بود، افزود: وقتی نمونه های انسان نخستین معرفی می شود به تهمورث می رسیم و تهمورث یعنی آرش نیرومند.

وی پیشنهاد کرد:برای حسن یزدانی نام آرش نیرومند بگذاریم، برای بهداد سلیمی نام سیاوش که با عبور از آتش، حقانیت خود را اثبات کرده است. سیاوش جاویدان، نشاط را به مردم ارزانی می کند و کسی است که در مسیر پیشبرد مصالح جامعه خود قربانی کج اندیشی و سوءظن می شود.

حاجیان با بیان این که امیدوارم این 13 نخبه مازندرانی المپیک به اوج برسند و مردم لدت ببرند، افزود: به آرش و سهراب و تهمورث ها در کنار رستم و سهراب ها تبریک می گویم. در کنار رستم و سهراب ها، سیاوش و آرش هم داریم که یکی نماد باروری و سرسبزی و دیگری نماد نیرومندی و کاشت برنج است.

فایل صوتی این گفتگو را این جا بشنوید.